Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Drukuj

Opublikowano w:

Dziadek do orzechów z kampanią antysmogową

Kraków stał się polską stolicą smogu. Miasto królów dusi się w kłębach szarego dymu. Nowa kampania społeczna SMOG [ERROR] przygotowana przez agencję Dziadek do orzechów zwraca uwagę mieszkańców na problem, z którym od lat boryka się miasto.

– Nie chcemy, by szara rzeczywistość była naszą codziennością. Mieszkamy tutaj, jesteśmy stąd i kochamy nasze miasto. Nie podoba nam się chodzenie do pracy w maskach. Dlatego postanowiliśmy dołożyć swoją cegiełkę i również powalczyć z brudną chmurą. Walczymy tym, co potrafimy najlepiej – reklamą. Nie chcieliśmy jednak robić kolejnej kampanii, która mówi o tym, aby nie palić w domowym piecu śmieciami. To szokujące, ale z rozmów z mieszkańcami miasta dowiedzieliśmy się, że wielu z nich wciąż bagatelizuje problem. Tak naprawdę nie wierzą w to, że smog w ogóle istnieje. – Albert Stęclik

Postanowiliśmy działać w okolicy ważnych dla mieszkańców Krakowa budynków.

W ramach kampanii Smog [Error] został przedstawiony jako komputerowy system operacyjny, który nie działa poprawnie, ulega poważnym awariom i tylko kwestią czasu jest, kiedy ostatecznie się zawiesi. Kreacja kampanii opiera się na komunikatach, które pamiętamy z systemów BIOS, Windows 97 czy Windows 98. Są to sygnały, które każdy z nas kojarzy z zagrożeniem i wobec których nie powinien pozostać obojętny. W ten sposób chcemy zwrócić uwagę na krakowski error w offlinie, zanim system Kraków całkowicie ulegnie awarii. – mówi Bogusław Nizierski.

Agencja zmieniła także kolory swojej strony internetowej i do końca grudnia strona http://dziadekdoorzechow.com będzie wyświetlana w odcieniach szarości, tak jak krakowska rzeczywistość za oknem.

Antysmogowe citylighty i cityscrolle zawisły w okolicach znanych krakowskich budynków, które znikają w obłokach palonych śmieci i spalinach pojazdów. Zobaczycie je między innymi w okolicach Jubilatu, Ronda Matecznego, Hotelu Chopin i Muzeum Narodowego. W innych, newralgicznych miejscach Krakowa pojawiły się plakaty przypominające mieszkańcom o bardzo poważnym problemie szarego, trującego dymu, który codziennie wpływa na ich zdrowie.

W przygotowaniach do kampanii wziął także udział dr Tomasz Wełna – dr Sztuk Projektowych Akademii Sztuk Pięknych w Krakowie – który na początku tego roku opublikował film o zdrowotnych skutkach smogu pt. “Cały ten smog’.

Oto kilka rad mówiących o tym,  jak uchronić się przed błędem systemu Kraków:

Noś maskę antysmogową.

Po powrocie do domu umyj ręce, przemyj oczy i nozdrza, wypłucz gardło.

Nie wychodź z dzie

mi na spacery, nie uprawiaj sportu na zewnątrz.

Powiadom służby miejskie, gdy widzisz dym z komina.

Sprawdzaj stan powietrza w aplikacji mobilnej.

Wietrz mieszkanie tylko po opadach deszczu, śniegu lub halnym.

Kup domowy oczyszczacz powietrza z filtrem HEPA.

Pozbądź się z domu ciężkich zasłon, dywanów.

Rozmawiaj o smogu ze znajomymi, sąsiadami.

Rozważ przeprowadzkę nad morze.

Credits:

Kampania: Smog [ERROR]

Agencja: Dziadek do orzechów

Account Director: Konrad Helwig

Creative Director: Tomasz Gębala

Planner: Albert Stęclik

Graphic Designer: Bogusław Nizierski

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *