Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Drukuj

Opublikowano w:

Instant Articles na Facebooku: aby czytanie było jeszcze przyjemniejsze

Nowe narzędzie dla wydawców prasowych sprawia, że artykuły, wywiady i reportaże publikowane na ich stronach będą jeszcze przyjemniejsze w lekturze dla użytkowników urządzeń mobilnych.

Przeglądasz newsfeed na ekranie swojego smartfona, ktoś wrzuca link do ciekawego materiału, klikasz i już po chwili możesz cieszyć się wszystkimi multimedialnymi atutami nie tracąc czasu i nie gubiąc wątku głównego tekstu. zdjęcia wyświetlają się dokładnie tak, jak powinny, opisy są czytelne, mapy interaktywne, a jednocześnie nie sprawiają, że w twoim telefonie odpala się kilkanaście dodatkowych podstron. Filmy i materiały dźwiękowe działają jak należy.

Optymalizacja i responsywność

Tak właśnie działają Instant Articles. To udogodnienie dostępne dla wszystkich wydawców prasy, oraz tych, którzy chcą w pełni wykorzystywać możliwości stwarzane przez content marketing. Dla twórców tego facebookowego narzędzia popularne ostatnio hasła “optymalizacja” i “responsywność” stały się kluczowe. IA zamiast odsyłać do mobilnej wersji artykułu korzysta z kodów html wydawcy tekstu i podpina treści do Facebooka. Całość jest dostępna dla użytkowników medium społecznościowego na takich samych zasadach jak zdjęcia i filmiki wrzucane na FB, dzięki czemu czas ładowania materiału jest znacznie krótszy.

Dlaczego to ważne? Użytkownicy nie zniechęcają się, mogą zapoznać się ze wszystkimi oferowanymi przez wydawcę treściami – także reklamowymi – w jednym miejscu. W tej chwili narzędzie dostępne jest wyłącznie na smartfony iPhone. Trwają prace nad wersją dla innych urządzeń mobilnych, 15 listopada indyjskie media (India Today, The Quint, Aaj Tak,Hindustan Times, The Indian Express) jako pierwsze rozpoczęły publikowanie swoich treści przy użyciu tego właśnie narzędzia dla systemu Android.

[podobne_facebook]