w

Aplikacja „Pamięć Miasta” w hołdzie Powstaniu Warszawskiemu

Aplikacja „pamięć miasta” w hołdzie powstaniu warszawskiemu

Agencja K2, na zlecenie Grupy PZU i Muzeum Powstania Warszawskiego, przygotowała nową aplikację na smartfony – „Pamięć Miasta”.

„Pamięć Miasta” to zbiór ponad 300 miejsc pamięci Powstania Warszawskiego, opisanych przy pomocy krótkich tekstów historycznych oraz zdjęć. Aplikacja została wzbogacona o 30 punktów z audiodeskrypcją przeczytaną przez Sonię Bohosiewicz. Wszystkie miejsca zaznaczone są na mapie. Niektóre punkty dodatkowo zilustrowane zostały archiwalnymi zdjęciami z Fototeki Muzeum Powstania Warszawskiego, przedstawiającymi to samo miejsce w 1944 roku. „Pamięć Miasta” wykorzystuje technologię AIR i działa na większości smartfonów z systemem Android oraz iOs – 76% dostępnych na naszym rynku. Aplikacja stanowi próbę ocalenia od zapomnienia pomników walczącej Warszawy i możliwość edukowania przy użyciu nowoczesnych narzędzi. Została przygotowana z myślą o turystach, ale również tych, którzy przy użyciu smartfona chcieliby dowiedzieć się, gdzie toczyły się walki i w jaki sposób zostały upamiętnione.

– Chcieliśmy przede wszystkim oddać klimat tamtego czasu, odtworzyć atmosferę powstańczej Warszawy, pokazać nie tylko militarne dzieje 63 dni walk, ale także życie codzienne ludności cywilnej. Tylko w taki sposób możliwe jest dotarcie do głównej grupy docelowej, jaką jest młodzież. Ma im opowiedzieć historię Powstania we wszystkich aspektach i przekazać jego sens. – mówi Arek Szulczyński, creative director z agencji interaktywnej K2, która przygotowała aplikację.

Aplikacja „Pamięć Miasta” została opublikowana w dwóch wariantach językowych
– polskim i angielskim, które można znaleźć w oficjalnych kanałach dystrybucji
tj. Google Play oraz AppStore. Angielska wersja dostępna jest pod nazwą „Warsaw Uprising Remembered”.

Źródło: mat.pras

Inpost finanse uruchamia punkty kasowe w urzędach skarbowych

InPost Finanse uruchamia punkty kasowe w Urzędach Skarbowych

Mec shopper report: w sieci kupujemy bardziej racjonalnie

MEC Shopper Report: w sieci kupujemy bardziej racjonalnie