Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Drukuj

Opublikowano w:

Kalendarz e-commerce: najważniejsze daty dla marketerów

Bieżący rok będzie rekordowy dla branży e-commerce. Jak przewiduje Ecommerce Foundation – wartość sprzedaży online wzrośnie do 2,77 miliarda dolarów na całym świecie . RTB House radzi, jak widocznie zwiększyć sprzedaż, wykorzystując w kampaniach retargetingowych nadchodzące wydarzenia.

Zaznaczenie w kalendarzu istotnych dat z punktu widzenia e-sklepów i oparcie na nich harmonogramu działań marketingowych może przynieść firmom znaczące korzyści, zarówno jeśli chodzi o sprzedaż online, jak i offline. Jednak podczas planowania należy pamiętać, że kluczem do przeprowadzenia skutecznej kampanii jest jeden, wspólny komunikat wykorzystywany na wszystkich płaszczyznach komunikacji, również w działaniach retargetingowych.

RTB House przygotowało spis najbardziej oczekiwanych przez branżę e-commerce wydarzeń w 2018 roku wraz z poradami jak się do nich przygotować i wykorzystać w pełni ich potencjał.

1. Wydarzenia sportowe: spójny komunikat marketingowy

W 2014 r. Zimowe Igrzyska Olimpijskie i Mistrzostwa Świata FIFA przyciągnęły odpowiednio 2,1 miliarda i 3,2 miliarda widzów. Można założyć, że rok 2018 zapowiada się rekordowo, ze względu na Zimowe Igrzyska Olimpijskie 2018, które rozpoczną się niedługo w PyeongChang w Korei Południowej i Mistrzostwa Świata FIFA 2018 odbywające się latem w Rosji.

Wydarzenia sportowe pozytywnie wpływają na aktywność konsumentów i ich potencjał zakupowy w różnych sektorach e-commerce. Wzmożone zainteresowanie zakupowe wyraźnie widać zarówno w branży elektroniki użytkowej (zwłaszcza telewizorów ), jak i sprzętu sportowego. Ponadto, inne branże takie jak moda, kosmetyki, napoje, dostawy posiłków i wiele innych mogą zanotować wzrost sprzedaży, spowodowany powyższymi imprezami lub dzięki współpracy ze sportowcami.
Wiele e-sklepów, chcąc wykorzystać potencjał międzynarodowych zawodów, przygotowuje specjalne kampanie marketingowe i promocje. Należy pamiętać, że działają one najlepiej, jeśli polegają na wielokanałowej i spójnej komunikacji z konsumentami. Retargeting, bazując na preferencjach i profilu konsumenta, może zapewnić personalizację komunikatu. Na przykład, w promocji przygotowanej z okazji Zimowych Igrzysk Olimpijskich można wykorzystać kreacje banerów retargetingowych, zgodne z linią kreatywną całej kampanii. Jednocześnie wyświetlane na nich produkty i rekomendacje będą oparte o zainteresowania potencjalnego klienta. W ten sposób spójne działania, wsparte dodatkowo w mediach społecznościowych i e-mail marketingu zapewnią bardzo widoczną i skuteczną komunikację marki.

czytaj:   Konsumenci stają się coraz bardziej nieufni. Firmom trudniej unikać wizerunkowych kryzysów

2. Okazje najbliższych: przewidywanie potrzeb klienta

Przychody rynku e-commerce pochodzą również w dużej mierze z zakupów prezentów dla osób bliskich. Niezależnie od tego, czy są to urodziny, rocznice, czy inne okazje, poszukiwanie upominków dla bliskich zawsze daje markom kolejne możliwości do komunikowania się z klientem. Konsumenci na całym świecie potrafią poświęcić dużo czasu na poszukiwania, a także pieniędzy na prezenty z takich okazji jak na Walentynki (14 lutego), Dzień Kobiet (8 marca), Dzień Matki (26 maja), Dzień Dziecka (1 czerwca) czy Dzień Ojca (23 czerwca). W Stanach Zjednoczonych od 2010 r. obserwowany jest praktycznie stały wzrost wydatków z okazji Dnia Matki, który w ubiegłym roku zanotował rekordowy wzrost z 21,4 mld USD do około 23,6 mld USD .

