Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Drukuj

Opublikowano w:

Kultowa reklama IKEA – Lampa doczekała się sequela

To jedna z najlepszych reklam wszechczasów. Reklama, która porusza emocje i sprawia, że zupełnie inaczej patrzymy na otaczającą nas rzeczywistość.

Pierwsza wersja reklamy powstała 16 lat temu w agencji Crispin Porter + Bogusky w reżyserii Spika Jonze’a i dokładnie odpowiadała swoim czasom.

“Wielu z was czuje smutek z powodu tej lampy. To dlatego, że jesteście stuknięci. Ta lampa nie ma uczuć, a nowa jest o wiele lepsza”.

 

I część druga. Reklama, która wyprodukowana została w tym roku i właśnie została opublikowana w Kanadzie. Sami zobaczcie, jak przez te 12 lat zmieniły nasze przyzwyczajenia, podejście do zakupów i trendy zero waste home.

“Many of you feel happy for this lamp. That’s not crazy. Reusing things is much better.”

 

zobacz też:

raport marketingowy white press

Aż 60 proc. budżetów marketingowych trafia do internetu

Biznes przenosi się do sieci – ta teza ma potwierdzenie w wynikach najnowszego badania dotyczącego polskiego rynku e-marketingu, które przeprowadził WhitePress. Średnio aż 60 proc. budżetów marketingowych polskich firm przeznaczane jest na działania online. Za to dla 19 proc. badanych przedsiębiorstw sieć jest jedynym miejscem, w którym lokują swoje budżety marketingowe.

Wydatki online stanowią coraz większą część kosztów w obszarze marketingu. Według wyników badania przeprowadzonego przez WhitePress, aż 57 proc. ankietowanych zadeklarowało, że budżet na e-marketing wzrósł w porównaniu do poprzedniego roku. 36 proc. marketerów przyznało, że pozostał on na tym samym poziomie, zaś zaledwie 7 proc. obniżyło swoje wydatki na promocje w internecie. Jak wynika z raportu e-marketing jest na fali rosnącej przede wszystkim w grupie firm zatrudniających od 25 do 49 pracowników. To wśród nich marketerzy zadeklarowali w 88 proc., że ich budżet na tego typu działania wzrósł. W przypadku największych firm podobną deklarację złożyło nieco mniej, bo 65 proc. ankietowanych.
wp1.jpg
Wśród inwestycji w e-marketing królują media społecznościowe. Na reklamę w Social Media polskie firmy wydają średnio 23 proc. swoich budżetów. Niewiele mniej pieniędzy trafia na pozycjonowanie stron – SEO pochłania 21 proc. rocznych wydatków. Na ostatnim miejscu podium, z wynikiem w okolicach 19 proc., znalazły się działania SEM. Warto wspomnieć, że wśród pozostałych wyników wyróżnia się content marketing (13 proc.). Polscy marketerzy za to wciąż niechętnie sięgali po video marketing (4 proc.) i wsparcie wizerunkowe przy wykorzystaniu influencerów (5 proc.).
wp3.jpg
Jakie dominować będą  w najbliższej przyszłości? Raport potwierdza, że w zakresie mediów społecznościowych niewiele się zmieni. Polscy marketerzy w większości (58 proc.) przewidują, że wydatki na Social Media wzrosną jeszcze bardziej. Podobnie sytuacja wygląda w zakresie SEO (55 proc.), więcej pieniędzy powinno trafić też do content marketingu (50 proc. ) i SEM (48 proc.). Co ciekawe, choć aktualnie video marketing traktowany jest po macoszemu, to według ankietowanych w ciągu najbliższych kilku lat będzie dużo ważniejszym elementem marketingowej układanki. Z raportu WhitePress wynika też, że coraz mniejsze znaczenie przypisuje się do e-mail marketingu (15 proc. badanych stwierdziło, że obetnie wydatki na tego typu działania) oraz reklamom typu display (analogicznie – 11 proc.).
wp4.jpg

Wyniki naszego najnowszego badania potwierdzają, tezę mówiącą o tym, że marketing przenosi się do sieci i jest do zjawisko, które będzie przybierać na sile. Marketing staje się bardziej online, a przedsiębiorcy chcą budować swój wizerunek przede wszystkim w internecie. Polskie firmy już dziś wydają znaczne części budżetów reklamowych na promocje w mediach społecznościowych, SEO i SEM oraz content marketing. Niedługo w czołówce powinien znaleźć się video marketing a z czasem również wzrośnie rola influencerów – komentuje Paweł Strykowski, CEO WhitePress.

