Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Drukuj

Opublikowano w:

Internety 24/7 tydzień 32

Ponownie witamy w naszym cyklu: zobacz co się działo, gdy Cię nie było 😉 Nikomu chyba nie trzeba mówić, że naczelnym tematem, który przewijał się w zeszłym tygodniu we wszystkich możliwych mediach (nie tylko online) był upał. Wszechogarniający skwar był na językach wszystkich, ludziom pościnały się mózgi z przegrzania i uciekli sprzed komputerów oraz telewizorów do wody… Czy coś. Zapraszamy więc na krótki przegląd tego, co działo się w sieci w zeszłym tygodniu.

Praca w social media

Akademia Socjomanii przygotowała inforgrafikę dotyczącą zatrudnienia w polskiej branży mediaów społecznościowych.  Ciekawe zestawienie wymagań i oczekiwań wobec kandydatów, o którym pisaliśmy szerzej tutaj.

analiza Akademii Socjomanii

Złodziej-celebryta

Temat nie jest juz może najświeższy, ale pojawia się w coraz większej ilości serwisów i portali. Poza tym wciąż zaskakuje nas, że bohater tej historii nie ma pojęcia, że jest gwiazdą internetu 😉 O kogo chodzi? O Hafida, który ukradł Iphone’a, ale nie wpadł na to, że smartfony posiadają niezwykłą funkcję: przesył danych! <złowieszcze tu du du du!> Dzięki niemu wszystkie zdjęcia, filmy i niektóre wiadomości mieszkańca Dubaju trafiają na dropboxa włascicielki telefonu. A stamtąd wprost na bloga, który ma już 14 000 czytelników.

Hafid

To rekin! Nie, to odkurzacz! Nie, to kot w stroju rekina na odkurzaczu!

Chyba już wszyscy wiemy, że nie ma takiej rzeczy, której nie znajdziemy w internecie. Mimo wszystko są takie, które zaskakują, bo nie wiadomo na co patrzymy, ale wszyscy patrzą, przesyłają dalej, żeby inni patrzyli i tak film z 5 sierpnia ma prawie 3 mln odsłon. Video zostało opublikowane w związku z Shark Week, wydarzeniem zapoczątkowanym przez Discovery Channel w 1987.

[youtuber youtube=’http://www.youtube.com/watch?v=tLt5rBfNucc’]

Jednak bohater filmu zaistniał w sieci już jesienią zeszłego roku, zdobywając ponad 3,5 mln odtworzeń. Wtedy do kompletu dodano jeszcze kaczkę…

[youtuber youtube=’http://www.youtube.com/watch?v=Of2HU3LGdbo’]

Ranking Instauserów

Radosław Szczęsny, autor bloga Social 360, wrzucił do sieci dość subiektywny ranking TOP300 polskich użytkowników Instagramu, czym wywołał burzę wśród poszkodowanych nieznalezieniem się w rankingu 😉 oraz ich followersów. Burza miała jednak dobre skutki, bo ranking się rozrósł, informacji przybywa, Instaspołeczność prężnie działa i pokazuje, że wokół „apki do zdjęć” stworzyła się silnie reprezentowana przez fluencerów grupa.

Instagram

Gigant kupuje potęgę

Jeff Bezos, właściciel Amazona, kupił The Washington Post. Sprawa o tyle kontrowersyjna, że redakcja od kilku lat przynosi straty. Pytanie więc: jaki cel biznesowy może się kryć za tą transakcją. Druga kwestia – Amazon podpisał niedawno wielką umowę na usługi dla CIA. Jak zachowa się niezawisła, słynna ze swojej konsekwencji w odkrywaniu prady gazeta, gdy przyjdzie jej komentować rządowe wpadki? Co prawda oficjalnie mówi się, że TWP jest prywatną inwestycją Bezosa i nie ma nic wspólnego z Amazonem, ale pytanie pozostaje otwarte.

twp

Zmiany w Yahoo!

Logo nie zmieniło się od 1994 (poza kolorem), więc czas najwyższy na rebranding. Biorąc pod uwagę i tak współczesną stylistykę poprzedniej wersji, nie będzie to raczej zmiana rewolucyjna. Jak więc zrobić wokół tego buzz? Miesiąc przed zmianami wypuścić do sieci video, zapowiadające 30 róznych wersji, które internauci będa poznawać codziennie. Ot, tak, żeby nam zamieszać w głowach. Czy wy też macie wrażenie, że film faworyzuje jedną wersję i sugeruje mocno do czego powinniśmy się już przyzwyczajać?

[youtuber youtube=’http://www.youtube.com/watch?v=agRxG-X_TEQ’]

Piraci promują

„Game of Thrones” bije rekordy popularności, jeśli chodzi o ilośc nielegalnych pobrań z sieci. Proceder ten kwitnie zwłaszcza w Australii, gdzie widzowie muszą czekać tydzień po amerykańskiej premierze. Co ciekawe, Jeff Bewkes – CEO  Time Warner, twierdzi, że dla wytwórni to doskonały sposób promocji! Podobno buzz wśród fanów online przed ostatnim sezonem był większy, niż efekt standardowych działań. Taki marketing szeptany jest nie do przecenienia. Bewkes twierdzi nawet, że nawet Emmy nie przynosi takiej promocyjnej korzyści, co spragnieni fani, którzy oglądają naprędce wrzucane do sieci  odcinki bez napisów, komentując, szerując i tworząc własny content inspirowany serialem.

Game Of Thrones

Nokaut Blackout

W piateczek wszyscy powinni już przebierać nóżkami na myśl o weekendzie, ale ludziom w Nokaucie i firmach zależnych z pewnościa co innego było w głowie. A to za sprawą bana nałożonego przez Google na stronę porównywarki. Nie dość, że oberwał sam serwis, to wszystkie strony klientów, które miały w kodzie nokautowy odnośnik. Co to będzie, co to będzie? Stay tuned!

nokaut.pl w piątek 9 sierpnia