BADANIA I RAPORTY

BADANIA MARKETINGOWE Badania marketingowe są kluczową częścią wiedzy o marketingu. Polecamy najlepsze badania i raporty z branży marketingowej, dzięki którym poznacie lepiej świat reklamy i marketingu. Przedstawiamy panujące trendy w reklamie off i online, opisujemy najważniejsze badania ze świata i z Polski, z wielu istotnych branż. Omawiamy badania i raporty trendów technologicznych z firm badawczych (np. TNS Global, Delloite), przedstawiamy też trendy wyszukiwań dla popularnych słów kluczowych prezentowanych i wyszukiwanych przez użytkowników internetu. Dla branży e-commerce przedstawiamy badania przeprowadzane na klientach, dotyczące zakupów w internecie. Przedstawiamy trendy w social media – najlepsze profile na portalach społecznościowych takich jak Facebook, Instaagram, LinkedIn, Pinterest, Twitter. Dzięki naszym publikacjom poszerzysz swoją wiedzę.

Random entry RSS

  • Opublikowano w:

    Popularność Twitter.com spada w weekendy

    W lipcu 2017 roku stronę internetową Twitter.com odwiedzało codziennie średnio 1,4 proc. polskich internautów. Zdecydowanie mniejszą ochotę na ćwierkanie użytkownicy mieli w weekendy. Rekordowym dniem w ubiegłym miesiącu był 25 lipca, gdy serwis odwiedziło 2,6 proc. użytkowników sieci. W ostatnim miesiącu Twitter.com odwiedzało dziennie średnio 372 tys. internautów – 1,4 proc. użytkowników sieci (źródło: badanie […]

    Czytaj więcej

  • mobile e-commerce

    Opublikowano w:

    Latem kupujemy przez smartfony

    Sezonowość kampanii marketingowych to nie tylko nowe promocje i wyprzedaże. To także zmiany w zachowaniach zakupowych konsumentów, m.in. w tym jak wyszukują i kupują produkty online. Z analiz RTB House wynika, że aktywność użytkowników smartfonów i tabletów rośnie w miesiącach letnich nawet o kilkadziesiąt procent. Zgodnie z raportem PricewaterhouseCoopers oraz Interactive Advertising Bureau, w 2016 roku wydatki […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    Polki +45 mniej aktywne w internecie

    W wielu krajach Europy kobiety powyżej 45. roku życia są tak samo aktywne na rynku e-commerce, jak młodsze osoby. W Niemczech płeć piękna w wieku 45-54 lata stanowi największą część tego sektora, z wynikiem prawie 8 mln kobiet robiących zakupy online . W Polsce natomiast aż 2 miliony kobiet po 45. roku życia jest wykluczonych […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    HBO wie co czułeś oglądając “Grę o Tron” - ponad 24% widzów „zakochało się” w premierze 7 sezonu serialu

    Dzięki analizie danych w czasie rzeczywistym HBO było w stanie dokładnie zbadać emocje, jakie towarzyszyły widzom podczas premiery 7 sezonu Gry o Tron, która bije rekordy oglądalności – donosi amerykański portal technologiczny Mashable.com[1]. Co z tego jest nauczką dla rynku? Producent popularnego serialu przeanalizował w czasie rzeczywistym 172 000 emocjonalnych reakcji użytkowników Twittera. 24,3 % […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    Czy na pewno wiesz do kogo mówisz?

    Havas Story Plantation, interdyscyplinarna jednostka w Havas Media Group, zbadała preferencje Polaków dotyczące korzystania z treści w mediach, wykorzystując pierwsze w Polsce jednoźródłowe badanie konsumenckie Havas Soil. Badanie Havas Soil powstało z potrzeby pozyskania danych ilościowych i jakościowych dotyczących korzystania z treści, które pozwoliłyby na dedykowaną segmentację odbiorców kampanii storytellingowych. Badanie odpowiada na pytania jakie […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    Polski rynek ebooków ma już 10 lat

    Jak ewoluował polski rynek ebooków przez ostatnie 10 lat podsumowuje firma Virtualo, która właśnie obchodzi 10–lecie obecności na rynku aktywnie uczestnicząc w rozwoju branży oraz edukacji e-czytelników. Badania dotyczące polskiego rynku ebooków Firma Virtualo na przestrzeni 10 lat wraz z partnerami realizowała badania dotyczące polskiego rynku ebooków, aby lepiej poznać zmieniające się zwyczaje czytelników i […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    Socialowa „Gra o tron”

    17 lipca stacja telewizyjna HBO rozpoczyna kolejny, siódmy już sezon kultowego serialu ”Gra o tron”. Na jego premierę czeka kilkadziesiąt milionów osób na całym świecie, chętnych poznać dalsze losy Tyriona, Jona, Sansy czy Cersei. Popularność „Gry o tron”, oczywiście, nie może być niezauważona przez marketerów, nie przejdą bowiem obojętnie obok fenomenu literacko-filmowego, który konwencją fantasy […]

    Czytaj więcej

  • amazon

    Opublikowano w:

    Pierwszy krok przy szukaniu produktu: Amazon

    Na razie dzieje się tak w Stanach Zjednoczonych – pierwszym miejscem, gdzie ludzie szukają danego produktu nie jest wyszukiwarka Google, ale sklep Amazon. Poniżej przedstawiamy dane. Ciekawe zwłaszcza w kontekście rodzimego Allegro, które jest największym graczem e-commerce w Polsce. Czy polscy klienci częściej korzystają z Allegro, niż z wyszukiwarki?   źródło: https://www.statista.com/chart/10166/where-us-online-shoppers-begin-searching-for-products

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    Kto przegrał ze smartfonem?

    Dokładnie 10 lat temu pojawił się pierwszy iPhone. Jeszcze wtedy nikt nie mógł przewidzieć jak pojawienie się dotykowego ekranu wpłynie na rozwój branży technologicznej. Na pewno wiele firm zainwestowało w rozwój rynku smartfonów, co sprawiło, że telefon po prostu przestał być narzędziem do dzwonienia, a stał się wielofunkcyjną maszyną. Dzisiaj już wiadomo kto na pewno […]

    Czytaj więcej

  • seniorzy w reklamie

    Opublikowano w:

    Osoby 50+ występują w niespełna 5 proc. reklam i czują się marketingowo zaniedbane

    W mniej niż co 20-tym spocie telewizyjnym występuje osoba w wieku 50+, pokazuje analiza MEC. Konsumentom w tym wieku nie odpowiadają sztuczne role i przerysowane konteksty, w jakich obsadzani są w reklamach, wynika z badania, jakie dodatkowo zrealizowała agencja. W niespełna 5 proc. reklam telewizyjnych występują osoby po 50-tce, stereotypowo zaliczane do grona „seniorów”, pokazuje […]

    Czytaj więcej