Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Drukuj

Opublikowano w:

Internety 24/7 tydzień 23

Tym razem trochę rewolucji, kryzysów, strachu i zniesmaczenia. Ale w końcu internet żyje skrajnymi emocjami. Zapraszamy więc na przegląd wydarzeń z zeszłego tygodnia.

Omnomnom, drodzy klienci

Wielki kryzys w social media zafundował Taco Bell jeden z jego pracowników, wrzucając zdjęcie swojego „posiłku”. Fast food zareagował natychmiast deklaracją, że standardy jakości i bezpieczeństwa są dla nich najważniejsze, więc zrobią dochodzenie kto, kiedy i dlaczego. Zasugerował również, że prawdopodobnie nie były to łódeczki przeznaczone dla klientów, a do utylizacji. Niesmak jednak pozostał.

taco bell

Zmiany, zmiany, zmiany…

Wyborcza.pl zrobiła lifting swojej strony (mobilnej również) – może bez rewelacji, ale jest czytelniej, przejrzyściej, po oswojeniu się mamy wrażenie, że również funkcjonalniej. Pytanie, czy da się przyzwyczaić do bijącego po oczach, wszechobecnego bolda…

Wyborcza

Za to zupełnie nową mobilną stronę sprawiła sobie Wirtualna Polska (m.wp.pl). Witryna jest w pełni skalowalna i wyświetla się zgodnie z możliwościami naszego mobilnego sprzętu.

Największą rewolucję zafundował nam jednak mbank, startując nie tylko z zupełnie nowym serwisem, ale również komunikacją. Nowe logo (łowickie, rasta, cyrkowe, telerankowe) ma zastąpić pozostałe oznaczenia marki w Grupie BRE. Tymczasem zapowiadany oraz wszem i wobec komentowany launch strony nie odbył się bez wpadek. Kilka godzin zajęło mbankowi doprowadzenie strony do stanu, w którym wyświetlała się poprawnie na wszystkich wyszukiwarkach…

mbank

W beret dostaniesz, Huncwocie!

Frugo razem z serwisem Wykop uruchomiło nową odsłonę kampanii „Owoc Kultury”. Po włączeniu Kulturyzatora wszystkie niecenzuralne słowa w komentarzach pod znaleziskami zostały zamieniane na ich bardziej parlamentarne i znacznie zabawniejsze odpowiedniki. Aż się prosiło, żeby porzucać mięsem – ot, z ciekawości 😉

frugo

Strach wchodzić do publicznych toalet

Przyszła ostatnio moda na straszenie w reklamie. Im więcej osób przyprawimy o zawał, tym lepiej. I tak, wśród strachliwych pań prym w tamtym tygodniu wiodło MINI, a panów terroryzowała kampania „piłeś – nie jedź” z Wielkiej Brytanii.

[youtuber youtube=’http://http://www.youtube.com/watch?v=jr_xMtOEFv8′]

[youtuber youtube=’http://www.youtube.com/watch?v=YJDsH64sqNY’]

Ryzykanci, Jackass? Nie, Heneken Dropped!

Kolejna odsłona z cyklu nieprawdopodobnych zdarzeń w wydaniu Heinekena – Heineken Dropped Experience. Tym razem przygoda jest w pełni interaktywna, więc możemy stać się jej częścią.

heineken

No way!

Zeszłotygodniowy odcinek „Game of Thrones” wywołał istną burzę. Fani serialu zdążyli się już przyzwyczaić do masowych mordów i zaskakujących zwrotów akcji,

Game of thrones

ale tego się najwyraźniej nie spodziewali… (nie będzie spojlerów, choć pewnie wszyscy i tak już wiedzą KTO zginął tym razem). Twitter, Facebook, generatory memów zapełniły się komentarzami.

A tak widzowie reagowali na żywo.

[youtuber youtube=’http://www.youtube.com/watch?v=78juOpTM3tE’]

Przychodzi FBI do Google

Gazety The Washington Post i The Guardian twierdzą, że dotarły do dokumentów, z których wynika, że Microsoft, Google, Apple, Yahoo i wielu innych przyłączyło się do programu PRISM – amerykańskiego narzędzia mającego przeciwdziałać terroryzmowi.

PRISM

Dzięki programowi amerykański wywiad ma dostęp do: wiadomości e-mail, rozmów z komunikatorów (również audio i wideo), filmów, zdjęć, plików z chmury oraz tych przesyłanych między użytkownikami, danych logowania oraz informacji dotyczących profili.

Trwają spory i dyskusje czy źródła, do których dotarła prasa są wiarygodne. Firmy, które rzekomo dołączyły do programu, zarzekają się, że dane ich użytkowników są bezpieczne i nie zostają udostępniane (chyba, że w związku z konkretnymi nakazami sądowymi).

Pożyjemy, zobaczymy.

Ćwir, ćwir

Po raz kolejny Twitter stał się głównym kanałem komunikacji ze światem, gdy tradycyjne media zawiodły. W 2011 roku używali go egipscy rewolucjoniści. Teraz nośność 140 znakowych informacji wykorzystali Turcy z Istambułu, których protest przeciwko budowie centrum handlowego, przerodził się w otwartą wojnę na ulicach miasta. Liczba ofiar rośnie (policja używa gazu łzawiącego, kilka osób straciło oczy lub wzrok), lokalne media milczą, a informacja frunie po świecie…

twitter logo

Samsung vs. Apple

W wojnie Samsung vs. Apple ostatnią z bitew wygrał koreański gigant. Międzynarodowa Komisja Handlu (ITC) zdecydowała o zakazie sprzedaży niektórych produktów Apple na terenie USA. Oczywiście znów poszło o patent i istnieje ryzyko, że Jabłko sporo na tym straci. Teraz wszystko w rękach prezydenta Baracka Obamy, który może opowiedzieć się po stronie amerykańskiego biznesu i anulować wyrok ITC.

samsung vs. apple

 

Dziewica w branży porno?

Virgin Mobile ruszyło z kampanią „Bez kompromisów”. Można się obruszać, można być zniesmaczonym, może się podobać, można wziąć udział… Natomiast nie można nie zauważyć ruchu pod jednym jedynym postem dotyczącym konkursu: https://www.facebook.com/photo.php?v=10201393140334763. Ile ludzi, tyle opinii.

virgin mobile