Starając się znaleźć prezenty z osobistym akcentem dla bliskich, użytkownicy mają tendencję do łatwiejszego ulegania unikalnym, spersonalizowanym reklamom. Z tego powodu, aby zmaksymalizować wyniki retargetingu, marketerzy korzystają z zaawansowanej segmentacji użytkowników na grupy w oparciu o ich intencje zakupowe. Dla przykładu: osoba przeglądająca golarki elektryczne przed Dniem Ojca – można założyć, że poszukuje prezentu. Dobrze przygotowana segmentacja, pozwoli wyświetlać spersonalizowane kreacje z kategorią produktu, która daną osobę interesuje – maszynki, a jednocześnie banery wizualnie zgodne z innymi działaniami marketingowymi z okazji Dnia Ojca. Tak dostosowana do użytkownika kampania jest bardziej skuteczna i pozwala marketerom osiągnąć lepsze wyniki w ramach tego samego budżetu.

czytaj:   Dlaczego warto segmentować swoich odbiorców?

3. Promocje sezonowe: ponownie nawiąż kontakt z mniej aktywnymi klientami
Specjalne wydarzenia e-commerce i wyprzedaże sezonowe są również bardzo ważnymi czynnikami wpływającymi na wzrost wartości sprzedaży w ciągu roku. Dni takie jak Black Friday (23 listopada) i Cyber Monday (26 listopada), a także Dzień Darmowej Dostawy zyskują coraz większą popularność również w Polsce. Dedykowane dni oraz sezonowe promocje to dla marketerów możliwość ponownego kontaktu z klientami, którzy odwiedzili ich sklep dawno temu.

Należy jednak pamiętać, że użytkownicy, którzy robią zakupy podczas sezonowej wyprzedaży lub dni darmowej wysyłki, są nie tylko zainteresowani nowymi ofertami. Często odwiedzili dany sklep wcześniej i wracają do niego tylko wtedy, gdy dowiedzą się o promocji. Dlatego marketerzy powinni przypominać im o produktach, którymi byli wcześniej zainteresowani. Korzystając z retargetingu, można również zwiększyć efektywność kampanii po wydarzeniach takich jak Black Friday. Poprzez wyświetlanie klientowi bannerów reklamujących produkty uzupełniające do tych już zakupionych, można utrzymać komunikację z klientem na dłużej.

4. Najważniejsze święta: parametry kampanii dostosowane do lojalności klientów

Rynek e-commerce na całym świecie kwitnie przed Bożym Narodzeniem, również w Polsce. Zarówno sklepy tradycyjne, jak i online, osiągają wtedy jedne z najwyższych wyników sprzedażowych. Przewidywania na rok 2017 zakładały, że Polacy na święta wydadzą średnio 882 zł, z czego aż 451 zł przeznaczone będzie na prezenty .

W okresie przedświątecznym klienci, szukając prezentów odwiedzają wiele sklepów, a ich profil zakupowy jest inny niż zazwyczaj. Niektórzy potrzebują inspiracji i odwiedzają wybrane sklepy po raz pierwszy, inni porównują oferty cenowe u różnych sprzedawców lub sprawdzają opinie o wybranym produkcie.

czytaj:   Ponad 200 % wzrostu wskaźników- e-point dla Komfort SA - case study

To okazja, kiedy marketerzy mogą dotrzeć do nowych, potencjalnych odbiorców i jednocześnie sprawić, aby stali się lojalnymi klientami. Dzięki narzędziom retargetingowym, można planować specjalne kampanie dedykowane poszczególnym grupom użytkowników, a poprzez ustawienie różnych celów subkampanii, zwiększać jej wydajność i optymalizować zasięg odbiorców. Ponadto, możliwe jest przygotowanie specjalnej sekwencji kampanii, z kreacjami skierowanymi do nowych klientów, które oprócz spersonalizowanej selekcji produktów będą wzmacniać świadomość marki wśród grupy docelowej.

W tym roku e-sklepy będą miały wiele okazji do wzmożonej komunikacji z konsumentami – od tradycyjnych, corocznych wydarzeń, takich jak Walentynki, po specjalne imprezy międzynarodowe, jak Mistrzostwa Świata FIFA odbywające się co 4 lata.
Każde z nich to świetny moment, aby nawiązać kontakt z klientami, zachęcić ich do zakupów, a tym samym zwiększyć sprzedaż i przychody. Reklamodawcy, chcąc uzyskać jak najlepsze wyniki, powinni zacząć planować aktywności reklamowe z wyprzedzeniem. Podczas tworzenia kampanii warto zwrócić się o poradę do ekspertów z firm specjalizujących się w retargetingu. Korzystając ze swoich doświadczeń, pomogą dostosować cele kampanii i jej parametry na podstawie specyfiki poszczególnych wydarzeń, wybrać najlepsze rozwiązania dla danej branży i dopasować komunikację do użytkowników. Łącząc mnogość okazji dla branży e-commerce z dobrze przygotowanymi działaniami marketingowymi, rok 2018 może przynieść niespotykane dotąd wyniki sprzedaży.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *