Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Drukuj

Opublikowano w:

Kultowa reklama IKEA – Lampa doczekała się sequela

To jedna z najlepszych reklam wszechczasów. Reklama, która porusza emocje i sprawia, że zupełnie inaczej patrzymy na otaczającą nas rzeczywistość.

Pierwsza wersja reklamy powstała 16 lat temu w agencji Crispin Porter + Bogusky w reżyserii Spika Jonze’a i dokładnie odpowiadała swoim czasom.

“Wielu z was czuje smutek z powodu tej lampy. To dlatego, że jesteście stuknięci. Ta lampa nie ma uczuć, a nowa jest o wiele lepsza”.

 

I część druga. Reklama, która wyprodukowana została w tym roku i właśnie została opublikowana w Kanadzie. Sami zobaczcie, jak przez te 12 lat zmieniły nasze przyzwyczajenia, podejście do zakupów i trendy zero waste home.

“Many of you feel happy for this lamp. That’s not crazy. Reusing things is much better.”

 

zobacz też:

anja rubik sexedpl

LOCAL HEROES X #SEXEDPL w showroom.pl

Wraz z premierą książki „#SEXEDPL. Rozmowy Anji Rubik o dojrzewaniu, miłości i seksie” do sprzedaży wchodzi specjalna mini kolekcja stworzona w kolaboracji Local Heroes x #Sexedpl. We współpracy bierze udział także Showroom.pl.

Tylko i wyłącznie tam będziecie mogli kupić różowy tshirt, głoszący hasła tolerancji i miłości. Dzięki tej współpracy misja otworzenia Polaków na temat edukacji seksualnej może wyjść na jeszcze szersze wody. Oby!

O ruchu #Sexedpl stworzonym przez Anje Rubik jest już bardzo głośno. Local Heroes to topowa marka polskiego streetwearu, w której zakochani są młodzi ludzie. Showroom.pl wsławia na arenie międzynarodowej młodych polskich projektantów. Połączenie sił tych 3 marek, bo tak możemy o nich mówić, to połączenie głosów pokolenia, które chcą walczyć w słusznej sprawie.

czytaj:    Havas PR Warsaw dla IKEA

Kolekcja składa się z 5 produktów. Specjalnie zaprojektowane nadruki głoszą hasła tolerancji, miłości i samoakceptacji, co jest jednym z głównych przesłań kampanii #Sexedpl. „Love has no gender”, „Let’s talk about sex” – takie komunikaty na ubraniach mają na celu zwrócenie uwagi na problem stereotypów edukacji seksualnej w Polsce.

Misją #Sexedpl jest aktywne działanie, dzięki któremu w dynamiczny oraz dostępny sposób będzie możliwa integracja Polek i Polaków, jednocześnie poszerzając ich wiedzę na temat świadomej aktywności seksualnej. Wszystkie działania zmierzają do unikania fali hejtu, homofobii i braku tolerancji w społeczeństwie. Jeśli nastolatkowie nie będą zastraszani własną naturą i pozbawieni możliwości poznawania samego lub samej siebie, otworzą się także na innych. W pełni popieramy i podziwiamy działania Anji. Tym bardziej cieszy więc ciągły rozwój ruchu #Sexedpl, czego kolejnym dowodem jest kolaboracja z Local Heroes i Showroom.pl.

czytaj:   IKEA - Mam Dość

Zostań częścią ruchu #sexedpl!
Kolekcja dostępna do kupienia jest na platformie Showroom.pl, a całkowity dochód ze sprzedaży przekazywany jest na Fundację Anji Rubik Sexedpl.

https://www.showroom.pl/d/sexedpl

Answear x oesu oskar podolski

Answear x Oskar Podolski O.ESU™1 – premiera Manifest Your Style

  Internetowy sklep ANSWEAR.com startuje z limitowaną kolekcją Manifest Your Style. Kampania oraz kolekcja ubrań i akcesoriów została zrealizowana wspólnie
z grafikiem i typografem Oskarem Podolskim.

            Manifest Your Style to owoc współpracy sklepu ANSWEAR.com i Oskara Podolskiego – artysty, projektanta i typografa, którego wielką pasją są przede wszystkim litery. Limitowana kolekcja łączy w sobie oryginalny design i filozofię ludzi odważnych, niezależnych i pewnych siebie. W projekt włączył się nie tylko znany artysta, ale również społeczność Answear – to właśnie zaproponowane przez nią hasła trafiły na ubrania i akcesoria Manifest Your Style.

czytaj:   Agencja BARDZO zrezygnowała z udziału w przetargu dla IKEA

Answear x oesu oskar podolski

Answear x oesu oskar podolski

Answear x oesu oskar podolski

Answear x oesu oskar podolski

Answear x oesu oskar podolski

Answear x oesu oskar podolski

Answear x oesu oskar podolski

Answear x oesu oskar podolski

Answear x oesu oskar podolski

Answear x oesu oskar podolski

Answear x oesu oskar podolski

Answear x oesu oskar podolski

Answear x oesu oskar podolski

Answear x oesu oskar podolski

Answear x oesu oskar podolski 

„Projekt Manifest Your Style jest konsekwencją strategii marki i kolejną odsłoną nowego hasła marki #WeAreTheAnswear. – mówi Agnieszka Wojnicka, Specjalista ds. Marketingu Answear.com – „W tej kampanii chcieliśmy zaangażować naszą społeczność do wyrażania siebie i jednocześnie dowiedzieć się, co jest dla nich ważne i czym kierują się w swoim życiu. Oprócz manifestu modowego stylu, dla nas istotny stał się manifest stylu życia. Dla podkreślenia tej idei zaprosiliśmy do współpracy Oskara Podolskiego. Wiedzieliśmy, że to będzie strzał w dziesiątkę, gdyż jego projekty i sposób artystycznego wyrazu gwarantowały nam najlepszą jakość i zrozumienie przesłania projektu”.

czytaj:   GREY ponownie dla IKEA

Limitowana kolekcja Answear x O.ESU™1 skierowana jest do osób pewnych swojego stylu, które cenią sobie awangardowe rozwiązania i indywidualne podejście do mody. Zarówno damska, jak i męska odsłona Manifest Your Style to przede wszystkim T-shirty, joggery, bluzy, skarpetki, nerki i czapki typu docker. Całość utrzymana jest w chłodnym i surowym klimacie. Nie brakuje tu intensywnej czerni i bieli, mocnych kontrastów, fasonów oversize i nieszablonowych, mocnych haseł.

czytaj:   IKEA - Mam Dość
czytaj:   IKEA - Mam Dość

W sesji zdjęciowej promującej Manifest Your Style wzięli udział obiecujący modele i modelki, którzy utożsamiają się z kolekcją: Adam Kaszewski, Paweł Lewandowski, Aleksandra Korytowska, Yaritza Reyes oraz Karolina Niczyporuk. Zdjęcia wykonał miłośnik fotografii analogowej – Karol Grygoruk z agencji Shootme. Spot na potrzeby akcji wyreżyserował Piotr Sawicki, produkcją zajęło się BDVStudio, a autorem zdjęć jest Yori Fabian Production House.

 

Zamówienia wysyłane z nike.com w pudełkach od 180heartbeats

Bartłomiej Walczuk (mr osom) , creative director w 180heartbeats + JUNG v MATT  zaprojektował dla Nike nowe ekologiczne pudełko.

Klienci otrzymują w nim każde zamówienie z nike.com oraz aplikacji SNKRS, składane w regionie EMEA. Zostało pomyślane tak, by do brandingu użyć jak najmniej farby. To kolejna proekologiczna inicjatywa Nike. We współpracy z fundacją WeForest marka sadzi drzewa, by zmniejszyć ślad ekologiczny.

czytaj:   Na randce z Wonder Woman

 

180heartbeats + JUNG v MATT jest niezależną agencją interaktywną założoną w Warszawie w 2007 roku. Kreatywność, niezależność, wiara w siłę innowacji to najważniejsze wartości kierujące agencją,

której misja brzmi: creating brand excitement. Aktualnie zespół 180 pracuje nad projektami dla takich firm i marek, jak: OBI, Nike, Google, Dakea, Husqvarna, NC+ Unilever. Agencja odpowiada także za powstanie pierwszej charytatywnej wytwórni muzycznej Rak’n’roll Records. 180heartbeats jest jedną z najczęściej nagradzanych agencji interaktywnych w Polsce. W ciągu 11 lat zdobyła ponad 200 nagród i wyróżnień na polskich i międzynarodowych festiwalach (m.in. Cannes Lions, Clio Awards, New York Festivals, Epica, Golden Drum, ADC*E, EFFIE, KTR). W kwietniu 2012 roku agencja 180heartbeats połączyła siły z JUNG v MATT. Efektem współpracy jest poszerzenie doświadczeń zespołu oraz współpraca nad projektami międzynarodowymi. Agencja specjalizuje się w świadczeniu usług z zakresu strategii, kreacji, designu, social mediów, analityki, technologii, a także eventów, w których dba o twórcze wykorzystywanie interakcji pomiędzy światami online i offline.

czytaj:   Obraz z Ikei dziełem sztuki

 

Tu drzemie potencjał Influencer Marketingu – poznaj Tik Tok (dawne musical.ly)  

Jeżeli macie więcej niż 25 lat istnieje wysokie prawdopodobieństwo, że o aplikacji o wdzięcznej nazwie TikTok (dawniej musical.ly)  wiecie tyle, że istnieje i służy do nagrywania krótkich, muzycznych wideo. W rzeczywistości jest to jedna z największych platform zrzeszających nastolatków, licząca ponad 600(!) milionów użytkowników z całego świata i mająca ogromny potencjał marketingowy. Czym jest więc TikTok, co niesie za sobą połączenie dwóch platform i dlaczego każdy nowoczesny marketer powinien przyjrzeć się bliżej tej aplikacji?

Musical.ly powstało w 2014 roku w Chinach. Pomysłodawcami aplikacji są  Alexa Zhu i Luyu Yang – wieloletni przyjaciele, którzy postanowili stworzyć platformę edukacyjną do nauczania i uczenia się różnych przedmiotów za pomocą krótkich materiałów video. Pomysł jednak nie odbił się takim echem, na jakie liczyli twórcy, dlatego parę miesięcy później zmodyfikowali aplikację na rzecz produktu dostarczającego rozrywki na poziomie mediów społecznościowych.

Wystarczył rok, by musical.ly zaczęło rozwijać się w zaskakującym tempie. W lipcu 2015 roku aplikacja zyskała miano najczęściej pobieranej w sklepie IOS App Store, a ponad rok później licznik przekroczył magiczną liczbę 100 milionów pobrań.  Jednak to nie koniec przemian i sukcesów platformy. W listopadzie 2017 roku aplikację wykupił chiński gigant Bytedance, by połączyć ją 2 sierpnia bieżącego roku z TikTok, czyli aplikacją służącą (tak jak musical.ly) do publikacji krótkich wideo z wykorzystaniem podkładów muzycznych, jednak z wielokrotnie większą liczbą aktywnych userów.

 Gigantyczny sukces musical.ly

Fenomen platformy musical.ly tkwił w idealnym dopasowaniu do wymagań pokolenia Z, które nie zna czasów bez Internetu i przejawia znacznie wyższy poziom życia online, niż ich starsi koledzy z pokolenia Y (Milenialsi). Osoby urodzone po 2000 roku cenią krótkie komunikaty, a ich uwaga utrzymuje się mniej więcej 8 sekund na wybranych elementach feedu.  W wyjątkowych sytuacjach, kiedy content jest „eyecandy” ten czas wzrasta do 15 sekund – czyli dokładnie tylu, ile wynosił przeciętny czas trwania jednego wideo na musical.ly.

Wchodząc do świata musical.ly, każdy użytkownik mógł  poczuć się jak reżyser własnego klipu muzycznego. Aplikacja pozwalała na wybór setek  znanych i mniej znanych utworów, do których można było nagrać swoje wideo zawierające np. synchronizację ruchu ust, taniec, twórczą pracę, zabawne ruchy, ulubioną dyscyplinę sportową i wiele, wiele więcej. W zasadzie to, co użytkownik chciał pokazać światu na swoim koncie, ograniczała tylko wyobraźnia. Ponadto, prócz klipów muzycznych, każdy mógł spróbować swoich sił w starciu z dialogami z seriali, skeczy i filmów. Nagrania można było przycinać, okraszać filtrem i nakładkami (dzięki funkcji face.ly), przyśpieszać, spowalniać, dublować, współtworzyć z innymi userami  i kreować tak, że niejeden reżyser teledysków nie powstydziłby się stwierdzenia, że to krótkie wideo jest formą nowoczesnej sztuki w obszarze digitalu.  Żeby tego było mało – każdy użytkownik mógł  tworzyć transmisję live umożliwiającą monetyzację dzięki narzędziu o nazwie live.ly.

czytaj:   Branko | The Prostate Czech
czytaj:    Havas PR Warsaw dla IKEA

Po połączeniu dwóch aplikacji w jedną pod nazwą TikTok, platforma nie przeszła jednak drastycznych zmian. Interface jest teraz bardziej czytelny, mniej kolorowy. Użytkownicy mają do wyboru więcej efektów i filtrów. Rozwinęła się także funkcja reagowania na content innych, która teraz pozwala na zostawienie reakcji pod ulubionym filmikiem. Reszta praktycznie pozostała bez zmian.

Bytedance twierdzi również, że TikTok nie tylko przyniesie większe korzyści, chociażby z powodu większego grona aktywnych userów, ale także pomoże  w zarządzaniu czasem. Teraz każda osoba korzystająca z aplikacji, może kontrolować swoje życie online poprzez alert pojawiający się po dwóch godzinach spędzonych na korzystaniu z platrofmy.

Kim są użytkownicy TikTok?

Największą grupę użytkowników tworzy Generacja Z, czyli osoby między 13 a 20 rokiem życia. Za czasów musical.ly nazywali się społecznością „muserów”. Uwielbiają technologię, a social media są nieodłącznym elementem ich codzienności. To tu najczęściej spędzają czas, poznają nowe osoby, pokazują swoje życie i hobby.  Platforma umożliwia im szybki rozwój w sieci, interakcje z ludźmi z całego świata – niezależnie od języka, w którym się posługują, a także i przede wszystkim możliwość wyrażenia siebie.  TikTok zapewnia doskonały zasięg chociażby dzięki hashtagom, dlatego istnieje wysokie prawdopodobieństwo, że świeżo stworzone wideo pojawi się w głównym feedzie aplikacji.

czytaj:   Zrób to dla swojej mamy

Patrząc na przekrój kont na TikTok, większy odsetek użytkowników stanowią młode kobiety, uwielbiające makijaż, trendy modowe, taniec i oczywiście muzykę (najczęściej radiowe hity, idealnie pasujące do układów tanecznych).  Ponadto, dzięki włączeniu do aplikacji użytkowników musical.ly, TikTok posiada w swojej bazie notabene 600 milionów użytkowników z całego świata.

Marketingowy potencjał aplikacji

TikTok to jedna z nielicznych aplikacji niedotkniętych magiczną ręką reklamy przeszkadzającej w codziennym użytkowaniu. Na próżno szukać tu filmów przerywanych przez reklamę  lub banerów pojawiających się co jakiś czas w różnych częściach ekranu. Co więcej – tradycyjne metody reklamowe są zbyt bezpośrednie dla Generacji Z – wcześniej wspomnianej , głównej  targetgrupy platformy, dlatego na próżno szukać ich w krzyżówce .  Jak więc wykorzystać potencjał drzemiący w TikTok?

 Kluczem jest Influencer marketing.

Jako jednym z pierwszych brandów prowadzących kampanię z influencerami  na platformie musical.ly była Coca Cola wraz z #ShareaCoke. W swoją akcję zaangażowała światową influencerkę Baby Ariel (@BabyAriel). Kampania, w której do wygrania było spotkanie z Jasonem Derulo i wspólne nagranie wideo, zaowocowała ponad 800 tys. filmów z użyciem hashtagu w pierwszym tygodniu kampanii. Idąc za ciosem, Disney, KitKat a także niemiecka marka kosmetyków Beiersdorf ruszyły z działaniami promocyjnymi odnosząc spektakularne sukcesy.

Potencjał platformy doceniły też polskie marki takie jak Garnier, która  spopularyzowała hashtagi #freeyourskin  i #freeyourself i RTV Euro AGD tworząc challenge pod hashtagiem #spodziewanki. Obie marki nawiązały współpracę z czołowymi polskimi Influencerami, takimi jak Kinga Sawczuk (@kompleksiaraxx).

Raport Hash.fm
źródło: Raport Hash.fm https://musically.hash.fm

Sekret powodzenia tkwi w inteligentnym wykorzystaniu hashtagów, które w przeciwieństwie do Instagrama, nie tracą na mocy i generują potężny zasięg wirusowy. Ponadto sama współpraca z Influencerami jest pełna twórczych możliwości wygenerowania spersonalizowanego contentu, pasującego do grupy odbiorców danego konta.

Marki nawiązujące współpracę z samą aplikacją mogą liczyć na ekspozycję ich treści na głównym feedzie tuż obok najlepiej performujących hashtagów, o ile content jest pasujący do samego TikTok. Doskonałym sposobem na prowadzenie kampanii jest również rzucanie wyzwań użytkownikom. Jeżeli marka posiada wyróżniający się produkt, dajmy na to wyjątkowo mocno utrwalający lakier do włosów, można stworzyć #CrazyHairChallenge, a następnie podziwiać, jak influencerzy tworzą niesamowite fryzury z wykorzystaniem produktu, reklama robi się sama.

czytaj:   Kinowy przegląd PWST we wrocławskich tramwajach

Zważając na szybkość, z jaką pojedyncze konta z atrakcyjnym wizualnie contentem zyskują sławę,  warto rozważyć wypromowanie własnego Influencera. Wystarczy pomysł, telefon z bardzo dobrym aparatem, osoba z ciekawą aparycją i przemyślana strategia rozwoju. Rodzimym przypadkiem zyskującej sławę w zawrotnym tempie Influencerki jest Natalia Sisik. Wokalistka w zaledwie dwa miesiące zdobyła ponad 76 tysięcy fanów, nagrywając pełne humoru wideo i klipy z synchronizacją. Sumienne postowanie kreatywnego materiału przyniosło jej także wiele wyróżnień w globalnych tagach i masę reakcji w postaci serduszek i komentarzy pod każdym filmem.

czytaj:   Zrób to dla swojej mamy

Niewątpliwym plusem hybrydy musical.ly i TikTok jest również szybsze dotarcie działań reklamowych na rynek azjatycki, o ile założenia kampanii są dostosowane do wymagań tej grupy odbiorców. Użytkownicy TikTok to w większym stopniu chińscy nastolatkowie, którzy reprezentują całkowicie odmienną kulturę i styl bycia, niż amerykańska czy europejska Generacja Z, która to dominowała dawne musical.ly.

Wśród takiej ilości plusów i możliwości w tworzeniu kampanii na TikTok oczywiście muszą być też minusy. Niewątpliwą bolączką marketerów wykorzystujących lub pragnących wykorzystać aplikację do działań z Influencerami jest brak statystyk i jakiejkolwiek analityki kampanii. Jedyne co nam pozostaje, to baczne obserwowanie poczynań współpracujących z marką użytkowników i śledzenie hashtagów.

Co dalej?

Jak widzę przyszłość TikTok?  Przede wszystkim portal będzie zyskiwał coraz szersze grono starszych odbiorców i jednocześnie udoskonalał swoje funkcje. Synteza kultur z naciskiem na azjatycką pozwoli na ewaluację nagrań, nowe inspiracje i trendy, o których dawni muserzy nie mieli pojęcia.  Z czasem zapewne pojawią się także narzędzia do analizy i tworzenia własnych formatów reklamowych, ale póki co, cieszmy oczy roztańczonym contentem pomysłowych użytkowników bez nachalnych reklam i korzystajmy z dobrodziejstw Influencer Marketingu o globalnej mocy promocji.

Autorka: Małgorzata Czyblis – Account Executive F11

 

 

 

 

Kampania MAKE FILMS NOT WAR - polscy filmowcy przeciwko wojnie

Ruszyła kampania MAKE FILMS NOT WAR – filmowcy przeciw wojnie, zainicjowana przez dom produkcyjny Timecode Film Production. Celem projektu jest wsparcie działań UNICEF w Syrii oraz zwrócenie uwagi na konieczność zajmowania aktywnych postaw obywatelskich.

Współczesny świat próbuje walczyć z narastającą agresją, przemocą i brakiem poszanowania praw człowieka, ale efekty tej walki cały czas nie są wystarczające. Poziom terroryzmu nie maleje, podobnie jak liczba ofiar działań wojennych oraz uchodźców. Narastają napięcia międzynarodowe i interwencje zbrojne. Tylko nieliczne kraje są całkowicie wolne od tych uwikłań. W tej sytuacji cierpią dzieci, które często tracą dostęp do edukacji i opieki zdrowotnej.

czytaj:   Anna Karczmarek w LiquidThread

Środowisko filmowe wielokrotnie włączało się do dyskusji na temat sytuacji na świecie i opowiadało się za pokojem. Projekt Make Films Not War wspierają: Agata Kulesza, Marysia Sadowska, Bartek Konopka, Magdalena Popławska, Dawid Ogrodnik, Michał Żurawski, Bodo Kox, Aleksandra Popławska, Jan Holoubek, Radek Ładczuk oraz Ewa Błaszczyk.  Zdjęcia filmowców pojawiły się na stronie kampanii: www.makefilmsnotwar.pl.

Wojna w Syrii trwa od siedmiu lat. Wierzymy, że dzięki wsparciu filmowców nasza inicjatywa choć w niewielkim stopniu przyczyni się do zaspokojenia potrzeb jej ofiar – powiedział Tomasz Dławichowski, managing director domu produkcyjnego Timecode Film Production – inicjatora kampanii.

„To ponad siedem lat dramatu, jakiego nie powinno doświadczyć żadne dziecko. Byłem w Syrii i widziałem, że tysiące dzieci nie zna innej rzeczywistości niż przemoc i strach. Jesteśmy na miejscu od początku konfliktu zapewniając leki, odzież i najpilniejszą pomoc. Bardzo dziękujemy wszystkim artystom, którzy do tej pory włączyli się do akcji Make Films Not War i zachęcamy do dalszych, aktywnych działań oraz wspierania programów pomocy UNICEF – mówi Marek Krupiński, Dyrektor Generalny UNICEF Polska.

Make Films Not War from Timecode Film Production on Vimeo.

czytaj:   PR-owy strzał w stopę. Ikea ściga autorkę fanowskiego serwisu marki

Darowiznę na rzecz dzieci z Syrii można przekazać wspierając UNICEF Polska poprzez stronę: www.unicef.pl/makefilmsnotwar, lub kupując torbę z limitowanej serii: https://charytatywni.allegro.pl/torba-make-films-not-war-i7536157

Obok reżyserów, aktorów i operatorów akcję MAKE FILMS NOT WAR wsparła ilustratorka Aga Pietrzykowska. Ilustracja jej autorstwa (portret Louise’a Lumiėre) nadrukowana została na dedykowanych kampanii torbach, których projekt powstał we współpracy z marką ZAZU.

czytaj:   IKEA - Mam Dość

 

Inicjator kampanii – Timecode Film Production.
Partner charytatywny: UNICEF Polska

Partnerzy: Open Minded Group / Katarzyna Rykaczewska, Ucho Studio

Patroni: FilmPro, Stowarzyszenie Filmowców Polskich

Projekt ilustracji: Aga Pietrzykowska

Projekt torby: ZAZU

Strona: www.makefilmsnotwar.pl

 

Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *