Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Drukuj

Opublikowano w:

Blogosławieni w mediach – ranking JasonHunta 2015

JasonHunt opublikował wyniki 8. edycji rankingu najbardziej wpływowych polskich blogerów. Aż 18 gwiazd blogosfery znalazło się ponownie w podsumowaniu. Jednak nie zabrakło też gorących debiutów – Ekskluzywnego Menela, What Anna Wears czy My Pink Plum. Kto z nich najlepiej radzi sobie w mediach?

JasonHunt opublikował wyniki 8. edycji rankingu najbardziej wpływowych polskich blogerów. Aż 18 gwiazd blogosfery znalazło się ponownie w podsumowaniu. Jednak nie zabrakło też gorących debiutów – Ekskluzywnego Menela, What Anna Wears czy My Pink Plum. Kto z nich najlepiej radzi sobie w mediach?

Raport JasonHunta uznawany jest za jedno z najtrafniejszych zestawień na temat polskiej blogosfery. Autor ocenia w nim m.in. osobowość każdego blogera, treści umieszczane przez niego w serwisach społecznościowych, działalność wokół własnej marki, umiejętność kreowania opinii, a także zasięg jego bloga. „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów” sprawdził, w jakim stopniu laureaci złotej, srebrnej i brązowej dziesiątki są popularni w internecie, prasie i RTV. Badanie dotyczyło publikacji, które się ukazały w 2015 r.

czytaj:   Na co patrzą kierowcy w czasie jazdy?

W zestawieniu pod względem liczby informacji liderki są dwie – Maffashion i Jemerced. To one brylowały najczęściej na medialnych salonach. I choć blog Julii Kuczyńskiej pojawił się w 4,9 tys. publikacji, a internetowy serwis Jessiki Mercedes Kirschner w 4 tys., to zyskały one znaczną przewagę nad pozostałymi blogerami. Na trzecim miejscu uplasowała się Marta Dymek – autorka bloga Jadłonomia z wynikiem 2 tys. materiałów. W TOP 5 znalazły się także blogi debiutującego Kamila Pawelskiego (1,4 tys. doniesień) oraz Michała Szafrańskiego (1 tys.). Próg tysiąca materiałów przekroczył także Spiders Web. Kolejne miejsca zajęli: Antyweb, Jest Kultura, Rodzina bez granic. Pierwszą dziesiątkę zamyka What Anna Wears.

Ile zyskali blogerzy na popularności?

141 mln złotych to wynik ekwiwalentu reklamowego dla 30 najbardziej wpływowych gwiazd polskiej blogosfery, wytypowanych przez JasonHunta. Tyle musieliby wydać blogerzy albo marki z nimi współpracujące, gdyby chcieli uzyskać taki sam poziom ekspozycji bloga, jak w przypadku opublikowanych materiałów. Największy wpływ na tak wysoki wynik miały trzy pierwsze pozycje, których suma stanowiła 65 proc. całkowitej wielkości AVE.

czytaj:   Polska Świnia: agencja click community wspiera lokalny biznes

Rekordzistką pod względem promocji została ponownie Julia Kuczyńska – analitycy „PRESS-SERVICE Monitoring” wycenili ekwiwalent reklamowy materiałów na jej temat na 39 mln złotych. Tuż za nią w zestawieniu uplasowała się Jessica Mercedes Kirschner z wynikiem 37 mln złotych. AVE publikacji nawiązujących do bloga Ekskluzywny Menel wyniosło 17 mln złotych. W pierwszej dziesiątce znalazła się też strona Anny Skury, która zyskała promocję wartą 4,7 mln złotych oraz Mr Vintage – 2,6 mln złotych.

medialnosc_blogerow_2015_-_infografika_psmm_0

Blogerzy coraz popularniejsi

Autorzy blogów mają coraz większą siłę przebicia w mediach. Z roku na rok dziennikarze poświęcają im coraz więcej uwagi. Jeszcze w 2014 r. na temat bloga Julii Kuczyńskiej opublikowano 3,2 tys. materiałów. Rok później blogerka osiągnęła wynik 4,9 tys. publikacji. To wzrost o 53 proc. Podobna tendencja dotyczy także Jemerced. W 2014 r. codziennie czytelnicy mogli się spotkać z około 7 nowymi publikacjami, w których pojawiła się Kirschner. W 2015 r. każdego dnia ukazywało się 11 takich materiałów.

czytaj:   Kręć tyłkiem i badaj prostatę

– Blogerzy budzą wielkie emocje, bo często przedstawiają wyidealizowany, czasami wręcz perfekcyjny świat. Dla wielu czytelników ich wpisy są codzienną dawką motywacji, inspiracji. Stanowią też ogromne źródło wiedzy. Autorzy blogów postrzegani są jako eksperci. I co najważniejsze – mają rzeszę czytelników, często bardzo lojalnych. Z ich wiedzy często korzystają dziennikarze, zapraszając do współpracy. Medialna siła blogosfery ciągle zyskuje na znaczeniu – tłumaczy Alicja Dahlke-Jurgowiak, specjalista ds. marketingu i PR „PRESS-SERVICE Monitoring Mediów”.

źródło: PRESS-SERVICE Monitoring Mediów