Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Drukuj

Opublikowano w:

ECCO World Cup: Portugalia mistrzem mediów społecznościowych dzięki Ronaldo

  • Międzynarodowa sieć agencji PR ECCO analizuje kanały społecznościowe piłkarzy ze wszystkich 32 krajów uczestniczących w Mistrzostwach Świata
  • Polska na 14 miejscu w rankingu Narodów, Robert Lewandowski na 20 miejscu wśród indywidualnych graczy
  • Prawie 90% wszystkich piłkarzy jest aktywnych w sieciach społecznościowych
  • Instagram jest światowym numerem 1 pod względem dotarcia do obserwujących
  • Polska drużyna ma łącznie ponad 43 mln obserwujących: blisko 21 mln obserwujących i fanów na Facebooku, 19 mln na Instagramie i prawie 3 mln na Twitterze.

 

Za niespełna dwa dni ruszają Mistrzostwa Świata w piłce nożnej. Dzięki badaniu ECCO World Cup, które prezentuje aktywność piłkarzy w mediach społecznościowych w 32 krajach,  już dziś możemy poznać mistrza. Zwycięzcą rywalizacji jest Portugalia. Piłkarze obecnego mistrza Europy mają łącznie ponad 360 milionów obserwatorów na trzech głównych platformach: Facebook, Twitter i Instagram. Niekwestionowanym liderem wśród indywidualnych graczy jest Cristiano Ronaldo. Portugalska supergwiazda ma niesamowitą liczbę 320 milionów obserwujących (Facebook, Instagram, Twitter).

Everyone can be a champion. Aim high, fight hard. #ClearMen #beyourownchampion

Post udostępniony przez Cristiano Ronaldo (@cristiano)

 

czytaj:   Korzystanie z internetu w Polsce - badania CBOS

Dzięki Ronaldo Portugalia zajęła pierwsze miejsce w rankingu. Za nią uplasowała się Brazylia oraz Hiszpania kolejno z 350 milionami i 333 milionami zwolenników. Polska drużyna ma łącznie 43miliony obserwujących, co plasuje ją na 14 miejscu rankingu, tuż za Chorwacją. Ostatnie miejsce zajęła Islandia.

Każdy zespół ma w mediach społecznościowych swoją gwiazdę. Liderem w polskiej drużynie jest Robert Lewandowski z 23 milionami kibiców, co zapewniło mu 20 miejsce w ogólnym rankingu indywidualnych graczy. Kolejne pozycje w polskiej drużynie zajęli: Wojciech Szczęsny (4,8 mln obserwujących), Jakub Błaszczykowski  (3,1 mln), Łukasz Piszczek (2,4 mln) i Arkadiusz Milik (2,1 mln).

czytaj:   Twoja firma w Social Media – nowy poradnik dla MSP Marcina Żukowskiego

-Najlepsi gracze są jednymi z najważniejszych wpływowych osób w świecie cyfrowym, a ich zasięg czyni z nich atrakcyjnych ambasadorów marki dla wielu firm. 89% wszystkich światowych graczy jest aktywnych w sieciach społecznościowych i ma w nich co najmniej jedno konto. Jak pokazało badanie ECCO World Cup platformą, na której piłkarze najszerzej docierają do obserwujących jest Instagram  – z udziałem 43%. Zanim znalazł się Facebook 33% oraz Twitter 24%. Na samym Instagramie gracze mają łącznie około 1,1 miliarda obserwujących – komentuje Norbert Kilen, Dyrektor On Board Think Kong, firmy specjalizującej się w strategii PR i social media, odpowiedzialnej za realizację polskiej części badania.

Polscy piłkarze, którzy wystąpią w Mundialu mają blisko 21 mln obserwujących na Facebooku, 19 mln na Instagramie i prawie 3 mln na Twitterze. Trzech piłkarzy polskiej reprezentacji nie ma własnego konta w żadnym z tych kanałów.

czytaj:   Monika Brodka, Marek Kamiński i Marcin Gortat w kampanii Muzeum Narodowego

Za realizację polskiej części badania  ECCO World Cup odpowiadała agencja On Board Think Kong, która jest członkiem światowej sieci PR – ECCO. W ramach badania eksperci ECCO przeanalizowali obecność w mediach społecznościowych wszystkich 23 piłkarzy z 32 drużyn, które wystąpią w Pucharze Świata. W sumie agencje ECCO przeanalizowały profile 736 graczy na całym świecie. Do oceny dodano liczbę obserwujących i fanów na platformach społecznościowych Facebook, Instagram i Twitter.

Pełen ranking na: https://onboard.pl/aktualnosci/ecco-world-cup-portugalia-mistrzem-mediow-spolecznosciowych-dzieki-ronaldo/

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *