Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Drukuj

Opublikowano w:

Gole, wzrosty i wiosenne nowości, czyli Maj 2013 w Fanpage Trends

Sotrender opublikował najnowsze, majowe wydanie cyklicznego raportu Fanpage Trends, w którym przedstawione zostały szczegółowe statystyki stron z 39 kategorii, skomentowane przez ekspertów z 33 branż. Maj na Facebooku w Polsce zdominowany został przez Lewandowskiego, nowego operatora telekomunikacyjnego Nju mobile oraz podsumowania przygotowane przez samego Facebooka.

Sportowe emocje

Lewandowski osiąga na Facebooku sukcesy równie spektakularne jak na boisku. Po fenomenalnych 4 golach dla Borussi, wbitych Realowi Madryt, Lewandowski intensywnie działał w mediach społecznościowych, a jego oficjalny profil przekroczył w tym miesiącu milion fanów. Wzrost o 150%, czyli aż o 700 tys. fanów sprawił, że znajduje się on tuż nad Radiem ESKA i w sumie wyprzedził już 56 stron z rankingu najpopularniejszych polskich fanpage’y. Czas wzrostu popularności strony doskonale zgrany był również z kampanią nowej linii marki odzieżowej promowanej przez Lewandowskiego. Profil Roberta Lewandowskiego jest pierwszym polskim milionowym fanpage’em osobowym w rankingu, po wyłączeniu profilu Kuby Wojewódzkiego, usuniętym w lutym tego roku. Wzrost liczby fanów Lewandowskiego zapewnił także awans dla Sportu jako branży, która stała się czwartą największą kategorią stron w rankingu Sotrendera.

czytaj:   Duda vs Lewy: twitterowy raport listopadowy Sotrendera

sotrender maj sport

Roszady w telekomunikacji

Jak na Facebookowe wyniki profili przekłada się ogólne zainteresowanie, pokazuje nie tylko sukces Lewandowskiego, ale również mniejszego Nju mobile, który może pochwalić się imponującym wzrostem liczby fanów na poziomie 4300%. W niecały miesiąc od uruchomienia strony na Facebooku, Nju mobile zdążył wyprzedzić Virgin Mobile Polska i plasuje się na 8 miejscu w rankingu operatorów telekomunikacyjnych.

czytaj:   Najefektywniejsze działania SEO

facebook sotrender maj

Facebook podsumowuje

1 maja Facebook zaprezentował wyniki z I kwartału 2013 roku, w których zadeklarował, że jego przychody wzrosły do 1,46 mln dolarów, podczas gdy w analogicznym okresie 2012 r. wyniosły 1,06 mln. Facebook zanotował więc wzrost przychodów na poziomie 38%. Szczegółowe wyniki dostępne są na stronie Facebooka w dziale dla inwestorów. Mniej technicznie, a bardziej obrazowo dane dotyczące Facebooka zostały przedstawione na zestawie przygotowanych przez portal infografik podsumowujących ubiegły rok „Facebook’s Growth In The Past Year”.

Nowości w Fanpage Trends

W ostatnich dniach Sotrender uruchomił nową stronę internetową, dzięki której opracowania  prezentowane  są w przyjemniejszej i bardziej przejrzystej szacie graficznej. Infografika z danymi demograficznymi polskich użytkowników Facebooka dostępna jest bezpośrednio ze strony głównej Fanpage Trends. Do nazw stron i top postów, uwzględnionych w rankingach publikowanych na stronie WWW oraz w pliku do pobrania, dodane zostały odnośniki, dzięki czemu bezpośrednie przejście do omawianych elementów stało się łatwiejsze.

czytaj:   Dlaczego szczęśliwy klient wydaje więcej? Badanie TNS

Pełen raport Fanpage Trends, a w nim najnowsze dane, wykresy i wnikliwe uwagi ekspertów, pobrać można ze strony http://www.sotrender.pl/fanpage-trends.