Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Drukuj

Opublikowano w:

2,3 miliony Lewandowskiego w ciągu roku. Donatan za Weekendem. Rok 2013 w social media

Robert Lewandowski jest największym wygranym wśród polskich stron na Facebooku. Według danych NapoleonCat.com w 2013 roku zyskał aż 2 319 963 fanów! W sumie, w największym serwisie społecznościowym świata, są już 3 polskie fan page z ponad 2 milionami fanów: Robert Lewandowski, Serce i Rozum oraz Play.

Drugim pod względem wielkości polskim fan page jest Serce i Rozum. W 2013 roku dwa pluszaki przyciagnęły 707 tys. fanów. Sieć Play zyskała 773 tys. nowych. Jednak to Orange w sumie jest największym wygranym wśród marek. Trzeba bowiem brać także pod uwagę fan page Orange Polska, który przyciągnął 540 tys. osób zainteresowanych otrzymywaniem informacji o produktach Orange.

czytaj:   home.pl - marketing z babą obraża

najwie_ksze wzrosty w 2013

Marketerzy narzekają jednak na poważny spadek zasięgu postów. Czy po zmianach w algorytmie wyświetlania treści prowadzenie firmowych profili na Facebooku przestało się zatem opłacać? – Policzmy. Profil „Serce i Rozum” marki Orange ma dwa miliony fanów. Zakładając konserwatywnie, że publikuje z częstotliwością jednego postu dziennie i osiąga zasięg organiczny na poziomie 5%, daje nam to dzienne dotarcie do 100 tys. osób. Przykładając tradycyjną miarę mediową, w ciągu miesiąca otrzymamy 150 GRPs (Gross rating points). Według cennika ogólnopolskiej stacji telewizyjnej, osiągnięcie takiego wyniku kosztowałoby 495 000 zł! To oczywiście bardzo uproszczona kalkulacja. Ilustruje jednak potencjał, jaki drzemie w mediach społecznościowych – tłumaczy Grzegorz Berezowski CEO NapoleonCat.com w najnowszym raporcie Social Brand Footprint.

czytaj:   Pająk z reklamy Mentosa nie budzi grozy

Wydarzeniem roku na YouTube był pierwszy milion subskrybentów. Zdobył go Sylwester Wardęga. Swoją popularność zawdzięcza uniwersalnymi prankami, które chętnie oglądają także użytkownicy serwisu spoza Polski. Wardęga nie jest jednak rekordzistą pod względem ilości wyświetleń materiałów. Numerem jeden, z ponad 435 milionami wyświetleń, jest PROSTOtv. Największy skok popularności zanotowały dwa inne kanały muzyczne. WEEKEND – Oficjalny sukces zawdzięcza głównie teledyskowi Ona Tańczy Dla Mnie – ponad 76,7 miliona wyświetleń. Z kolei w sukcesie UrbanRecTv największy udział ma teledysk My Słowianie – 32,9 mln wyświetleń.

czytaj:   Dlaczego to mama odwala w domu całą brudną robotę? Bo chce mieć czyste sumienie

liczby Facebooka

Więcej szczegółów dotyczących najważniejszych wydarzeń w 2013 roku i prognoz ekspertów na rok 2014 w Raporcie Social Brand Footprint.

Źródło: mat.pras.