Content marketing

Content marketing, czyli tzw. marketing treści, to strategia polegająca na pozyskiwaniu potencjalnych klientów poprzez publikowanie atrakcyjnych i przydatnych treści, które zainteresują ściśle sprecyzowaną grupę odbiorców. Marketing treści, w odróżnieniu od tradycyjnych form marketingu, opierających się na jednostronnym przekazie reklamowym, bazuje na budowaniu długotrwałych relacji z odbiorcą poprzez interakcję i zaangażowanie obydwu stron. Terminem content marketing określa się wszelkie treści publikowane i rozpowszechniane za pomocą Internetu. Mogą to być artykuły, webinaria, e-video, podcasty, infografiki, poradniki, raporty czy badania, których podstawowym zadaniem jest dostarczenie internautom wiarygodnych i pożądanych przez nich wiadomości i informacji związanych z daną branżą, dzięki czemu obie strony, zarówno firma, jak i potencjalny klient, odnoszą korzyści. Dzięki takim działaniom można dotrzeć do klientów, którzy szukają konkretnych informacji dotyczących produktu lub marki. Istnieją agencje marketingowe specjalizujące się w prowadzenia działań z obszaru content marketingu, wśród których warto wspomnieć jedną z pierwszych w Polsce agencji content marketingowych Artivia.pl oraz znaną z nieszablonowych kampanii agencję content marketingu In Hot Water Company.

Random entry RSS

  • Opublikowano w:

    Dlaczego warto stosować content marketing w branży e-commerce?

    Content marketing to sprawne zarządzanie treścią, które niesie korzyści zarówno ich twórcom, jak i odbiorcom. Warunkiem koniecznym obustronnych zysków jest oferowanie contentu wysokiej jakości, zarówno pod kątem wizualnym, jak i merytorycznym. W przypadku sklepów internetowych dobry content to szansa na większą rozpoznawalność, poprawę wizerunku i zwiększenie sprzedaży. W szerokiej grupie treści mieszczących się w pojęciu […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    Obraz rządzi w sieci. Jaki content wizualny najlepszy?

    Zdjęcia, filmy czy infografiki to najchętniej udostępnianie i zarazem najczęściej spotykane treści na portalach społecznościowych. Umiejętność tworzenia dobrego contentu tego typu powinna więc być priorytetem każdego, kto chce promować swój biznes w sieci. Przewaga treści wizualnych nad tekstowymi wynika w dużej mierze z budowy naszego mózgu – 90% informacji, które do niego docierają, ma formę […]

    Czytaj więcej

  • Content marketing

    Opublikowano w:

    Forbes pyta o content marketing: nowość czy stara śpiewka?

    Czy content marketing to rzeczywiście „świeżynka” z potencjałem, czy też strategia dobrze znana od lat, ale ubrana w nowe szaty? Na to pytanie na łamach portalu magazynu Forbes próbuje odpowiedzieć specjalista od PR, Robert Wynne, powołując się na doświadczenia własne oraz opinie innych ekspertów. Ogólny wydźwięk tekstu nie odpowiada jednoznacznie na pytanie zadane w lidzie. […]

    Czytaj więcej

  • Miej oko na trendy

    Opublikowano w:

    Trendy w content marketingu, na które warto mieć oko

    Content marketing wciąż się rozwija i wyznacza kolejne trendy, dzięki którym możemy tworzyć coraz lepsze treści i usprawniać komunikację z klientami. Jeśli jeszcze ich nie wdrażasz, zrób to szybko, ponieważ już wkrótce staną się standardem. Mamy Cię! Ponieważ coraz częściej sięgamy po urządzenia mobilne, firmy zyskują dużą szansę na promowanie swoich produktów i usług w […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    Outsourcing content marketingu

    Dobry content marketing wymaga sporych nakładów czasu i sił, których może brakować Twoim pracownikom. Rozwiązaniem może być zlecenie tych zadań firmie zewnętrznej, która zapewni treści na równie dobrym, a często wręcz wyższym poziomie niż to, co byłbyś w stanie stworzyć na własną rękę. Korzyści płynące z outsourcingu Choć korzystanie z usług firm zewnętrznych tradycyjnie kojarzy […]

    Czytaj więcej

  • Multitasker

    Opublikowano w:

    Jak przykuć uwagę multitaskera? Garść porad dla marketingowców

    Multitasking dla większości z nas stał się codziennością, co z marketingowego punktu widzenia oznacza zwiększenie reklamowego potencjału. Mając do czynienia z klientem, który dzieli uwagę między różne media, możemy kierować przekazy w jego stronę z wielu źródeł jednocześnie. Wcześniej musimy jednak uwzględnić specyfikę i nawyki naszej grupy docelowej. www.flickr.com/photos/ryantron Informacyjna żonglerka Opracowanie odpowiedniej strategii dla […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    Unikalne treści wpływają na twoją sprzedaż

    Wartościowe treści to obecnie podstawa e-sprzedaży. Dostosujmy je do naszego produktu oraz oczekiwań naszych odbiorców. Dajmy klientom wartość dodaną w postaci ważnych lub ciekawych informacji. Sprawmy, żeby byli zadowoleni z zakupów, a z pewnością do nas wrócą i przyprowadzą znajomych. Informacja to podstawa Klient jest przyzwyczajony, że w tradycyjnym sklepie może wszystkiego dotknąć, o wszystko zapytać. W świecie online również trzeba dać mu wrażenie obcowania z produktem. Korzystaj z dużych […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    5 oznak wskazujących, że content marketing rośnie w siłę

    Rosnące zainteresowanie content marketingiem wśród firm to zdecydowanie nie przewrót, ale ewolucja, która powoli, lecz systematycznie zatacza coraz szersze kręgi. W czasach, gdy reklama internetowa jest w odwrocie, a potencjał mediów społecznościowych potrafią zagospodarować tylko nieliczni, content marketing wyrasta na strategię, której skuteczność dostrzega coraz więcej firm. Nadejście „nowego” zauważa nie tylko biznes, ale także agencje […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    Czym jest content responsywny?

    Przy projektowaniu stron dedykowanych na urządzenia mobilne większość designerów skupia się przede wszystkim na modyfikacji ich parametrów technicznych, związanych z odpowiednim wyświetlaniem. Jeśli jednak chcemy, by strona była w pełni funkcjonalna, do nowych warunków trzeba dostosować również treści, które są na niej prezentowane. Content responsywny wywodzi się z pojęcia designu responsywnego, w dużym uproszczeniu odnoszącego […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    Jak napisać dobry artykuł na potrzeby internetu?

    Tekst publikowany w sieci powinien być krótki, prosty i bezpośredni. Jak ognia wystrzegaj się wielokrotnie złożonych zdań, metafor i błędów ortograficznych, a także pamiętaj, by tekst niósł konkretną korzyść dla odbiorcy. Internauta chce konkretu Sięgając po tygodnik czy miesięcznik, poświęcamy wybranemu artykułowi pełną uwagę. W zamian oczekujemy, że tekst będzie ciekawy, kompleksowy i dobrze napisany. […]

    Czytaj więcej