Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Drukuj

Opublikowano w:

Content marketing – bez planu nie ma sukcesu

Content marketing to nowoczesna metoda promowania marki w internecie i prasie, która z roku na rok zyskuje coraz większą popularność i zaufanie internautów. Opiera się na tzw. artykułach sponsorowanych, czyli tekstach specjalistycznych, które wyróżniane są na popularnych stronach i sygnowane są nazwiskiem lub logiem reklamodawcy. Metoda ta jest skuteczna, jednak – jak każda długoterminowa współpraca – wymaga dobrego planu. Jak stworzyć taki plan? Czym kierować się przy jego realizacji? Oto kilka praktycznych porad, które z pewnością pomogą Ci odnieść sukces dzięki content marketingowi.

PO PIERWSZE; CZEGO OCZEKUJESZ?

Zanim zabierzesz się za konkretny mediaplan, odpowiedz sobie na kilka pytań: jaki jest Twój cel? Czego wymagasz od kampanii reklamowej? Jeżeli oczekujesz natychmiastowej reakcji klientów, często kosztem stracenia na wiarygodności, to content marketing nie jest dla Ciebie. To domena bannerów, pop-upów, neonowych reklam i wszystkich innych form, które już dawno straciły na aktualności. Marketing treści ucieka od nich i proponuje coś zupełnie innego; długofalową kampanię, która uświadamia klientów i daje im rzetelne treści. Pamiętaj, że najlepiej budować siatkę klientów na zaufaniu. Content marketing specjalizuje się właśnie w budowaniu takiej relacji na linii reklamodawca – odbiorca, więc jeśli zależy Ci na jakości, to ten sposób promocji firmy jest właśnie dla Ciebie.

PO DRUGIE, WYBÓR AGENCJI.

Wybór agencji content marketingowej jest kluczowy jeśli chodzi o sukces kampanii. Dobra agencja to taka, która zapewnia kompleksową usługę od początku do końca współpracy. Co oznacza „kompleksowa obsługa”? Na przykładzie agencji Brand.ceo jest to przede wszystkim:

 Szerokie zaplecze redaktorskie, które jest zawsze gotowe do napisania tekstu w porozumieniu z reklamodawcą. Nie może być takiej sytuacji, że Tobie zależy na artykule, a nie ma komu go napisać. Dostępność copywriterów jest zatem bardzo istotna, ale równie ważna jest ich jakość, czyli umiejętności redakcyjno-marketingowe. Należy pamiętać, że dobry tekst to taki, który będzie tylko lekko zabarwiony reklamą i przeciętny czytelnik nie odróżni go od zwykłego, redakcyjnego artykułu. Nawiązując współpracę z agencją contentową zapoznaj się z jej dorobkiem i doświadczeniem.

 Sieć kontaktów redakcyjnych. Wyobraź sobie, że prowadzisz niszowy sklep, który chcesz zareklamować w internecie, a dana agencja nie posiada w ofercie żadnych lokalnych, czy nawet regionalnych platform do dystrybucji takiego contentu. Najlepsze agencje w Polsce posiadają wiele współprac redakcyjnych, dzięki czemu mogą publikować materiały na najbardziej jakościowych portalach z każdego regionu Polski. Przykładem takiej agencji jest właśnie Brand.ceo, która współpracuje z liderem lokalnych mediów grupą Polska Press i oferuje pakiety regionalne. W takim pakiecie zawierają się wszystkie portale miejskie z danego województwa – to ogromny atut, który należy uwzględniać przy wyborze agencji!

 Możliwości pozaredakcyjne, czyli wszelkie działania z alternatywną reklamą, lub np. z pozycjonowaniem stron. To bardzo istotne, gdyż świetnie uzupełnia samą działalność content marketingową. Wszelkie zabiegi pozycjonujące są dziś wręcz nieodłącznym elementem kampanii reklamowych i przy wyborze agencji miej to na uwadze. Pamiętaj też, by dostawać pełne raporty z działań prowadzonych on-line.

PO TRZECIE, WSPÓŁPRACA Z REDAKTOREM

Kiedy już zdecydujesz się na jakąś agencję, koniecznie mów otwarcie o tym, czego potrzebujesz i jakie są Twoje aspiracje. Redaktorzy musza dostosować się do Twoich wymagań, jednak musisz jasno określić, co ma zawierać artykuł, jakie wartości ma promować i jaki ma być jego ogólny wydźwięk. Choć twórcami artykułów sponsorowanych są najczęściej zdolni, chętni do współpracy ludzie, to jednak nie spełnią w 100% Twoich oczekiwań, jeśli nie pomożesz im zrozumieć swojego planu.

PO CZWARTE, JASNO OKREŚLONY TARGET.

Mimo że profesjonalne agencje content marketingowe bardzo dobrze wiedzą, na jakich portalach warto się promować (posiadają statystki stron i wiedzą ile mają wyświetleń i unikalnych użytkowników miesięcznie), to jednak czasami właśnie Ty musisz wiedzieć lepiej o potencjalnych portalach wydawniczych. Jeżeli Twój biznes dotyczy czegoś specjalistycznego, to być może lepiej będzie umieścić artykuły sponsorowane na mniej znanym, ale bardziej skonkretyzowanym serwisie? Określ dobrze swojego odbiorcę; czego oczekuje od artykułu? Gdzie najprawdopodobniej będzie go szukał? To bardzo istotna część mediaplanu, ponieważ nawet najlepiej przeprowadzona kampania nie będzie skuteczna, jeśli zostanie umieszczona na nietrafionych miejscach.

PO PIĄTE, CIERPLIWOŚĆ I REGULARNOŚĆ

Ostatni element każdego udanego planu content marketingowego, czyli spokojne oczekiwanie na efekty i nie poddawanie się po jednym artykule. Tak jak wspomnieliśmy na początku, content marketing nie jest reklamą i nigdy nią nie będzie. I dobrze! Nikt nie chce już agresywnych reklam, i właśnie dlatego content marketing działa. Jednak jego działanie można porównać do bomby o opóźnionym zapłonie – aktywuje się ją w danym momencie, jednak wybuch następuje dopiero po określonym czasie. Podobnie jest z marketingiem treści, który „wybucha” po dłuższym okresie działań marketingowych. Jest to jednak najskuteczniejsza forma poszerzania bazy klientów, zatem uzbrój się w cierpliwość, wybierz dobrą agencję i ciesz
się z efektów, które zapewni Ci content marketing.