Content marketing

Content marketing, czyli tzw. marketing treści, to strategia polegająca na pozyskiwaniu potencjalnych klientów poprzez publikowanie atrakcyjnych i przydatnych treści, które zainteresują ściśle sprecyzowaną grupę odbiorców. Marketing treści, w odróżnieniu od tradycyjnych form marketingu, opierających się na jednostronnym przekazie reklamowym, bazuje na budowaniu długotrwałych relacji z odbiorcą poprzez interakcję i zaangażowanie obydwu stron. Terminem content marketing określa się wszelkie treści publikowane i rozpowszechniane za pomocą Internetu. Mogą to być artykuły, webinaria, e-video, podcasty, infografiki, poradniki, raporty czy badania, których podstawowym zadaniem jest dostarczenie internautom wiarygodnych i pożądanych przez nich wiadomości i informacji związanych z daną branżą, dzięki czemu obie strony, zarówno firma, jak i potencjalny klient, odnoszą korzyści. Dzięki takim działaniom można dotrzeć do klientów, którzy szukają konkretnych informacji dotyczących produktu lub marki. Istnieją agencje marketingowe specjalizujące się w prowadzenia działań z obszaru content marketingu, wśród których warto wspomnieć jedną z pierwszych w Polsce agencji content marketingowych Artivia.pl oraz znaną z nieszablonowych kampanii agencję content marketingu In Hot Water Company.

Random entry RSS

  • Opublikowano w:

    20 pomysłów na ciekawy content

    By podtrzymać zainteresowanie odbiorców, media społecznościowe potrzebują stałego dopływu nowych treści. Content powinien być zróżnicowany i inspirujący, co po wyczerpaniu podstawowej puli pomysłów może okazać się dużym wzywaniem. Serwis PR Daily postanowił ułatwić managerom poszukiwania i przedstawił 20 rad, które pomogą w tworzeniu inspirujących postów i artykułów. 1. Twórz listy 5, 10, 15 punktów – […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    Dlaczego firmy powinny inwestować w content marketing?

    Jest tańszy od reklamy tradycyjnej i służy zdobywaniu klientów nie przez nachalną promocję, ale stopniowe budowanie relacji i zaufania. Content marketing może sprawić, że dotychczasowi fani i sympatycy z czasem zasilą rzesze klientów firmy. Przez określenie content marketing rozumiemy szereg działań służących dystrybucji treści związanych z firmą. Przekazy nie mają ściśle reklamowego charakteru i służą przede wszystkim […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    5 pomysłów na skuteczny content na stronie typu e-commerce

    Podstawą sukcesu każdego, również sieciowego biznesu, jest wyróżnienie się na tle konkurencji. W przypadku e-sklepów ważną rolę w tym procesie odgrywa content, który nie tylko podnosi atrakcyjność produktów w oczach klientów, ale również poprawia wyszukiwanie. Co zrobić, by treści pracowały na naszą korzyść? 1.Twórz unikalne i szczegółowe opisy dla każdego z produktów Czasem zaledwie kilka […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    Blog firmowy – mały niezbędnik

    Prowadzenie bloga firmowego umożliwia nam pokazanie prowadzonej działalności z zupełnie innej strony. Jednak przede wszystkim staje się narzędziem do podejmowania i budowania dialogu z klientem. Poprzez bloga możemy potwierdzić swój status eksperta w danej dziedzinie, dlatego istotny jest sposób, w jaki kieruje się tym kanałem komunikacji. Oto kilka pomocnych wskazówek. Autorzy Jednym z pierwszych kroków […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    Zasady współpracy z mediami

    Nikt nie ma wątpliwości, że środki masowego przekazu stanowią podstawowy kanał komunikacji na linii firma – odbiorcy. Zwłaszcza pełniona przez nie funkcja opiniotwórcza jest narzędziem, które może skutecznie pomóc w kształtowaniu pozytywnego wizerunku przedsiębiorstwa. Stąd istotne jest, aby relacje z mediami opierały się na zasadzie partnerstwa. Życie w zgodzie z mediami i pozytywne nastawienie do […]

    Czytaj więcej