Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Drukuj

Opublikowano w:

Google Trends, czyli czego szukają internauci

Masz pomysł na biznes, tworzysz stronę internetową lub bloga i chcesz, by to właśnie Twój brand znalazł się na szczycie listy wyszukiwań? Teraz nie jesteś już pozostawiony sam sobie w tych zmaganiach. Z pomocą przyjdzie Ci specjalne narzędzie, które pojawiło się całkiem niedawno. Google Trends stworzono właśnie po to, by pomóc wielu osobom trafić w gusta internautów.

Czym są Trendy Google?

Google Trends w wersji polskiej znane jako Trendy Google to specjalny, darmowy

serwis Google, który udostępnia informacje na temat wyszukiwań tej wyszukiwarki. Informuje on o ilości i pochodzeniu, zależności od czasu i głównych regionów zapytań, które internauci wpisują do wyszukiwarki Google. Serwis w sposób bardzo obrazowy przedstawia porównanie częstości różnych wyszukiwań w formie wykresu. Zapytania można sortować także według języka i państwa, z którego pochodzą. Dzięki temu możesz się dowiedzieć, co aktualnie jest najbardziej popularne w Internecie.

Co pokazuje Google Trends?

Na polskiej stronie dostępne są następujące kategorie informacji z zakresu: biznes, na topie, nauka i technika, rozrywka, sport i zdrowie. W każdej z nich z kolei pojawiają się dane o najbardziej popularnych artykułach z danej kategorii, zainteresowaniu tematem w danym czasie, w poszczególnych regionach, pytaniach, które zyskują popularność oraz odnośniki do podobnych tematów. Można też przeprowadzić analizę czasowej popularności wyszukiwania danego hasła w sieci w ciągu ostatnich kilkunastu lat. Dzięki tym danym przeprowadza się porównanie trendów w wyszukiwaniach, które tak naprawdę świadczą o rzeczywistej popularności zjawisk, osób i miejsc. Google Trends nie tylko zaspokaja ciekawość, ale przede wszystkim pomaga na podstawie tak zdobytej wiedzy prowadzić zyskowny biznes lub marketing w sieci.

Czym są słowa kluczowe?

Nie ulega wątpliwości, że Google wie, jak wyszukiwać informacje. Planując otworzenie sklepu ze zdrową, ekologiczną żywnością lub blogu na ten temat, warto na początek wpisać słowa kluczowe i sprawdzić, które z nich są aktualnie najpopularniejsze. Wpisując hasło zdrowa żywność, dowiadujesz się, że najwięcej wyszukiwań tego typu pojawiło się w województwach podlaskim i lubuskim oraz jak wygląda zainteresowanie tematem w ujęciu czasowym. Fakt, że na wiosnę ono rośnie, świadczy o tym, że zapewne internauci planują właśnie dietę po zimie. Fraza zdrowa żywność wyszukiwana była znacznie częściej niż żywność ekologiczna, dlatego planując biznes lub prowadzenie bloga, trzeba mieć to na uwadze, aby marketing internetowy był skuteczny.

W czym pomaga Google Trends?

Google Trends przydaje się we wszystkich branżach. Nie ulega wątpliwości, że każdy chce osiągnąć sukces, zainteresować innych swoim wizerunkiem, osiągnięciami, usługami czy towarem. Szuka się słuchaczy, czytelników, klientów – dlatego, aby trafić w ich oczekiwania, należy najpierw sprawdzić preferencje internautów. Ustala się więc grupę docelową i sprawdza jej gusta, co pomoże w działaniach marketingowych. Żadna grupa respondentów nie będzie aż tak duża i miarodajna, jak użytkownicy Internetu. Trzymając rękę na pulsie Internetu, będziesz w stanie dostosować strategię na bieżąco do aktualnych potrzeb. Więcej na ten temat na stronie https://www.internetum.com/en/revolutionizing-your-business-using-google-trends/.

Informacja to obecnie jeden z najcenniejszych towarów. Google Trends zaś jest bezcennym źródłem informacji, które pomaga w prowadzeniu skutecznego marketingu.

 

czytaj:   Internety 24/7 tydzień 23

One Comment

Leave a Reply

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *