Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Drukuj

Opublikowano w:

#FanpageTrends – kwiecień 2014 – Wielkanoc ugięła się przed Wigilią

Posty opublikowane na Facebooku w Wielkanoc angażowały mniej niż te z Bożego Narodzenia, a najbardziej angażujące w kwietniu były profile muzyczne i newsowe – wynika z kwietniowego wydania raportu Fanpage Trends opublikowanego przez firmę analityczną Sotrender.

W kwietniu na polskim Facebooku napisano łącznie blisko pół miliona postów. 27% z tych opublikowanych w okresie świątecznym nawiązywało do Wielkanocy. Kwietniowe święta ugięły się jednak przed Bożym Narodzeniem, podczas którego posty angażowały dwukrotnie więcej użytkowników niż przeciętnie. Wyniki wielkanocnych postów ciągle są jednak bardzo dobre. Angażowały one o 45% więcej użytkowników niż przeciętnie i o 60% więcej niż wpisy publikowane w kwietniowe dni robocze.

U największych bez zmian

5 największych stron polskojęzycznych, czyli Serce i Rozum, Play, Demotywatory, Orange oraz Kwejk.pl utrzymuje swoją stabilną pozycję, która nie zmieniła się od zeszłego miesiąca. Poszczególne strony co prawda powiększyły liczbę fanów, ale na tyle znikomo, że procentowy wzrost liczby fanów całej pierwszej piątki wyniósł 0. Nie można nie zauważyć za to gwałtownego spadku Reserved, który w kwietniu stracił 12%, czyli ponad 163 tys. fanów, plasując się tym samym na ostatnim miejscu zestawienia największych polskich stron. Wszystko na skutek połączenia się z międzynarodowym profilem, podczas którego Facebook odpisał zagranicznych fanów z profilu polskiego, dopisując ich do międzynarodowego.

Kwiecień angażował muzyką i wiadomościami

Administratorzy stron w ubiegłym miesiącu bardzo starali się, by zaangażować fanów. Ci prowadzący profile komercyjne publikowali przeciętnie 5 postów w ciągu 3 dni, a w ciągu całego miesiąca napisali blisko 3 razy więcej postów niż użytkownicy. Łącznie w kwietniu użytkownicy kliknęli “Lubię to!” ponad 50,5 mln razy, napisali blisko 5,2 mln komentarzy i dokonali ponad 4,9 mln udostępnień. Miniony miesiąc przyniósł także duże wzrosty w rankingu najbardziej angażujących polskich profili. Największy skok zaliczył profil 4fun.tv, który awansował aż o 34 pozycje. Ponad 53% fanów udało się zaangażować stronie Onet Wiadomości, co dało jej awans o 25 pozycji. Trzeci na podium największych awansów wśród najlepiej angażujących profili był w kwietniu Przegląd Sportowy, który przesunął się o 19 pozycji w górę.

Facebook to nie tylko Ewa Chodakowska i lol content

Zestawienie najlepszych postów miesiąca po raz kolejny pokazało, że Polacy chętnie angażują się w aktywności pod wpisami publikowanymi przez organizacje charytatywne. W kwietniu wśród 5 postów z największym Interactivity Index, aż 3 należały do organizacji charytatywnych. Na pierwszym miejscu znalazł się post opublikowany Fundację Międzynarodowy Ruch Na Rzecz Zwierząt Viva! o kotce, która zaopiekowała się małymi kaczuszkami.

Sotrender_-_najlepszy_post_kwietnia.

W zestawieniu 5 postów o największym InI znalazł się również post Schroniska w Korabiewicach z prośbą o dom tymczasowy dla Diuny, jednej z mieszkanek schroniska oraz post Fundacji DKMS Polska (Bazy Dawców Komórek Macierzystych) z informacją o 26-letniej Marzenie Erm, blogerce walczącej z chłoniakiem.Zapraszamy do lektury kwietniowego wydania #FanpageTrends!

Raport jest dostępny do pobrania na stronie.

infograf_pl

Źródło: mat. pras.

zobacz też: Kampania #polskichlopak