Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Drukuj

Opublikowano w:

Jak efektywnie wykonać audyt kampanii AdWords?

Tworzenie kampanii AdWords już od samego początku podyktowane jest nadrzędnym celem biznesowym firmy. W zależności od okoliczności, strategia może być podporządkowana budowaniu świadomości i zasięgu marki, zwiększeniu ruchu w witrynie lub sprzedaży produktów, a także dotarciu do potencjalnych Klientów. Ustalenie celu pociąga za sobą wybór odpowiedniej formy reklamy, pozwalającej zwiększyć skuteczność działań. Profesjonalny audyt kampanii AdWords zawiera analizę działań w oparciu o ustalone priorytety i bazuje na 5 podstawowych filarach.

1. Konto AdWords

Skuteczność działania kampanii AdWords uzależniona jest od poprawnej konfiguracji konta, począwszy od jego stworzenia, a skończywszy na wdrożeniu odpowiednich ustawień. W skład potencjalnej analizy, w tym przypadku wchodzi również ocena rozplanowania struktury kampanii, w kontekście obranego celu. Jednym z kluczowych elementów jest weryfikacja poprawności zbierania danych oraz kompletnego połączenia z usługami zewnętrznymi, w tym Google Analytics włącznie z jego prawidłową implementacją i konfiguracją (filtry, cele, moduł e-commerce). Weryfikacji wymagają także inne ustawienia konta oraz opcja automatycznego tagowania. Niezbędna jest również prawidłowa konfiguracja rozliczeń i płatności, włącznie z ustaleniem ich odpowiedniej formy.

2. Struktura kampanii

Prawidłowy dobór typu kampanii reklamowej oraz schemat odpowiadający realizacji określonych celów wpływają na wysoką efektywność działań. Uporządkowane kampanie odzwierciedlają prawidłową kategoryzację słów kluczowych oraz umożliwiają bieżące śledzenie wyników poszczególnych grup reklam. Innym elementem przesądzającym o skuteczności działań jest stworzenie niezawodnej kreacji reklamowej, najlepiej w kilku wariantach tekstowych i graficznych. Dobór efektywnych fraz w odpowiednim typie dopasowania przy użyciu „Planera słów kluczowych”, przesądza o skuteczności kampanii linków sponsorowanych oraz wysokim CTR. Analiza działań w oparciu o zakładkę „Wyszukiwane hasła” to klucz do znalezienia fraz, nieprzynoszących realnych zysków w postaci zrealizowanych konwersji, a tym samym do ustalenia skutecznych wykluczeń dla tych słów.

czytaj:   Google Zeitgeist 2013

Ustawienie dostosowania stawek względem lokalizacji, dni tygodnia, pory dnia lub urządzeń pozwala zmieniać częstotliwość wyświetlania reklam w zależności od miejsca, czasu i sposobu wyszukiwania informacji przez użytkowników. Koniecznym jest wybór prawidłowego modelu rozliczeń reklamy, spójnego z celem kampanii. Użycie dostępnych rozszerzeń reklam to niezbędny element działań reklamowych, coraz bardziej popularny wśród reklamodawców. Tradycyjna ocena „od ogółu do szczegółu” pozwala wychwycić wszelkie nieprawidłowości na każdym poziomie kampanii.

3. Kierowanie działań

Weryfikacja danych na temat kierowania działań AdWords, przebiega w kontekście ustalonych priorytetów kampanii. W tym wypadku karta Wymiary umożliwia dokładną analizę informacji, sprawdzenie efektywności kierowania do wybranych odbiorców na różnych etapach realizacji celu oraz ustalenie potencjalnych zaleceń optymalizacyjnych. Kontroli wymagają nie tylko podstawowe funkcje kierowania, takie jak lokalizacja, wybrane języki, sieci, czy urządzenia, a w przypadku sieci reklamowej również słowa kluczowe, miejsca docelowe, tematy, zainteresowania czy demografia.

Bardzo ważnym aspektem działań jest również skuteczne określenie metody wyświetlania reklam oraz rotacji, szczególnie w kontekście kampanii banerowych. W przypadku działań remarketingowych, podstawowym elementem optymalizacyjnym jest określenie skuteczności stworzonych list oraz ustalenie ograniczenia liczby wyświetlania reklam w określonym czasie na poziomie kampanii, poszczególnej grupy reklam lub samej reklamy. Ocena ruchu w konkretnej porze dnia lub dniu tygodnia na przestrzeni wybranego czasu trwania kampanii pozwala na ustalenie skutecznego harmonogramu wyświetlania reklam, dostosowanego do najlepiej konwertujących wymiarów.

czytaj:   Układaj płytki – modułowo. Zobacz, jak stworzyć wnętrze według własnego pomysłu

4. Analityka

Skuteczna analiza danych przebiega w oparciu o prawidłowo zaimplementowane narzędzia analityczne, w tym Google Analytics. Całościowe wdrożenie zewnętrznych aplikacji w prosty sposób odbywa się za pośrednictwem Google Tag Manager’a, bez konieczności angażowania działu IT. Celem audytu jest analiza rentowności działań oraz optymalizacja współczynnika konwersji, a także poprawa ROI, przy wykorzystaniu takich danych jak sesje, użytkownicy, strony/sesja, odsłony, średni czas trwania sesji czy współczynnik odrzuceń. Zewnętrzne narzędzia pozwalające na śledzenie zachowań użytkowników, takie jak Eye Tracking oraz mapy cieplne pozwalają na analizę skuteczności lub wybór atrakcyjnych stron docelowych również pod kątem UX. Ocena zachowań użytkowników na każdym etapie procesu realizacji konwersji umożliwia wskazanie potencjalnych przyczyn obniżonych efektów oraz wdrożenie kompleksowych zamian optymalizacyjnych, które realnie wpłyną na poziom dalszych działań w AdWords.

czytaj:   Dekalog badań ilościowych online

5. Podsumowanie i prognoza skuteczności

Profesjonalny audyt zakończony jest podsumowaniem wszystkich badanych elementów konta oraz powiązanych usług, a także ustaleniem potencjalnych nieprawidłowości i propozycji zmian optymalizacyjnych. Jedną z aktualnie wykorzystywanych form interaktywnego raportowania jest Google Data Studio, które skutecznie sprawdza się w przypadku stron wykorzystujących wiele narzędzi, w tym Google AdWords, Analytics, Search Console, DoubleClick i YouTube. Dzięki temu stworzony jest raport skupiający całą niezbędną wiedzę o działaniach online. Ponadto, zestawienie to może być uzupełnione o dodatkowe informacje w postaci plików csv, czy baz danych. Atrakcyjne wizualnie opracowanie wykresów umożliwia całościowe zapoznanie się z najważniejszymi metrykami kont oraz uwzględnia ocenę skuteczności i estymację działań w perspektywie konkretnego okresu.

Kampanie testujące i eksperymentujące nowe rozwiązania przynoszą realne zyski w postaci realizacji założonych celów biznesowych, które przekładają się na zyski finansowe. Optymalizacja działań, monitorowanie nowinek oraz sprawne wdrożenie zmian, w krótkim czasie umożliwiają zdobywanie przewagi nad konkurencją. Śledząc obowiązujące trendy w wyszukiwarkach jesteśmy w stanie zwiększyć efektywność kampanii Google AdWords oraz osiągnąć realny sukces sprzedażowy, przy jednoczesnym zachowaniu niskich kosztów działań.

Jeżeli jesteś zainteresowany kompleksowym audytem działań reklamowych skontaktuj się z agencją SEOgroup.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *