Rada Reklamy

Random entry RSS

  • Opublikowano w:

    Nieobyczajna czekolada, czyli Wedel pod lupą KER

    Najnowsza kampania czekolad Wedla bazuje na postaci Wargorra, przybysza z kosmosu luźno inspirowanego Lordem Vaderem, który trafia na Ziemię w poszukiwaniu radości. Tę, zgodnie z reklamami, ma dawać oczywiście konsumowanie markowych wyrobów. Na pierwszy rzut oka w reklamach, w których odziany w zbroję Wargorr jeździ na hulajnodze, puszcza bańki czy huśta się na huśtawce trudno […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    Suplementy diety – wspólna akcja 12 instytucji

    „Na wzrok”, „na wątrobę”, „wzmacniające odporność”, „oczyszczające z toksyn” – wybór suplementów diety przyprawia niejednego konsumenta o zawrót głowy. Nie zawsze jednak warto wierzyć reklamie obiecującej poprawę samopoczucia czy spadek wagi po zażyciu suplementu. Pamiętaj: suplementy diety nie leczą ani nie zapobiegają chorobom – są środkami spożywczymi, czyli żywnością. Nie są lekami. Dziś po raz […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    Jednak można wkładać bez konsekwencji

    Od pewnego czasu Plush utrzymuje koncepcję lekko zadziornej, niegrzecznej komunikacji. Nie każdemu jednak taki sposób relacji produkt – odbiorca przypada do gustu. Wiele skarg przypadło na jedną z reklam z dwuznacznym claimem, który zdecydowanie może wzbudzać kontrowersję. Do Komisji Etyki Reklamy zostały złożone skargi osób, którzy sprzeciwiali się eksponowaniu przekazu zawartego w tegorocznych reklamach Plusha […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    Burgery narzędziem deprawacji młodzieży?

    Po alkoholu, narkotykach i dopalaczach, młodzież ma nowego wroga – fast foody. Do Rady Etyki Reklamy wpłynęła skarga na jeden z telewizyjnych spotów sieci McDonald’s, który zdaniem autorki skargi narusza dobre obyczaje i zachęca dzieci do konsumpcji śmieciowego jedzenia. Co na to McDonald’s? W reklamie, której przedstawiono zarzut deprawacji, pojawiają się uczniowie znajdujący się pod […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    NaviExpert może przedłużać klientom do woli

    Komisja Etyki Reklamy oddaliła skargę w sprawie reklamy NaviExpert. Skarżący twierdził, że hasło, którym przedsiębiorstwo promowało swoje usługi było obrzydliwe. „Przedłuż sobie” – w ten sposób NaviExpert zachęcał klientów do dalszego korzystania z programu lojalnościowego i przedłużenia abonamentu na korzystanie z map nawigacji samochodowej. Anonimowa osoba złożyła w sprawie hasła skargę do Komisji Etyki Reklamy […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    Mopy Mango na bakier z etyką

    Czym naraził się konsumentowi producent obrotowego mopa o wdzięcznej nazwie WhirlyMop? Komisja Etyki Reklamy przyznała rację Skarżącemu i nakazała firmie Mango zmodyfikować prezentowaną informację reklamową. Stwierdzono bowiem, że nie ma dowodu na to, że wirówka mopa wykonuje deklarowaną ilość obrotów oraz pochłania zakładaną ilość wody. Konsument kwestionujący zasadność komunikatu reklamowego dwukrotnie kontaktował się z firmą […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    Niemoralne diablice z showup.tv

    Reklama Showup.tv będącego częścią Satinar system s.r.o. przekroczyła granice obyczajowości i jest niespójna z założeniami odpowiedzialności społecznej – tak zdecydował Zespół Orzekający Komisji Etyki Reklamy. Reklama zewnętrzna przekonująca, że wszystkie diablice showup.tv są twoje po pracy, narusza normy Kodeksu Etyki Reklamy. Skarżący przekonuje, że reklama zewnętrzna umożliwia zwłaszcza małoletnim konsumentom przedwczesny kontakt z portalem pornograficznym […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    Reklama MAX-FLIZ co najmniej niestosowna

    Do Komisji Etyki Reklamy wpłynęła skarga na reklamę sklepu wnętrzarskiego MAX-FLIZ. Po zapoznaniu się z treścią komunikatu reklamowego Komisja uznała, że narusza on normy Kodeksu Etyki Reklamy. Skarga dotyczyła billboardu reklamującego grudniowe promocje. W reklamie wykorzystano wizerunek starszej osoby z balkonikiem, która przewróciła się na trawniku. Według Skarżonego jest to jawna dyskryminacja grup społecznych i […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    Vifon nie taki seksistowski

    Do Komisji Etyki Reklamy wpłynęła skarga przeciwko TAN-VIET, producentowi zupek błyskawicznych Vifon. Reklamie zarzucono naruszenie nietykalności cielesnej i ogólną niestosowność. Zespół Orzekający uznał, że postawione zarzuty są nieuzasadnione i postanowił ją oddalić. Skarga dotyczy reklamy zupek Vifon „Zawsze się uda”. Reklama ta, według Skarżącego pokazuje i zachęca do dotykania innych osób wbrew ich woli. Na […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    Co można przekazać w reklamie margaryny? Czyli etyczny konflikt interesów

    Reklama margaryny Optima Cardio budzi etyczne zastrzeżenia – taka skarga wpłynęła do Komisji Etyki Reklamy. Po dogłębnej analizie omawianego spotu, Komisja uznała, że nie wprowadza ona konsumentów w błąd, a jedynie wymaga kilku poprawek w zakresie czytelności. W ocenie Skarżącej, przedstawiony komunikat umniejsza znaczenie zbilansowanej diety i wysiłku fizycznego w utrzymaniu zdrowego stylu życia. Tym […]

    Czytaj więcej