Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Drukuj

Opublikowano w:

Content marketing kontra strategia contentowa – czym się różnią?

Nawet najlepszy pisarz pozostanie anonimowy, jeśli nie dotrze ze swoją książką do czytelników. Żeby tak się stało, potrzebuje sprawnego wydawcy. Relacje między autorem a wydawcą w sporej mierze przypominają te łączące content marketing i strategię contentową.

Podstawowa różnica między wspomnianymi zależnościami tkwi w tym, że w naszej głowie pisarz i wydawca to zupełnie odrębne byty, natomiast między content marketingiem i strategią contentową często (i nie do końca słusznie) stawia się znak równości.

Content marketing jest integralną i najważniejszą częścią strategii contentowej. Dzięki niej wiemy, jak powinny wyglądać treści i jak ich używać w komunikacji, żeby spełnić powierzony im cel. Content marketing bierze teoretyczne założenia i wdraża je w rzeczywistość – to w jego ramach teksty są tworzone i dystrybuowane do konkretnych kanałów komunikacji.

Bez dobrze opracowanej strategii nie ma skutecznego content marketingu, ponieważ to wiedza zebrana w toku analizy pozwala stwierdzić, jakie treści są w stanie skutecznie wypromować firmę. Strateg contentowy analizuje treści, ocenia ich skuteczność, zarządza już istniejącym contentem i decyduje, jak ją wykorzystywać.

Strategia contentowa odpowiada na pytania jak i po co tworzyć treści, a content marketingjakie treści tworzyć i gdzie je umieszczać.

Content marketer wymyśla historię i planuje kanały, za pośrednictwem, których będziemy budować relację klienta z marką. Strateg contentowy ma zapewnić, że wspomniana historia i dystrybucja zadziałają na naszą korzyść.

Strategia contentowa powinna zawierać odpowiedzi na następujące pytania podstawowe:

*Dlaczego content powinien zostać opublikowany?

*Gdzie zostanie opublikowany?

*Kiedy powinniśmy go opublikować?

*Kto powinien go zobaczyć?

*Jaką reakcję powinien wywołać?

*Co powinno dziać się z contentem po publikacji?

Z czasem do powyższych dojdą kolejne, bazujące na analizie preferencji odbiorców (jakich treści chcą lub potrzebują, jak na nie reagują?). Mając duże zasoby contentu trzeba również opracować sposób ich jasnej i czytelnej prezentacji, strukturę i sposób na to, żeby rozprzestrzeniał się jak najszerzej.

Content marketing i strategia contentowa to dwie strony tego samego medalu, dzięki którym można tworzyć treści, które mają sens.

Kreacja contentu nie powinna być sztuką dla sztuki. Powinny mieć cel, być spójne z wartościami firmy i powstawać z myślą o konkretnym rezultacie – żeby tak było, konieczna jest dobra strategia. Tylko w ten sposób można zmaksymalizować efekty z treści.

[podobne_content marketing]

Przykłady content marketingu, którego można się uczyć od firm, możecie zobaczyć we wcześniejszym zestawieniu.