Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Drukuj

Opublikowano w:

Instagram dla bogatych dzieciaków, Facebook dla biedniejszych

To, z jakiego medium społecznościowego korzystamy nie wynika jedynie z indywidualnych preferencji czy mód, przynajmniej gdy mowa o amerykańskich nastolatkach. Najnowsze badanie Pew Research Center wykazało jasną zależność między ulubionym medium społecznościowym nastolatków i dochodami ich rodzin.

Krótkie podsumowanie jego wyników mogłoby brzmieć: biedni wolą Facebooka, a bogaci Instagrama. PRC wykazało przede wszystkim, że wieści o śmierci najpopularniejszej społecznościówki są mocno przesadzone. Kilka lat temu zapanowała swoista moda na opuszczanie Facebooka, który jednak wciąż pozostaje najchętniej wybieranym mediu społecznościowym wśród nastolatków, niezależnie od ich zamożności.

Choć prym Facebooka jest niekwestionowany, zestawienie społecznościowych preferencji z dochodami pokazało, że jego największym bastionem są nastolatki z biednych rodzin, których dochody nie przekraczają 30 tys. dolarów rocznie. Aż 51 proc. osób z tej grupy stwierdziło, że korzysta z niego najczęściej. Z kolei w grupie z dochodem przekraczającym 100 tys. dolarów, Facebooka jako medium preferowane wskazało tylko 31 proc, ankietowanych, a dla 25 proc. ulubionym jest Instagram.

czytaj:   Sebastian Szade dyrektorem ds. strategii i innowacji w Starcomie. Awansuje również Paweł Piasecki

pew-2

W badaniu uwzględniono także preferencje nastolatków dotyczące Snapchata i Twittera, które razem z Facebookiem i Instagramem trafiły do czwórki najpopularniejszych mediów społecznościowych wśród nastolatków. Na kolejnych miejscach znalazły się Google +, Vine i Tumblr.

Odpowiedzi dotyczące Snapcharta i Twittera również podlegały podobnej regule jak w przypadku pierwszej dwójki – im bogatszy był badany nastolatek, tym chętniej z nich korzystał.

Wnioski pokazały, że wraz ze zrostem zamożności badanych popularność Facebooka malała. Między progiem 30 i 100 tys. dolarów znalazły się dodatkowe trzy, które również potwierdziły tę tendencję w stosunku do czterech badanych społecznościowek.

czytaj:   ARBOacademy rusza z nową serią warsztatów

Badanie przyniosło również bardziej ogólne informacje na temat korzystanie nastolatków z mediów społecznościowych oraz internetu w ogóle. 9 na 10 amerykańskich nastolatków przebywa w sieci codziennie, z czego 24 proc. deklaruje, że jest online prawie cały czas, a jedynie 2 proc. korzysta z internetu rzadziej niż raz na tydzień. Tak częstą obecność w sieci tłumaczy ogromna popularność smartfonów – używa ich 3/4 ankietowanych nastolatków.

pew-1

Facebook utrzymuje status lidera w świecie social mediów, ale większość nastolatków dzieli swoją aktywność między różne platformy. Aż 7 na 10 korzysta z więcej niż jednego kanału społecznościowego

czytaj:   Pakiet Wygadany w Orange pod lupą

Co wyniki badan Pew Research Council oznaczają dla Facebooka? Tylko i wyłącznie umocnienie jego pozycji, zwłaszcza biorąc pod uwagę, że Instagram należy do korporacji Marka Zuckerberga. Korzystanie z Facebooka zadeklarowało 71 proc. nastolatków, a z Instagrama – 52 proc. Wyniki badań mogą za to być wskazówką dla marek obecnych w poszczególnych mediach społecznościowych i pomogą im lepiej targetować swoje komunikaty reklamowe.

Z pełnymi wynikami raportu można zapoznać się na stronie Pew Research Center.