BADANIA I RAPORTY

BADANIA MARKETINGOWE Badania marketingowe są kluczową częścią wiedzy o marketingu. Polecamy najlepsze badania i raporty z branży marketingowej, dzięki którym poznacie lepiej świat reklamy i marketingu. Przedstawiamy panujące trendy w reklamie off i online, opisujemy najważniejsze badania ze świata i z Polski, z wielu istotnych branż. Omawiamy badania i raporty trendów technologicznych z firm badawczych (np. TNS Global, Delloite), przedstawiamy też trendy wyszukiwań dla popularnych słów kluczowych prezentowanych i wyszukiwanych przez użytkowników internetu. Dla branży e-commerce przedstawiamy badania przeprowadzane na klientach, dotyczące zakupów w internecie. Przedstawiamy trendy w social media – najlepsze profile na portalach społecznościowych takich jak Facebook, Instaagram, LinkedIn, Pinterest, Twitter. Dzięki naszym publikacjom poszerzysz swoją wiedzę.

Random entry RSS

  • Opublikowano w:

    Już dwie trzecie odsłon w polskim internecie bez Flasha

    Coraz więcej odsłon stron internetowych w polskiej sieci jest wykonywanych z przeglądarek bez Flasha. Od pięciu lat ten odsetek stale rośnie. W ostatnim miesiącu było to już prawie dwie trzecie odsłon. Zgodnie z zapowiedzią Adobe do końca 2020 roku firma zakończy techniczne wsparcie dla Flasha. Z tego powodu Gemius postanowił sprawdzić, jak w ciągu ostatnich […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    Większość młodych mam zmienia nawyki zakupowe po urodzeniu dziecka

    Matki z pokolenia Y to coraz potężniejsza grupa konsumentek. Zdecydowana większość z nich zmienia nawyki zakupowe po urodzeniu dziecka. Przywiązują mniejszą wagę do ceny, a większą do bezpieczeństwa produktu i wygody zakupów. W poszukiwaniu porad chętnie zaglądają do internetu i na media społecznościowe. Marka, która chce szerzej zaistnieć w tej grupie, powinna zbudować wokół swojego profilu społeczność matek-millenialsów. – Matki z pokolenia […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    Prawie milion dolarów, czyli Robert Kubica i jego powrót do F1 w social mediach

    Robert Kubica to sportowiec, którego nie trzeba przedstawiać. Wielki talent, pierwszy Polak jeżdżący w prestiżowych zawodach Formuły 1. Ścigał się z takimi sławami, jak Lewis Hamilton, Kimi Räikkönen, Felipe Massa czy Fernando Alonso. Stanął na szczycie podium podczas zawodów Grand Prix Kanady w 2008 roku. W 2011 roku brał udział w wypadku, który wykluczył go […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    Popularność Twitter.com spada w weekendy

    W lipcu 2017 roku stronę internetową Twitter.com odwiedzało codziennie średnio 1,4 proc. polskich internautów. Zdecydowanie mniejszą ochotę na ćwierkanie użytkownicy mieli w weekendy. Rekordowym dniem w ubiegłym miesiącu był 25 lipca, gdy serwis odwiedziło 2,6 proc. użytkowników sieci. W ostatnim miesiącu Twitter.com odwiedzało dziennie średnio 372 tys. internautów – 1,4 proc. użytkowników sieci (źródło: badanie […]

    Czytaj więcej

  • mobile e-commerce

    Opublikowano w:

    Latem kupujemy przez smartfony

    Sezonowość kampanii marketingowych to nie tylko nowe promocje i wyprzedaże. To także zmiany w zachowaniach zakupowych konsumentów, m.in. w tym jak wyszukują i kupują produkty online. Z analiz RTB House wynika, że aktywność użytkowników smartfonów i tabletów rośnie w miesiącach letnich nawet o kilkadziesiąt procent. Zgodnie z raportem PricewaterhouseCoopers oraz Interactive Advertising Bureau, w 2016 roku wydatki […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    Polki +45 mniej aktywne w internecie

    W wielu krajach Europy kobiety powyżej 45. roku życia są tak samo aktywne na rynku e-commerce, jak młodsze osoby. W Niemczech płeć piękna w wieku 45-54 lata stanowi największą część tego sektora, z wynikiem prawie 8 mln kobiet robiących zakupy online . W Polsce natomiast aż 2 miliony kobiet po 45. roku życia jest wykluczonych […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    HBO wie co czułeś oglądając “Grę o Tron” - ponad 24% widzów „zakochało się” w premierze 7 sezonu serialu

    Dzięki analizie danych w czasie rzeczywistym HBO było w stanie dokładnie zbadać emocje, jakie towarzyszyły widzom podczas premiery 7 sezonu Gry o Tron, która bije rekordy oglądalności – donosi amerykański portal technologiczny Mashable.com[1]. Co z tego jest nauczką dla rynku? Producent popularnego serialu przeanalizował w czasie rzeczywistym 172 000 emocjonalnych reakcji użytkowników Twittera. 24,3 % […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    Czy na pewno wiesz do kogo mówisz?

    Havas Story Plantation, interdyscyplinarna jednostka w Havas Media Group, zbadała preferencje Polaków dotyczące korzystania z treści w mediach, wykorzystując pierwsze w Polsce jednoźródłowe badanie konsumenckie Havas Soil. Badanie Havas Soil powstało z potrzeby pozyskania danych ilościowych i jakościowych dotyczących korzystania z treści, które pozwoliłyby na dedykowaną segmentację odbiorców kampanii storytellingowych. Badanie odpowiada na pytania jakie […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    Polski rynek ebooków ma już 10 lat

    Jak ewoluował polski rynek ebooków przez ostatnie 10 lat podsumowuje firma Virtualo, która właśnie obchodzi 10–lecie obecności na rynku aktywnie uczestnicząc w rozwoju branży oraz edukacji e-czytelników. Badania dotyczące polskiego rynku ebooków Firma Virtualo na przestrzeni 10 lat wraz z partnerami realizowała badania dotyczące polskiego rynku ebooków, aby lepiej poznać zmieniające się zwyczaje czytelników i […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    Socialowa „Gra o tron”

    17 lipca stacja telewizyjna HBO rozpoczyna kolejny, siódmy już sezon kultowego serialu ”Gra o tron”. Na jego premierę czeka kilkadziesiąt milionów osób na całym świecie, chętnych poznać dalsze losy Tyriona, Jona, Sansy czy Cersei. Popularność „Gry o tron”, oczywiście, nie może być niezauważona przez marketerów, nie przejdą bowiem obojętnie obok fenomenu literacko-filmowego, który konwencją fantasy […]

    Czytaj więcej