w ,

Blog firmowy – mały niezbędnik

Blog firmowy – mały niezbędnik
źródło: Blog Play/ Admonkey

Prowadzenie bloga firmowego umożliwia nam pokazanie prowadzonej działalności z zupełnie innej strony. Jednak przede wszystkim staje się narzędziem do podejmowania i budowania dialogu z klientem. Poprzez bloga możemy potwierdzić swój status eksperta w danej dziedzinie, dlatego istotny jest sposób, w jaki kieruje się tym kanałem komunikacji. Oto kilka pomocnych wskazówek.

Autorzy

Jednym z pierwszych kroków przy podejmowaniu decyzji o założeniu bloga firmowego jest określenie, czy chcemy prowadzić go samodzielnie, czy też zlecić tę czynność zewnętrznej osobie lub przedsiębiorstwu. Jeśli pozostawimy to własnym PR-owcom, warto również zaangażować w pisanie pracowników piastujących w firmie różne funkcje. W ten sposób nadamy przekazom świeżości, a czytelnik będzie miał możliwość obserwowania przedsiębiorstwa z szerokiej perspektywy. Pamiętaj, aby przedstawiać wszystkich autorów wpisów.

Tematy – wyszukiwanie i dobór

Blog świetnie nadaje się do przekazywania informacji o tym, co dzieje się w firmie, ale w sposób mniej oficjalny. Odbiorcy nie chcą czytać sztywnych i nudnych komunikatów prasowych. Oczywiście aktualności i nowinki z życia przedsiębiorstwa są pożądane, ale nie powinny stanowić jedynie sztywnych i naszpikowanych patosem tekstów. Warto zamieszczać informacje o rekrutacji i zatrudnieniu w przedsiębiorstwie, a także ujawniać firmowe tajniki np. w postaci wpisu o tym, jak wygląda dzień w przedsiębiorstwie. Najważniejsze jest, aby tematyka bloga nie skupiała się jedynie na firmie. Nie bój się zamieszczać informacji branżowych.

Różnorodność

Ukazujące się na blogu posty wcale nie muszą mieć jedynie formy informacji. Warto zadbać o różnorodność przekazu i zamieścić np. list od czytelnika, wywiad, sylwetkę, recenzję, reportaż czy link. Ciągi zwykłego tekstu powinny przeplatać urozmaicone treści np. zdjęcia, rysunki, animacje, wizualizacje, filmiki, itp. Dzięki takim zabiegom zdynamizujesz blog.

Systematyczność

Regularnie ukazujące się wpisy np. 2-3 razy w tygodniu pozwolą zachować żywotność bloga i uchronią przed sprawianiem wrażenia zaniedbanego, opuszczonego. Ponadto systematyczność, podparta interesującymi treściami, utrzyma uwagę potencjalnych odbiorców.

Pod żadnym pozorem nie ignoruj czytelnika

Zamieszczane pod wpisem komentarze czytelników bloga lub wysyłane przez nich maile z pytaniami czy problemami, które ich nurtują lub dręczą w związku z daną treścią, nie mogą pozostać bez odpowiedzi. Ignorowanie odbiorców jest dla Ciebie jednym z przysłowiowych gwoździ do trumny. Staraj się w miarę możliwości sam odpowiadać na dane kwestie, a jeśli to nie leży w twoich kompetencjach przekaż je osobom zarządzającym firmą. Reagując na działania czytelników, czyli potencjalnych klientów dajesz im poczucie ważności i przynależności do pewnej społeczności.

Niezbędne jest także optymalizowanie treści. Zwracaj uwagę na częstotliwość powtarzania określonych słów czy sformułowań. W ten sposób będziesz mógł znaleźć się na jak najwyższym miejscu podczas wyszukiwania w Google. Zadbaj również o widoczność na serwisach społecznościowych.

Zasady współpracy z mediami

Zasady współpracy z mediami

5 pomysłów na skuteczny content na stronie typu e-commerce

5 pomysłów na skuteczny content na stronie typu e-commerce