Content marketing

Content marketing, czyli tzw. marketing treści, to strategia polegająca na pozyskiwaniu potencjalnych klientów poprzez publikowanie atrakcyjnych i przydatnych treści, które zainteresują ściśle sprecyzowaną grupę odbiorców. Marketing treści, w odróżnieniu od tradycyjnych form marketingu, opierających się na jednostronnym przekazie reklamowym, bazuje na budowaniu długotrwałych relacji z odbiorcą poprzez interakcję i zaangażowanie obydwu stron. Terminem content marketing określa się wszelkie treści publikowane i rozpowszechniane za pomocą Internetu. Mogą to być artykuły, webinaria, e-video, podcasty, infografiki, poradniki, raporty czy badania, których podstawowym zadaniem jest dostarczenie internautom wiarygodnych i pożądanych przez nich wiadomości i informacji związanych z daną branżą, dzięki czemu obie strony, zarówno firma, jak i potencjalny klient, odnoszą korzyści. Dzięki takim działaniom można dotrzeć do klientów, którzy szukają konkretnych informacji dotyczących produktu lub marki. Istnieją agencje marketingowe specjalizujące się w prowadzenia działań z obszaru content marketingu, wśród których warto wspomnieć jedną z pierwszych w Polsce agencji content marketingowych Artivia.pl oraz znaną z nieszablonowych kampanii agencję content marketingu In Hot Water Company.

Random entry RSS

  • Łukasz Szymański, Dyrektor WP brand studio

    Opublikowano w:

    WP.PL uruchamia własną agencję content marketingową

    WP brand studio wspiera marketerów w realizacji ich strategii komunikacji, w oparciu o content marketing i reklamę natywną. Specjalizuje się w rozwiązaniach bazujących na unikalnych treściach i formatach reklamowych, które angażują i budują emocjonalną więź z konsumentami na poszczególnych etapach ścieżek zakupowych. Za tworzenie i jakoś treści o różnorodnej formie na potrzeby strategii komunikacji marek […]

    Czytaj więcej

  • Labcon

    Opublikowano w:

    Group One powołuje LABCON – najnowszą strukturę do tworzenia i zarządzania angażującym contentem

    Group One, największa niezależna grupa komunikacyjna w Polsce nie zwalnia tempa. Tuż po tym jak Value Media zdobył tytuł Domu Mediowego Roku grupa ogłasza start nowej struktury – LABCON, której pierwszą realizacją będzie kampania dla L’Oreal. Na czele spółki z unikalnym na skalę Polski poziomem kompetencji digitalowych do budowania własnego kontentu na platformach typu YouTube, […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    Instant Articles na Facebooku: aby czytanie było jeszcze przyjemniejsze

    Nowe narzędzie dla wydawców prasowych sprawia, że artykuły, wywiady i reportaże publikowane na ich stronach będą jeszcze przyjemniejsze w lekturze dla użytkowników urządzeń mobilnych. Przeglądasz newsfeed na ekranie swojego smartfona, ktoś wrzuca link do ciekawego materiału, klikasz i już po chwili możesz cieszyć się wszystkimi multimedialnymi atutami nie tracąc czasu i nie gubiąc wątku głównego […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    Content marketing w B2B: o targetowaniu odbiorcy biznesowego

    Kobieta, lat 30, mieszkająca w mieście d o 100 tys. mieszkańców, mama, fanka komedii romantycznych – tak z grubsza mógłby wyglądać profil typowej klientki, z myślą o której marka przygotowuje swoje treści. Tworzenie persony w relacji B2C jest typową praktyką dla działań content marketing, ale czy można ją zastosować również przy tworzeniu strategii B2B? Budowanie […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    Content marketing kontra strategia contentowa – czym się różnią?

    Nawet najlepszy pisarz pozostanie anonimowy, jeśli nie dotrze ze swoją książką do czytelników. Żeby tak się stało, potrzebuje sprawnego wydawcy. Relacje między autorem a wydawcą w sporej mierze przypominają te łączące content marketing i strategię contentową. Podstawowa różnica między wspomnianymi zależnościami tkwi w tym, że w naszej głowie pisarz i wydawca to zupełnie odrębne byty, […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    Jak zweryfikować, czy nowy sklep internetowy został dobrze zaprojektowany

    Sklep internetowy to nie lada wydatek. Niektóre firmy robią sklepy za parę tysięcy złotych, ale żeby otrzymać satysfakcjonujący rezultat trzeba zapłacić zazwyczaj kilkanaście lub więcej. Niestety często bywa tak, że i sklep za kilkanaście tysięcy złotych jest wadliwy. Decydując się na ten krok należy dołożyć wszelkich starań, aby otrzymany produkt był poprawny, zoptymalizowany i pomagał […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    Pierwsze kroki w growth hackingu wg Jona Yongfooka

    Założyciel dwóch startupów oraz szef japońskiej firmy z sektora flash sales, która dzięki działaniom growth hackingowym zdobył pół miliona nowych użytkowników, zdradził swoją receptę na sukces. Jego doświadczenia pokazują, że przy niewielkim budżecie dobry content jest koniecznym warunkiem osiągnięcia wzrostu. Ekspert podzielił działania przydatne w procesie growth hackingu na tanie, skalowalne oraz drogie, przy czym […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    Ebook Whitepress: narzędzia content marketingowe

    Agencja Whitepress przygotowała drugiego ebooka, tym razem poświęconego narzędziom przydatnym w prowadzeniu kampanii content marketingowych. Publikacja ma ponad 140 stron, na których opisano 74 narzędzia, podzielone na siedem części merytorycznych. Publikacja jest bezpłatna. Przy ebooku pracowało aż czterech autorów – dr Paweł Strykowski, Katarzyna Grzesik, Paulina Kamińska i Szymon Słowik. Dodatkowo, jako zewnętrzni eksperci wypowiadają […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    7 marketingowych alternatyw dla SEO

    Inwestycja w może pomóc w wypromowaniu strony, ale nie jest jedyną metodą do osiągnięcia marketingowego sukcesu. Infografika stworzona przez serwis PR Daily pokazuje, w jaki sposób równie skutecznie (i często bezkosztowo) wykorzystać dostępne zasoby. Po pierwsze: wejdź w rolę dziennikarza Zaproponuj pismu związanemu z twoją branżą pisanie darmowego eksperckiego artykułu raz w miesiącu. Dziennikarze odpływają […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    40 – tyle znaków powinien mieć post na Facebooku

    Mniej znaczy więcej, również w sieci, dlatego tekstem w internecie rządzi zasada zwięzłości. Jego proporcje w zależności od formy przekazu pokazuje infografika pt. „Idealna długość wszystkiego w sieci”, stworzona przez SumAll i Buffer. Z niej możemy dowiedzieć się na przykład, że nazwa domeny internetowej nie powinna mieć więcej niż 8 znaków, temat maila – między […]

    Czytaj więcej