Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Drukuj

Opublikowano w:

Beyond Advertising Forum: esport & gaming

Ponad 500 uczestników, 45 prelegentów, 31 wystąpień na 2 scenach, o łącznej długości ponad 12 godzin. W taki sposób można podsumować Beyond Advertising Forum: esport & gaming.

13 czerwca w warszawskim Studiu Las spotkali się specjaliści od gier, esportu, marketingu, mediów i szeroko rozumianego biznesu.

Jestem bardzo pozytywnie zaskoczony odzewem wszystkich środowisk, których przedstawicieli zaprosiliśmy na konferencję. Frekwencja dopisała, wręcz przekroczyła nasze najodważniejsze szacunki. To pokazuje, że zainteresowanie esportem i jego potencjałem jest ogromne.” – mówi Maciek “sawik” Sawicki, jeden z organizatorów imprezy.

W czasie całodniowej konferencji zaprezentowano wachlarz zagadnień, podzielonych na wystąpienia na dwóch scenach: esportowej i marketingowej. Na tej pierwszej można było posłuchać m.in o tym jak wygląda prowadzenie profesjonalnych organizacji esportowych, czy posłuchać specjalistów, którzy podpowiadali jak stawiać pierwsze kroki w tej branży. Scena marketingowa obfitowała w case study firm, które działają z powodzeniem w w świecie esportu. Na ich przykładzie omawiano możliwości jakie niesie gaming dla poszczególnych branży, oraz analizowano esport pod kątem czysto marketingowym i biznesowym.

Scena marketingowa cieszyła się niesamowitym zainteresowaniem uczestników. Jesteśmy bardzo zadowoleni także z faktu, że udało nam się stworzyć niezwykle merytoryczny program, który przyciągał uwagę gości od godzin porannych aż do późnego popołudnia.” – mówi Szymon Kubiak z domu mediowego Mediacom, który razem z Maćkiem Sawickim organizował konferencję.

W czasie trwania konferencji o marketingowym i biznesowym wymiarze esportu mówili prelegenci z Play, Coca Cola, Google, Kinguin, Mediacom, Sony Playstation, Twitch, czy Gameset. Natomiast o esporcie w ujęciu profesjonalnym (i często też biznesowym) mówili przedstawiciele ESL Polska, FantasyExpo, Akademii PRIDE, Stowarzyszenia Sportów Elektronicznych, GoldenFive, czy byli zawodnicy, a obecnie trenerzy i komentatorzy.

Wydaje mi się że stworzyliśmy niesamowitą przestrzeń, która pozwoliła połączyć biznes z esportem. W końcu mogliśmy pokazać markom i firmom które zdecydowały się na udział w naszej konferencji, że esport to nie tylko “granie w gry” ale olbrzymi i bardzo perspektywiczny biznes, który może być dla nich sposobem na innowacyjne dotarcie do odbiorców. Mamy nadzieję, że w przyszłym roku będziemy mogli opowiedzieć o współpracy, która rozpoczęła się właśnie na naszej konferencji” – mówi Sawicki.

Bardzo ważne dla nas w MediaComie jest łączenie świata danych z emocjami. Dlatego niezmiernie cieszę się, że na przestrzeni Forum udało nam się ten cel zrealizować. Z jednej strony prelegenci podzielili się dość unikatowymi badaniami i liczbami, a z drugiej nie zabrakło case studies czy wystąpień o zaangażowaniu i emocjach. Całość pozwoliła na dogłębne zrozumienie tematu i doskonałe przygotowanie się do kolejnych rekomendacji opierając w równym stopniu na teorii jak i twardych danych.” – dodaje Kubiak.

Niedługo po konferencji przygotowane zostanie specjalne wydawnictwo w postaci trendbooku, które będzie największą polskojęzyczną publikacją opartą o tematykę wystąpień konferencji.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *