Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Drukuj

Opublikowano w:

Ile można zarobić na afiliacji? [case study Convertiser + blog FanBoy]

Afiliacja często kojarzy się z działaniami długoterminowymi, zaplanowanymi i poprzedzonymi skrupulatnymi analizami. To wszystko prawda! Jednak raz na jakiś czas przytrafia się współpraca, która wynikami zaskakuje obie strony. Tak właśnie stało się w połączeniu sieci afiliacyjnej Convertiser z blogerem z branży elektronicznej – FanBoy’em. Dzięki wiedzy, pasji i zaangażowanej społeczności zaczął zarabiać na tym, co najbardziej lubi robić – doradzać innym w kwestii komputerów czy laptopów.

Czym jest afiliacja?

Afiliacja to nic innego jak forma współpracy, dzięki której właściciele stron internetowych pomagają w promocji produktów zrzeszonych sklepów e-commerce w sieci partnerskiej. Rezultatem jest otrzymanie prowizji na podstawie wygenerowanych wyników. Marketing afiliacyjny jest coraz popularniejszym modelem współpracy wśród blogerów, właścicieli stron zajmujących się testami produktów, freelancerami, specjalistów SEO/SEM czy for internetowych. FanBoy rozpoczął swoje działania o wiele wcześniej, w modelu CPC (prowizja za kliknięcie). Niezadowolony z wyników szukał alternatywy. Rozpoczął swoje działania w modelu CPS (prowizja za sprzedaż) i rozpoczął linkowanie do jednego z najpopularniejszych sklepów elektronicznych w Polsce.

Co trzeba zrobić aby zarabiać w afiliacji?

Afiliacja bywa dziedziną niewdzięczną – duże serwisy, którym wydaje się, że powinny zarabiać porządne pieniądze, zarabiają niewiele. Natomiast mniejsi Wydawcy (np. blogerzy) zaskakują comiesięcznymi kwotami. Dlaczego tak się dzieje? Blogerzy, youtuberzy dzięki rekomendacjom oferują wysoką wartość dla zgromadzonej wokół siebie społeczności. To często oni decydują o sukcesie danego produktu czy sklepu. Statystyki mówią same za siebie:

  • 53% obserwujących blogi i vlogi kupuje produkty proponowane przez influencera,
  • 60% ich stałych czytelników wie, że blog to wiarygodne źródło rekomendacji,
  • 72% czytelników blogi i vlogi traktuje jako pierwsze źródło informacji o produktach.*

 

afiliacja
Źródło: http://www.fanboy.pl/technologicznie/zestawy-komputerowe-czerwiec-2017, słowa w kolorze czerwonym są linkami afiliacyjnymi.

 

afiliacja na facebook
Źródło: https://www.facebook.com/PLfanboy

 

afiliacja linki
Źródło: http://www.fanboy.pl/technologicznie/zestawy-komputerowe-czerwiec-2017

 

Ile można zarobić?

Kluczem do powodzenia akcji jest połączenie działań contentowych wraz dopasowaniem kampanii i narzędzi afiliacyjnych. Dlaczego akurat te czynniki? Z prostego powodu. Content użyteczny dla czytelnika, jest najbardziej wartościowy – to on generuje wejścia do sklepu, skłania czytelnika do zakupu. Od niego głównie zależy ilość zarobku. Narzędzie afiliacyjne pozwala na monetyzowanie contentu, pozwala mierzyć ile osób przeszło przez link. Sieć afiliacyjna od kwestii technicznej dostarcza raporty, zlicza sprzedaże, pozwala na analizę ruchu i skuteczności działań.

Dostosowanie kampanii jest z kolei kluczowe by cała afiliacja miała sens. Promowanie sklepu, którym nie są zainteresowani czytelnicy prowadzi do frustracji zarówno po stronie Wydawcy jak i Reklamodawcy. Dla Dawida istotnymi narzędziami były linki afiliacyjne pobierane z wtyczki do przeglądarki – zarówno do gotowego koszyka jak i pojedynczych produktów. Wybór produktów względem potrzeb czytelników w połączeniu atrakcyjną ceną i narzędziem, które minimalizowało czas generowania linka – to sposób na sukces w afiliacji.

afiliacja zarobki
1100 zł prowizji przy 28 konwersjach i 1700 kliknięciach w ciągu jednego dnia.

Od 20 zł prowizji z afiliacji miesięcznie do ponad 1000 zł zarobku jednego dnia! FanBoy jest przykładem, że rzetelna praca, relacja z czytelnikami i stosowanie prostych narzędzi afiliacyjnych jest kluczem do sukcesu.

porownanie afiliacji
Źródło: wyniki Wydawcy z panelu Ceneo i panelu Convertiser.

Łącznie na przełomie 6 miesięcy Wydawca wygenerował dla sklepu 333 000 kliknięć, które tworzą sumę 51 500 zł z prowizji w modelu CPS. Poniżej efekty we wcześniejszych miesiącach:

Podsumowując, afiliacja w modelu CPS jest możliwa dla każdego Wydawcy, który:
tworzy wysokiej jakości treści,
posiada zaangażowanej społeczności (na blogu lub Social Media),
dopasuje narzędzia afiliacyjne do swoich treści,
wybierze odpowiednią kampanię,
będzie zaangażowany,
będzie również otwarty na współpracę i rady.

Materiały: Convertiser – czas na afiliację!

 

* [źródło]

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *