Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Drukuj

Opublikowano w:

Kampanie nastawione na zwiększenie instalacji aplikacji mobilnej – case study EcoCar

Na przestrzeni ostatnich kilku lat wiele zmieniło się w branży taksówkarskiej. Na polskim rynku pojawiły się zagraniczne marki, a dotychczasowi przewoźnicy sięgnęli po rozwiązania mobilne, by gonić konkurencję i skrócić drogę kontaktu klienta z firmą

W 2013 roku do rynku taksówkowego w Polsce dołączył też EcoCar – nowoczesna firma działająca w trzech aglomeracjach, Warszawie, Trójmieście i Wrocławiu, dysponująca własną, jednorodną flotą maksymalnie dwuletnich i ekologicznych aut hybrydowych.

Oferuje ona szeroką ofertę usług dedykowanych zarówno klientom indywidualnym, rodzinom, jak i różnej wielkości przedsiębiorstwom, dając przy tym gwarancję komfortu i bezpieczeństwa ich realizacji według najwyższych europejskich standardów.

Jednak nawet z konkurencyjną ofertą, bardzo trudno wyróżnić się i utrzymać klientów indywidualnych na rynku taksówek w Polsce. EcoCar powierzyło nam, agencji Up&More, zadanie: dotrzeć do świadomości potencjalnych klientów ukazując markę jako nowoczesną, o wysokim standardzie obsługi, oferującą najlepszy stosunek ceny do jakości w swoim segmencie. Oprócz zwiększenia liczby połączeń telefonicznych, istotnym celem było poszerzenie grona użytkowników aplikacji EcoCar. Pozyskiwanie zamówień tą drogą pozwalało na odciążenie centrali telefonicznej.

czytaj:   Nowa kampania New Balance

Działania nastawione na wzrost liczby połączeń telefonicznych obejmowały kampanię „Tylko połączenie” (Click to Call), jednak to budowa długoterminowej bazy stałych klientów i użytkowników aplikacji mobilnej EcoCar była prawdziwym wyzwaniem. W tym celu zdecydowaliśmy się wykorzystać kampanię w wyszukiwarce promującą instalację aplikacji. Działanie to sprawiło, że mogliśmy na bieżąco reagować na potrzeby użytkowników, zwłaszcza w dni, w których nie promowaliśmy połączeń. Przygotowaliśmy strukturę kampanii w taki sposób, aby zawierające się w niej reklamy wprost przedstawiały zalety korzystania z taksówek EcoCar, których nie mogła oferować konkurencja.

Aby mieć szerszą wiedzę na temat aktywności użytkowników w samej aplikacji (np. dotyczącą liczby osób, które potwierdziły zamówienia taksówki) oraz m.in. możliwość monitorowania trendów związanych z aktualizacjami, zintegrowaliśmy aplikację z narzędziem Google Firebase. To przełożyło się na sprawniejszą wymianę danych między AdWords a Firebase dotyczącą źródła konwersji oraz pobrań aplikacji, podejmowanych akcji czy zbudowanych list remarketingowych.

czytaj:   Kreatywność na Facebooku: 5 praktycznych porad od Marka D`Arcy

Po wdrożeniu FireBase i skutecznych kampanii w wyszukiwarce przyszedł czas na kolejny krok – obecność reklamową w mediach społecznościowych. Kampanie promujące aplikację na Facebooku pozwoliły na prowadzenie działań wizerunkowych do wybranych grup odbiorców. Kampanie nie osiągnęłyby jednak pełni potencjału, gdyby nie wprowadzenie kodów Facebook SDK do aplikacji. Dzięki temu mogliśmy monitorować uzyskiwane konwersje, stworzyć grupę odbiorców podobnych do obecnych użytkowników aplikacji oraz efektywnie optymalizować je pod kątem pobrań.

Kolejną aktywnością, dzięki której mogliśmy uzupełnić zróżnicowane potencjały dzienne kampanii w wyszukiwarce oraz poszerzyć zasięg, była uniwersalna kampania promująca aplikację. Ten typ kampanii cechuje między innymi szybkość implementacji – wymaga jedynie czterech, pasujących do siebie w dowolnej konfiguracji, haseł. Koszty instalacji aplikacji będących wynikiem tej kampanii były jedynie 20% wyższe niż z kampanii w wyszukiwarce, co było stawką niższą niż pozostałe prowadzone działania zasięgowe. Dzięki tej kampanii, aplikacje były jednocześnie promowane w wielu miejscach reklamowych dostępnych w AdWords, takich jak Google Play, sieć reklamowa i YouTube.

czytaj:   Dobre relacje to podstawa. Również w content marketingu

Łącznie, dzięki kampanii, udało nam się pozyskać ponad 2 700 pobrań aplikacji.

Autor:

Joanna Sopiela, SEM Specialist w Up&More

Certyfikowana specjalistka AdWords z dwuletnim stażem w kampaniach SEM. Zajmuje się kampaniami AdWords i Facebook oraz działaniami performance. Ma doświadczenie z klientami z branży motoryzacyjnej,  deweloperskiej i mobile.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *