Content marketing

Content marketing, czyli tzw. marketing treści, to strategia polegająca na pozyskiwaniu potencjalnych klientów poprzez publikowanie atrakcyjnych i przydatnych treści, które zainteresują ściśle sprecyzowaną grupę odbiorców. Marketing treści, w odróżnieniu od tradycyjnych form marketingu, opierających się na jednostronnym przekazie reklamowym, bazuje na budowaniu długotrwałych relacji z odbiorcą poprzez interakcję i zaangażowanie obydwu stron. Terminem content marketing określa się wszelkie treści publikowane i rozpowszechniane za pomocą Internetu. Mogą to być artykuły, webinaria, e-video, podcasty, infografiki, poradniki, raporty czy badania, których podstawowym zadaniem jest dostarczenie internautom wiarygodnych i pożądanych przez nich wiadomości i informacji związanych z daną branżą, dzięki czemu obie strony, zarówno firma, jak i potencjalny klient, odnoszą korzyści. Dzięki takim działaniom można dotrzeć do klientów, którzy szukają konkretnych informacji dotyczących produktu lub marki. Istnieją agencje marketingowe specjalizujące się w prowadzenia działań z obszaru content marketingu, wśród których warto wspomnieć jedną z pierwszych w Polsce agencji content marketingowych Artivia.pl oraz znaną z nieszablonowych kampanii agencję content marketingu In Hot Water Company.

Random entry RSS

  • Opublikowano w:

    Ebook Whitepress: narzędzia content marketingowe

    Agencja Whitepress przygotowała drugiego ebooka, tym razem poświęconego narzędziom przydatnym w prowadzeniu kampanii content marketingowych. Publikacja ma ponad 140 stron, na których opisano 74 narzędzia, podzielone na siedem części merytorycznych. Publikacja jest bezpłatna. Przy ebooku pracowało aż czterech autorów – dr Paweł Strykowski, Katarzyna Grzesik, Paulina Kamińska i Szymon Słowik. Dodatkowo, jako zewnętrzni eksperci wypowiadają […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    7 marketingowych alternatyw dla SEO

    Inwestycja w może pomóc w wypromowaniu strony, ale nie jest jedyną metodą do osiągnięcia marketingowego sukcesu. Infografika stworzona przez serwis PR Daily pokazuje, w jaki sposób równie skutecznie (i często bezkosztowo) wykorzystać dostępne zasoby. Po pierwsze: wejdź w rolę dziennikarza Zaproponuj pismu związanemu z twoją branżą pisanie darmowego eksperckiego artykułu raz w miesiącu. Dziennikarze odpływają […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    40 – tyle znaków powinien mieć post na Facebooku

    Mniej znaczy więcej, również w sieci, dlatego tekstem w internecie rządzi zasada zwięzłości. Jego proporcje w zależności od formy przekazu pokazuje infografika pt. „Idealna długość wszystkiego w sieci”, stworzona przez SumAll i Buffer. Z niej możemy dowiedzieć się na przykład, że nazwa domeny internetowej nie powinna mieć więcej niż 8 znaków, temat maila – między […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    Dziennikarz czy marketer? Brand journalism w natarciu

    Jeszcze do niedawna współpraca dziennikarza z marką byłą postrzegana jako sprzeniewierzenie się wartościom. Dziś jednak taki mariaż już nie dziwi, a brand journalism rośnie w siłę, wspierany przez największych graczy na rynku. Rozwój „dziennikarstwa markowego” w dużej mierze wiąże się z rosnącą popularnością content marketingu. Jeszcze do niedawna to pojęcie było znane nielicznym, ale dziś […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    Blog dobrze odżywiony – nakarm go contentem!

    Ku naszej radości, content marketing wpisał się już na stałe w internetową rzeczywistość, miażdżąc po drodze niedopracowane teksty obfitujące w reklamowy bełkot, pisane często „na kolanie”. Co niektórzy wieszczą, że rok 2014 upłynie pod znakiem podobnej świetności content marketingu, co kilka lat wcześniej social media. Tymczasem skupiając się na najwyższej jakości treści, przyglądamy się dziś […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    Less is more: skuteczny storytelling przy minimum treści

    Infografiki, whitepapers, raporty – komunikacja B2B jest przeładowana contentem. Ujmij go w ryzy stosując skuteczny storytelling, który pomoże zredukować strumień informacji i skupić się na treściach mających większe szanse, by przykuć uwagę odbiorcy. Infografika stworzona przez LookBook i Beutler Ink pokazuje, dlaczego w tym wypadku mniej znaczy więcej. Obraz jest wart 1000 słów Odbiorcy chcą […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    Personalizacja przez content to najlepszy sposób na zdobycie klientów

    Prawdziwa personalizacja, pozwalająca przyciągnąć odbiorców i związać ich z marką na dobre i złe nie może bazować wyłącznie na ulepszaniu funkcjonalności strony. Równie ważną rolę spełnia content dostosowany do potrzeb i oczekiwań użytkowników. Tę tezę w tekście „Personalization isn’t what you think it is” stawia Jason Thibeault z bloga Econsultancy.com. Jego zdaniem, personalizacja treści na […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    Infografiki. Praktyczne zastosowanie w biznesie – konkurs

    Według autora książki infografiki są niezbędnym lub przynajmniej bardzo przydatnym elementem strategii biznesowej. Mark Smiciklas przedstawia ciekawe i trafne argumenty na poparcie tej tezy, ale ilustruje je wyjątkowo kiepskimi infografikami własnego autorstwa. Jak pogodzić te sprzeczności? Mark Smiciklas jest prezesem Intersection Consulting, agencji marketingowej i komunikacyjnej z Vancouver, która prowadzi szkolenia z zakresu wykorzystywania dynamiki […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    The LEGO Movie: content marketing w najlepszym wydaniu

    Film Lego dokonał sztuki, która jak dotąd nie udała się nikomu – sprawił, że widzowie szturmują kina, by obejrzeć ponad 100-minutowy blok reklamowy. Christopher Radcliffe z bloga Econsultancy postanowił rozgryźć ten osobliwy fenomen. Klocki Lego, jako jeden z niewielu produktów na świecie, przekształciły się w kulturowy fenomen. Zabawki niezmiennie fascynują dzieci i dorosłych obojga płci, […]

    Czytaj więcej