Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Drukuj

Opublikowano w:

„5 Sposobów na…” podbija świat

Już siedem kanałów na polskim YouTube przekroczyło magiczną barierę dwóch milionów subskrypcji. Twórcy kanału „5 Sposobów na…” idą o krok dalej i odpalają Słowiański Uniwersytet Zaradności.

Youtube stał się największym dostawcą treści wideo w Internecie. Użytkownicy oglądają w tym serwisie ponad miliard godzin materiałów dziennie – a liczba ta będzie wciąż rosła.

Według raportu Cisco w 2018 roku aż 79% treści oglądanych w Internecie będzie stanowiło wideo. Globalne wydatki na reklamę w tym roku mają wzrosnąć o 4,4% i osiągnąć wartość 567 mld USD. Po raz pierwszy w historii wydatki na reklamę internetową mają przewyższyć inwestycje w kampanie telewizyjne. Nic więc dziwnego, że Youtuberzy robią, co mogą, aby zaoferować nowe produkty reklamodawcom. Polacy wychodzą naprzeciw klientom i proponują działania wspólnie z influencerami na wielu rynkach jednocześnie.

5 Sposobów na… to pięciu kumpli, którzy od 2013 roku pokazują Polakom, jak sprytnie rozwiązać codzienne problemy oraz za pomocą własnej pracy stworzyć niesamowite meble, czy jak przeżyć za 5 zł dziennie. Na początku marca tego roku kanał przekroczył granicę dwóch milionów subskrypcji i trzystu milionów wyświetleń filmów.

Twórcy nie spoczywają na laurach i zaczynają podbijać serca mieszkańców kolejnych krajów, uruchamiając wersje swoich kanałów w nowych językach: angielskim, francuskim, hiszpańskim, niemieckim i rosyjskim. – Internet jest globalną wioską i co z tego, skoro z każdej strony otaczają nas językowe mury. „Postanowiliśmy się ich pozbyć i dotrzeć z naszymi filmami do ludzi z różnych stron świata” – mówi Marcin Radziwoń, znany fanom kanału jako „Klamer”.

Aby nie było się czego wstydzić, „5 Sposobów na” postawiło na profesjonalne studio lektorskie oraz 25 native speakerów. Na kanałach przeznaczonych dla nowych widzów pojawią się filmy dobrze znane z „5 Sposobów na…” wzbogacone o dubbing oraz plansze w danym języku.

Kanały „5 weisen für…”, „5 formas de…”, „5 façons pour…”, „5 способов…” i „5 ways for…” w sieci pojawiły się we wtorek. Twórcy kanału zachęceni postrzeganiem Polaka jako „złotej rączki”  zapraszają widzów do uczestniczenia w Słowiańskim Uniwersytecie Zaradności.

„Wychowaliśmy się w PRL-u, zmysł kombinowania mamy we krwi. Na sklepowych półkach były tylko jajka i ocet, na meble zapisywaliśmy się kilka lat w przód. Aby przetrwać w takich warunkach, musieliśmy nauczyć się radzić sobie w każdej sytuacji” – tłumaczy Sebastian „Sztaba” Bajon.

To pierwsza tego typu realizacja w Polsce, która może otworzyć krajowym YouTuberom drzwi do międzynarodowej kariery.

5 Sposobów Na… – internetowy kanał na YouTube prowadzony od 2013 roku przez Klamera, Arcziego, Primosza, Sztabę oraz Abiego. Jest to jeden z najpopularniejszych pod względem liczby subskrybentów kanałów na YouTube w Polsce.

Na kanale pojawiają się filmy, które prezentują sprawdzone patenty na ułatwienie sobie życia codziennego. Wśród nich ukazały się m.in. odcinki mówiące o tym, jak oszczędzać pieniądze, jak przygotować przekąski na przyjęcie czy sposoby na studenckie życie.

Kanał został utworzony przez piątkę przyjaciół, którzy wcześniej stworzyli stronę internetową Spryciarze.pl. Jest to serwis, w którym prezentowane są wielotematyczne poradniki wideo. Strona okazała się przebojem w polskim Internecie i została uznana za przełomową przez dziennik Rzeczpospolita. Autorzy projektu gościli m.in. w programie UWAGA! TVN oraz udzielali wywiadów dla licznych telewizji śniadaniowych. Na kanwie odnoszącego sukcesy serwisu, narodził się pomysł utworzenia kanału YouTube.

Twórcy mają na swoim koncie współpracę z największymi światowymi markami. Ich kampania przygotowana dla Castoramy jest jedną z najbardziej udanych w historii polskiego YouTube. Kanał, który został stworzony na potrzeby marki, znalazł się w absolutnym top najczęściej subskrybowanych kanałów w kraju i jednym z najpopularniejszych kanałów branżowych na świecie, co przełożyło się na rozpoznawalność autorów za granicą.

Wykorzystując sukces internetowych poradników, twórcy postanowili stworzyć kolejne projekty w serwisie YouTube. Najpopularniejszym z nich są Sprytne Babki (2016), które są kobiecą odpowiedzią na główny kanał autorów.

 

One Comment

Leave a Reply

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *