Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Drukuj

Opublikowano w:

Case Study kampanii „RIDE Spoty” oparta na działaniach eRzecznika, Liderów Opinii i WoMM

RIDE Spoty to akcja trialowa sprzętu snowboardowego firmy Ride. Dzięki RIDE Spotom użytkownicy mogli za darmo przetestować sprzęt snowboardowy, a to właśnie doświadczenie marki jest filarem sprzedaży sprzętu snowboardowego i jego rekomendacji (WoM). Akcję tą wspierały działania eRzecznika marki Ride, który lokalizował i przechwytywał na forach internetowych klientów w dojrzałych fazach procesu zakupowego.

Ride to jedna z najbardziej znanych marek rynku snowboardowego i jeden z liderów tego rynku w przypadku wiązań snowboardowych. Już w 2010 roku firma umożliwiła wszystkim zainteresowanym testowanie swojego sprzętu poprzez RIDE Spoty. RIDE Spot to unikalny sposób trialu produktu, pozwalający osobom zainteresowanym na bezpłatne testowanie sprzętu snowboardowego w kilku lokacjach. Dodatkową motywacją do testów sprzętu była obecność w RIDE Spotach Wojciecha Pająka – wielokrotnego snowboardowego mistrza Polski. Pojawienie się Lidera opinii, jakim niewątpliwie był Wojciech Pająk bardzo uwiarygodniało akcję i stanowiło doskonały Reason to Talk, który pozwolił na komunikację PR i na forach internetowych.

Cel Kampanii
Zadaniem agencji 6ix WoMM było wygenerowanie jak największej ilości tzw. leadów, czyli imiennych rezerwacji sprzętu do testów.

Założenia kampanii
Kampania zakładała wywołanie zaangażowania osób związanych ze snowboardem w uczestnictwo w RIDE Spotach. W procesie zakupowym sprzętu snowboardowego trial i doświadczenie marki ma kolosalne znaczenie. RIDE Spoty, jako unikalna forma trialu produktu umożliwiły grupie docelowej darmowe skorzystanie ze sprzętu, co pomogło uruchomić mechanizmy rekomendacji (WoMM) w infosferze dotyczącej snowboardu. Reason to Talk w postaci możliwości testowania sprzętu umożliwił całkowicie jawną komunikację na forach i zapewnił skuteczność działań PR. Dodatkowym Reason to Talk była możliwość bezpośredniego kontaktu z mistrzem Polski w snowboardzie – Wojciechem Pająkiem.

Użyte narzędzia

  • Działania eRzecznika i Amplifying internetowy: eRzecznik, jak i amplifierzy działali w starannie wyselekcjonowanych touchpointach, co gwarantowało dotarcie do grupy docelowej- osób zainteresowanych snowboardem, znajdujących się w etapie consideration procesu zakupowego.
    Zaangażowanie Lidera Opinii Wojciecha Pająka – mistrza Polski we freestyle jako osoby bardzo uwiarygodniającej akcję.
  • Działania PR w prasie i na portalach sportowych – pressrelease’y. Miały na celu zwiększenia zaangażowania potencjalnych użytkowników i samych mediów w akcję. Działania te prowadzone były w mediach, których bezpośrednim odbiorcą była target group kampanii.
  • Działania w Social Media – Facebook:
    Fan Page RideSnowCrew, który stał się platformą do komunikacji nie tylko dla fanów marki, ale wszystkich miłośników snowboardu, dzięki czemu kampania objęła zasięgiem większą liczbę użytkowników.
    Aplikacja konkursowa Ride, mająca na celu zaangażowanie fanów marki, jak i uruchomienie mechanizmów rekomendacyjnych (WoMM).
  • Kampanie PPC: Tekstowa kampania Google Adwords pozwalająca dotrzeć do potencjalnych klientów, czyli osób, które właśnie szukają możliwości zakupu sprzętu i opinii o nim.
    Kampania eRzecznika marki RIDE Spoty, który oficjalnie reprezentował markę na forach internetowych, odpowiadał na wszystkie pytania i wskazywał lokalizacje, w których każdy mógł przetestować sprzęt.

Efekty:

Ponad 100% wzrost frekwencji w RIDE Spotach w porównaniu z rokiem poprzednim.
Nowopowstały Fanpage marki – RideSnowCrew, w krótkim czasie zgromadził ponad 1800 osób testujących sprzęt w ramach akcji.
Ponad 15 publikacji w portalach internetowych oraz prasie tematycznej.

Kampania została przeprowadzona przez agencję 6ix WoMM&Social Media wchodzącą w skład NuOrder Group.