Felietony

Random entry RSS

  • Opublikowano w:

    Mistrzu pijaru, troszkę umiaru

    Tytuł pożyczyłam od jednego z youtuberów, który dość rzeczowo i konkretnie opisał sytuację związaną z konkretną informacją prasową, która została przygotowana przez dział PR Browaru Stu Mostów i została zamieszczona również w formie informacji prasowej na stronach Uniwersytetu Przyrodniczego we Wrocławiu. Ciekawa sytuacja, bo sprawiła, że zaczęłam zastanawiać się gdzie są granice Public Relation i […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    Zamień twarz i pomóż odnaleźć zaginionych (?)

    K2 wraz z Fundacją Itaka uruchomiły kampanię, która ma na celu rozpowszechnienie informacji o zaginionych osobach za pomocą Snapchata. „Postanowiliśmy skierować do osób młodych z nadzieją, że zaangażują się one w poszukiwania swoich rówieśników. Zastanawialiśmy się, jak do nich dotrzeć i z pomocą przyszła nam agencja K2, która zaproponowała stworzenie pierwszego na świecie narzędzia wykorzystującego […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    Wystarczyła doba z ludźmi, by zmienić niewinnego robota w miłośniczkę seksu i Hitlera

    Planowali stworzyć “wyluzowaną” sztuczną inteligencję , ale samouczący się chatbot spędziwszy 24 godziny na wymianie zdań z internatuami zmienił się z niewinnej nastolatki w nimfomankę głoszącą rasistowskie hasła. Tay miała być fajna, znać się na muzyce, używać popularnych wśród dzieciaków odzywek, przede wszystkim jednak Tay miała wcielić się w rolę nastolatki, by dotrzeć do niepełnoletnich […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    Content, smartwatche i technologie kontekstowe: 2015 rok w prognozach

    Zgodnie z przewidywaniami Brandona Bergera z agencji Ogilvy & Mather, w 2015 roku content pozostanie królem a smartwatche będą hitem, podobnie jak inteligentne i kontekstowe technologie wykorzystujące chmurę. Bez chmury ani rusz Swobodny dostęp do danych zgromadzonych chmurze niezależnie od urządzenia, z jakiego korzystamy, to cel, do którego dąży coraz więcej twórców treści. Dzięki temu […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    No pacz, czyli na co zwracają uwagę ludzie. Ciekawe przykłady eyetrackingu

    Eyetracking to narzędzie służące do badań serwisów internetowych, aplikacji, mailingów, reklam. Wszystkiego 🙂 Eyetracking możliwia śledzenie ruchów gałek ocznych osoby, która przygląda się badanej rzeczy. Analiza zachowania użytkownika pomaga później stworzyć bardziej efektywne serwisy i reklamy Poniżej przedstawiamy ciekawe przykłady heat map z badań eyetrackingowych. Poniższe przykłady świetnie pokazują, że w reklamie lepiej działa model, […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    Z cyklu: Content is King – Patagonia

    Autorem felietonu jest Łukasz Dolata – współzałożyciel oraz producent w Oversee Production W 1973 roku Yvon Chouinard wpadł na pomysł, aby założyć firmę zajmującą się produkcją odzieży outdoorowej. Tak powstała Patagonia, która obecnie zatrudnia około 1500 pracowników, a jej roczna sprzedaż oscyluje na poziomie 500 mln dolarów. Początki jednak nie były łatwe. W latach 80-tych […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    YouTube – być albo nie być. Oto jest pytanie…

    Autor: Edyta Płuciennik-Skalska, Manager ds. Strategii i Rozwoju w agencji Procontent Communication. Specjalizuje się w wykorzystaniu kanałów social media w komunikacji PR. Politycznie należałoby rozpocząć od stwierdzenia „otwierają się nowe możliwości do promowania firm w internecie i realizowania innowacyjnych kampanii PR”, ale ja nie zacznę politycznie tylko stwierdzę fakt – YouTube nie jest od wczoraj, […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    Jak skutecznie prowadzić profil na Twitterze

    ///Autorką felietonu jest Małgorzata Bednarek, dyrektor ds. strategii sprzedażowych w agencji interaktywnej Migomedia/// Badania przeprowadzone przez Megapanel PBI/Gemius wykazały, że z Twittera w Polsce korzysta ponad 2,5 mln użytkowników, a liczba ta stale się powiększa. Oznacza to, że potencjał tego medium jest coraz większy, co daje szansę na sukces zarówno w sektorze B2B jak też […]

    Czytaj więcej