Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Drukuj

Opublikowano w:

Facebook rozkwita na wiosnę, czyli marcowe Fanpage Trends

Święta, święta i po świętach. Na dworze wciąż biało, a w Sotrenderze już kwiecień. Przedstawiamy najnowszy raport i garść nowin z Facebooka rozpoczynając drugi kwartał roku. W marcowym raporcie Fanpage Trends przedstawiamy podsumowanie statystyk w formie poręcznej infografiki oraz dostarczamy nie tylko sportowych emocji w nowej kategorii Kluby Piłkarskie i w 33 innych branżach, które skomentowało dla nas 23 ekspertów.

Jak się miewa polski Facebook

W raporcie warto zwrócić uwagę na otwierającą go infografikę. Jak można z niej wywnioskować, po pierwszym kwartale 2013 roku w Polsce, mamy już prawie 10 i pół miliona użytkowników. Trzy miliony z nich to młodzi dorośli – czyli osoby w wieku 19-25 lat. Niewiele ponad połowa polskich użytkowników Facebooka to kobiety, ale w marcu również liczba zarejestrowanych mężczyzn przekroczyła 5 milionów.

sotrender-uzytkownicy

Najwięksi coraz więksi

Ranking największych, choć nie dochodzi tam do poważniejszych przetasowań, jest ciekawy o tyle, że pokazuje jak rosną najlepsze strony. A rosną szybko i w stałym tempie, co oznacza, że za pomocą Facebooka mogą trafić do coraz większej liczby osób, a ich zasięg na razie stale rośnie. Zresztą sam fakt, że co czwarty Polak ma już konto na Facebooku świadczy o tym, że komunikacja przez serwis nie kończy się na dotarciu do garstki fanów, a może być wykorzystywana w szerszym zakresie.

czytaj:   Napój alkoholowy o nazwie Buddha Drink od Foodcare

Największy polskojęzyczny fanpage, Serce i Rozum, jest lubiany już przez prawie dwa miliony użytkowników. Pod względem liczby fanów na Facebooku najlepiej radzą sobie liderzy w telekomunikacji. Aż cztery strony należące do tej branży – Serce i Rozum, Play, Orange Polska i Plus – zajmują miejsca w rankingu 15 największych, a pierwsza wymieniona trójka razem ze stronami rozrywkowymi – Demotywatory i KWEJK.pl broni miejsc w pierwszej piątce rankingu. Większość ze stron może pochwalić się stałym, kilkuprocentowym, w skali miesiąca, wzrostem liczby fanów. Jeżeli mowa o przyrostach to warto wspomnieć, że aż o 10% powiększył się fanpage McDonald’s Polska, który pojawił się w rankingu spychając w ten sposób poza podium Mały Głód.

czytaj:   Wygraj wejściówkę na konferencję Performance Marketing Day 2013

Piłka nożna w Fanpage Trends

admonkey

Zapraszamy do przeżywania emocji sportowych w nowej kategorii Kluby Piłkarskie, gdzie będziemy obserwować potyczki klubów z ekstraklasy i I ligi na Facebooku. Lech Poznań broni tytułu największej strony. Legia Warszawa, której jednak do pierwszego miejsca niewiele już brakuje, ciągle walczy a w zwiększaniu liczby fanów pomagają jej dobre wyniki w liczbie zaangażowanych fanów, interaktywności i duża liczba Osób, które o tym mówią. Zapraszamy również do zapoznania się z artykułem i infografiką na blogu Sotrender o klubach piłkarskich w mediach społecznościowych.

Rosną na wiosnę jak grzyby po deszczu

Interesujące wzrosty dotyczą również stron spoza rankingów. Fanpage politycznej gwiazdy Internetu, Korwina-Mikke lubi już 100 tysięcy fanów. To sukces, choć bardziej spektakularnym wzrostem może pochwalić się Kuba Wojewódzki, którego nowa strona osiągnęła taką liczbę już w drugim miesiącu działania. Ze stron branżowych zwraca również uwagę Idea Bank, który ma już 50 tysięcy fanów.

czytaj:   #FanpageTrends – marzec 2014 – na Facebooku echa olimpiady

Posty z treścią

Znów użytkownicy zaskoczyli rodzajem postów, w jakie się angażują. Pomimo, że najbardziej angażujące strony oferują najczęściej niecenzuralne nazwy i niskich lotów dowcipy oraz „żebrolajki” to widać, że użytkownicy chętnie angażują się również w poważną komunikację. Post Muzeum Powstania Warszawskiego przypominający o bohaterach Akcji pod Arsenałem zajął pierwsze miejsce rankingu Top Postów. W rankingu znalazła się również akcja poszukiwania zaginionego brata byłego więźnia obozu koncentracyjnego prowadzona przez fanpage U.S. Embassy Warsaw.

Jak co miesiąc zapraszamy do zapoznania się z najnowszymi rankingami i statystykami najlepszych stron polskiego Facebooka, tym razem z nową, emocjonującą kategorią Kluby Piłkarskie.