Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Drukuj

Opublikowano w:

Cukier Królewski przesłodził. REM kazała zmienić sporny spot

Ile jest cukru w cukrze? Rada Etyki Reklamy wzięła to zagadnienie na warsztat, badając kampanię marki Cukier Królewski. Eksperci uznali, że wykorzystując w materiałach promocyjnych hasło „Żaden cukier nie jest tak słodki jak Królewski”, producent wprowadzał konsumentów w błąd.

Rada Etyki postanowiła przyjrzeć się spornym spotom w odpowiedzi na skargę konsumenta. W przesłanym piśmie skarżący stwierdził, że każdy cukier ma niemal identyczny skład, więc w tym kontekście stwierdzenie, że akurat Cukier Królewski jest słodszy od innych jawi się jako kontrowersyjne. W związku z tym konsument poprosił o przeprowadzenie lub udostępnienie przez producenta badań, które potwierdzają zawartą w reklamie tezę.

Spot zobaczyć można tutaj.

W odpowiedzi na skargę producent Cukru Królewskiego, firma Südzucker Polska S.A. zwróciła uwagę na szeroki zakres znaczeniowy słowa „słodki”. Tego określenia używać można w kontekście kulinarnym, ale również w odniesieniu do szczególnego typu zachowań czy sposobów spędzania wolnego czasu. Tę tezę potwierdzać ma spot reklamowy, w którym zawarto sceny z rodzinnego pikniku, przejażdżki łodzią czy wspólnego śniadania grupy przyjaciół. W opinii producenta stwierdzenie „Żaden cukier nie jest tak słodki jak Królewski” w tej sytuacji nie ma związku ze składem czy metodą produkcji, ale powinno być odbierane w znacznie szerszym kontekście.

Dywagacje o dwuznacznej naturze słodkości nie znalazły uznania wśród ekspertów REM. Zgodnie z decyzją Zespołu Orzekającego, oceniana reklama wprowadza konsumentów w błąd i wykorzystuje ich brak doświadczenia lub wiedzy. Producent został zobowiązany do zmiany jej treści w spornym zakresie.

źródło: Rada Etyki Reklamy