Felietony

Random entry RSS

  • Opublikowano w:

    Dostawa zboża do Browaru Ciechan, czyli wielki wygrany w aferze wykopowej

    Jak już wszyscy wiedzą w sobotę wieczorem na wykopie rozpętała się zbozowa burza, która trwa do chwili obecnej. Użytkownicy, w reakcji na niesprawiedliwe traktowanie dosłownie zasypali serwis znaleziskami na temat zboża. Zobaczcie jak w tym wszystkim wygrał Browar Ciechan. Między kolejnymi znaleziskami odnośnie zboża pojawiło się też taki znalezisko, które rzutem na taśmę, w ciągu […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    Wykop efekt przeciwko… Wykopowi

    Jak wszyscy wiemy, najlepsze afery w internecie przypadają na czas weekendowy. Tym razem nie dotyczy to żadnego fanpage’a na Facebooku, a popularnego serwisu Wykop.pl. Poszło o banowanie użytkowników przez przypomnieniu przez użytkownika Mehqod jednego ze starych wpisów jednej z administratorek  Elfik32. Uzytkownik został szybko zbanowany, a wpis został usunięty. Zupełnie niepotrzebnie. Afera została nieźle podkręcona, użytkownicy […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    Nowe pokolenie konsumentów – Kids & Family Marketing Day

    18. kwietnia w Warszawie odbyła się konferencja Kids & Family Marketing Day, poświęcona marketingowi skierowanemu do dzieci i rodziców. O zwyczajach zakupowych, metodach dotarcia, budowaniu lojalności i konsumpcji nowoczesnych mediów opowiadali przedstawiciele agencji reklamowych, badawczych, mediów oraz marek takich jak Kubuś, Philips Avent czy Danonki. Konferencję rozpoczęła prezentacja Radosława Pallacha z agencji Kid & Young, […]

    Czytaj więcej

  • Multitasker

    Opublikowano w:

    Jak przykuć uwagę multitaskera? Garść porad dla marketingowców

    Multitasking dla większości z nas stał się codziennością, co z marketingowego punktu widzenia oznacza zwiększenie reklamowego potencjału. Mając do czynienia z klientem, który dzieli uwagę między różne media, możemy kierować przekazy w jego stronę z wielu źródeł jednocześnie. Wcześniej musimy jednak uwzględnić specyfikę i nawyki naszej grupy docelowej. www.flickr.com/photos/ryantron Informacyjna żonglerka Opracowanie odpowiedniej strategii dla […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    Już nie prosument a multitasker

    Multitasking to umiejętność skupienia się na kilku czynnościach równocześnie. W przypadku korzystania z mediów oznacza to, że osoba obdarzona podzielnością uwagi może na przykład oglądać wiele programów na raz na jednym ekranie czy łączyć słuchanie muzyki z surfowaniem po sieci i oglądaniem telewizji. Jak dowodzą najnowsze badania, multitaskerzy są wyjątkowo łakomym kąskiem dla reklamodawców.      […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    Kultowe reklamy: Nunc est bibendum, czyli krótka historia ludzika Michelin

    Bibendum, zdrobniale Bib lub Bibelobis – tak brzmi właściwe imię jednego z najstarszych brand heroes, czyli popularnego ludzika Michelin. Postać „żywej opony” powstała pod koniec XIX wieku i do dziś promuje produkty marki, choć początkowo jej wizerunek mocno różnił się od obecnie nam znanego, sympatycznego ludzika.    Brand hero narodził się w 1894 roku w […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    Co to jest Marketing Automation? Główne korzyści płynące ze stosowania narzędzi tego typu

    Już 30% dużych firm korzysta z systemów Marketing Automation, a w ostatnich latach stają się one również popularne wśród małych i średnich firm. Czym właściwie jest automatyzacja marketingu? Marketing Automation to jeden z najnowszych trendów w marketingu internetowym. Koncepcja polega na integracji pracy działu marketingu i działu sprzedaży poprzez zbieranie informacji o potencjalnych i aktualnych […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    Nadchodzi era biznesu mobilnego

    Od kilku lat jesteśmy świadkami dynamicznego rozwoju technologii mobilnych oraz rosnącej roli mobilnego dostępu do internetu. Ogromny potencjał nowych kanałów komunikacji sprawia, że przedsiębiorstwa coraz częściej zaczynają wykorzystywać je w swojej działalności marketingowej. Imponujący rozwój technologii informacyjnych doprowadził w minionej dekadzie do masowego upowszechnienia się w społeczeństwie przenośnych urządzeń mobilnych. Telefony komórkowe stały się niezaprzeczalnie […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    Biznes wsparty przez innowacje

    Nowe technologie to pojęcie często używane na określenie zaawansowanych rozwiązań technicznych i najnowszych odkryć naukowych wykorzystywanych w praktyce. Innowacja biznesowa jest nowością mającą zastosowanie w działalności gospodarczej. Jesteśmy świadkami powstawania nowej gałęzi gospodarki, która bazuje na wiedzy oraz nowych technologiach. Zjawisko to obserwujemy zarówno w państwach wysoko rozwiniętych, jak i w krajach, które od niedawna […]

    Czytaj więcej

  • Opublikowano w:

    Kultowe reklamy: Kanapka czy przyjaźń? Burger King wodzi klientów na pokuszenie

    Ile warta jest znajomość na Facebooku? Burger King udowodnił, że dla wielu znaczy mniej niż kanapka z fast-foodu. W 2009 roku sieć stworzyła aplikację „Whooper Sacrifice” (Whooperowa Ofiara), która pozwalała zdobyć kupon na burgera w zamian za wyrzucenie 10 osób z listy znajomych. Przewrotna kampania okazała się hitem, a próba usunięcia jej z Facebooka tyko […]

    Czytaj więcej