Content marketing

Content marketing, czyli tzw. marketing treści, to strategia polegająca na pozyskiwaniu potencjalnych klientów poprzez publikowanie atrakcyjnych i przydatnych treści, które zainteresują ściśle sprecyzowaną grupę odbiorców. Marketing treści, w odróżnieniu od tradycyjnych form marketingu, opierających się na jednostronnym przekazie reklamowym, bazuje na budowaniu długotrwałych relacji z odbiorcą poprzez interakcję i zaangażowanie obydwu stron. Terminem content marketing określa się wszelkie treści publikowane i rozpowszechniane za pomocą Internetu. Mogą to być artykuły, webinaria, e-video, podcasty, infografiki, poradniki, raporty czy badania, których podstawowym zadaniem jest dostarczenie internautom wiarygodnych i pożądanych przez nich wiadomości i informacji związanych z daną branżą, dzięki czemu obie strony, zarówno firma, jak i potencjalny klient, odnoszą korzyści. Dzięki takim działaniom można dotrzeć do klientów, którzy szukają konkretnych informacji dotyczących produktu lub marki. Istnieją agencje marketingowe specjalizujące się w prowadzenia działań z obszaru content marketingu, wśród których warto wspomnieć jedną z pierwszych w Polsce agencji content marketingowych Artivia.pl oraz znaną z nieszablonowych kampanii agencję content marketingu In Hot Water Company.

Random entry RSS

  • Opublikowano w:

    The LEGO Movie: content marketing w najlepszym wydaniu

    Film Lego dokonał sztuki, która jak dotąd nie udała się nikomu – sprawił, że widzowie szturmują kina, by obejrzeć ponad 100-minutowy blok reklamowy. Christopher Radcliffe z bloga Econsultancy postanowił rozgryźć ten osobliwy fenomen. Klocki Lego, jako jeden z niewielu produktów na świecie, przekształciły się w kulturowy fenomen. Zabawki niezmiennie fascynują dzieci i dorosłych obojga płci, […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    Marketing za przyzwoleniem: recenzja książki

    Marketing za przyzwoleniem, czyli jak zmienić obcych ludzi w znajomych, a znajomych w klientów. Brzmi ciekawie, prawda? Niestety zachęcający opis i tematyka książki nie ma odzwierciedlenia w jej zawartości. Każdy marketer spotkał się w swoim życiu zawodowym z zarzutem, że jego działania opierają się na „mydleniu ludziom oczu w irytujący sposób po to, by sprzedać […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    Content marketing w GoldenSubmarine

    GoldenSubmarine rozbudowuje swoją ofertę i rozwija dział content marketingu. Jego zadaniem będzie tworzenie treści na potrzeby komunikacji marketingowej z dostosowaniem ich formy do różnych platform (www, mobile, social media, performance). Za rozwój tego obszaru w agencji odpowiedzialny jest Marcin Rzeczkowski – business development manager. W skład zespołu wchodzą doświadczeni specjaliści, którzy do tej pory w […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    Seks sprzedaje: contentowa strategia „Nimfomanki”

    „Nimfomanka” Larsa von Triera rozpalała wyobraźnię widzów na długo przed kinowym debiutem dzięki wyjątkowo sprawnej strategii promocyjnej. Gwiazdy szczytujące na plakatach i klipy z pogranicza pornografii zamieniły historię o filozoficznym zacięciu w łatwiejszą do przełknięcia opowieść o bujnym życiu tytułowej nimfomanki. Reżyser obrazu Lars von Trier z kontrowersją i skandalem jest za pan brat, o […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    Jak tworzyć content marketing w małym e-commerce

    Niewielkie sklepy internetowe często nie mają funduszy na prowadzenie dużych kampanii reklamowych czy inwestycję w płatne pozycjonowanie. Podobne efekty daje umiejętnie prowadzony content marketing, który pomaga przyciągnąć klientów i budować pozytywny wizerunek firmy. Content marketing obejmuje wszystkie działania związane z tworzeniem i zarządzaniem treściami powiązanymi z firmą zarówno na jej stronie jak i poza nią. […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    Na LinkedIn content jest królem

    LinkedIn w Polsce musi radzić sobie na rynku zdominowanym przez Facebooka oraz zabiegać o profesjonalistów razem z Goldenline – i robi to z coraz lepszym skutkiem. Siła serwisu tkwi w jego nastawieniu na content i związanych z tym korzyściach, których nie oferuje żadna inna społecznościówka. Choć LinkedIn jest serwisem o profilu profesjonalnym i zawodowym, nasze […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    Growth hacking: serce i rozum w pełnej symbiozie

    Ekspert od marketingu staje się growth hackerem, gdy do kreatywności i miękkich kompetencji doda sposób myślenia oraz umiejętności analityka. Nowa strategia w dziedzinie marketingu internetowego, którą roboczo nazwać można „zarządzaniem wzrostem” to pomysł z pogranicza objawienia i próby wyważania otwartych drzwi. Growth hacking każe specom od marketingu skupić się przede wszystkim na tym, by generować […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    Dobre relacje to podstawa. Również w content marketingu

    Clou większości poradników dotyczących content marketingu są wskazówki związane z tworzeniem treści. Równie ważne jest jednak to, w jaki sposób je rozpowszechniamy, co ściśle wiąże się z nawiązywaniem relacji z partnerami i odbiorcami. By mówić o zarządzaniu relacjami w kontekście content marketingu, najpierw trzeba je nawiązać. Powinniśmy zacząć od wyszukiwania kontaktów do stron czy blogów, […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    Strzeż się content marketingowych mitów

    Tworzenie treści to pestka, internauta nie sięgnie po dłuższą formę, a post stworzony na bloga nie ma szans na popularność w innym kanale – to tylko kilka spośród najczęstszych mitów związanych z content marketingiem. Każdy może tworzyć content Ten mit powoli odchodzi do lamusa, ale wciąż można się spotkać z przekonaniem, że tworzenie artykułów, postów […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    Wiedźma Blair i krwisty drink, czyli content marketing w filmie

    Zgodnie z powszechną opinią, filmowe hity zawdzięczają popularność wyłącznie świetnym scenariuszom, realizacji i pomysłom, ale to tylko część prawdy. Świetne kampanie content marketingowe stoją za sukcesami między innymi takich produkcji jak „Blair Witch Project”. Mroczny Rycerz” czy serialu „Czysta Krew”. Tajemnica z Burkittsville W październiku 1994 roku trójka studentów zaginęła w lasach w okolicy miejscowości […]

    Czytaj więcej