Pełne wyniki badania znajdują się na stronie: https://www.whitepress.pl/baza-wiedzy/621/marketing-coraz-bardziej-online-na-co-pieniadze-w-internecie-wydaja-polscy-marketerzy
Metodologia – badanie zostało przeprowadzone w formie ankiety internetowej w dniach 17-24 października 2018 roku na grupie 101 marketerów reprezentujących firmy z Polski.
WhitePress to platforma dostępna pod adresem www.whitepress.pl wspierająca działania content marketingowe, w szczególności etap tworzenia treści i ich publikacji na ponad 4 700 serwisów w Polsce wraz z analizą zaangażowania użytkowników. Dodatkowo serwis wspomaga współpracę z 4 400 influencerami w sposób zautomatyzowany oferując dostęp do unikalnych informacji o ich profilach. Z platformy korzystają największe agencje interaktywne w Polsce, domy mediowe i wiele znanych marek takich jak Allegro, Unilever, Bakoma, Volkswagen. Większościowym udziałowcem spółki jest Grupa NetSprint.
czytaj:   Spektakularny mapping 3D na autach
czytaj:   Spektakularny mapping 3D na autach

#CharytatywnaPyra wyrosła w Poznaniu

Allegro i Wykop dla Centrum Pozytywnej Energii

Nie trzeba było daleko szukać. Centrum Pozytywnej Energii i Fundacja I <3 Ziemek są dobrze znane społeczności Allegro, między innymi dzięki akcji zbierania nakrętek dla Ziemka, syna Ewy i Pawła.

– Od jakiegoś czasu zbieramy pieniądze na sprzęt do prowadzenia warsztatów online, aby pomagać rodzicom – nie tylko w Poznaniu, ale w całej Polsce.  Dzięki akcji #CharytatywnaPyra organizowanej razem z Allegro i Wykopem mamy taką możliwość. Czemu akurat Charytatywna Pyra? Bo ona jest nasza, lokalna – mówi Paweł. Nasza pomoc wydała się naturalna.

Ale o co chodzi z ziemniakami?

Zestawiając ze sobą te dwa słowa, stworzyliśmy frapujący twór, no bo czym właściwie może być #charytatywnaPyra? Już wiemy, że tym, co sobie wymyślimy.

Aby zebrać pieniądze, potrzebujemy 10 000 waszych udostępnień na Wykopie.

Wejdź na wykop.pl i wykop #CharytatywnaPyra

Jak dołączyć do akcji?

2. Dodaj lub udostępnij zdjęcie pyry, otaguj ją #charytatywnapyra i wrzuć na Wykop

3. Udostępnij stronę akcji na FB bezpośrednio ze strony: www.wykop.pl/tag/charytatywnapyra/

Akcja wystartowała 29 października 2018 o godz. 12:00, a kończy się 13 listopada 2018 roku o godz. 12:00.

Performante z konkursem dla młodych kreatywnych

Ruszyły zgłoszenia do drugiej edycji konkursu JustBrief, który agencja Performante realizuje z myślą o studentach i absolwentach planujących karierę w branży kreatywnej. W tym roku partnerem głównym projektu jest Uber Eats.

Młodzi ludzie postrzegają branżę kreatywną jako bardzo hermetyczną. Z raportu przygotowanego przez Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR „Co nie styka w branży kreatywnej” wynika, że jest to jedna z największych barier z jaką borykają się studenci zainteresowani pracą w agencjach reklamowych i interaktywnych. Kolejną trudność stanowi wykazanie umiejętności nie mając jeszcze konkretnych osiągnięć na koncie.  W ogłoszeniach o pracę na stanowiska juniorskie pojawiają się wymagania w obszarze kompetencji takich jak kreatywność czy innowacyjne podejście do problemów.

Studentom oraz absolwentom, którzy nie posiadają jeszcze portfolio trudno jest zaprezentować te kompetencje w CV, a co za tym idzie pozytywnie przejść pierwszy etap selekcji w procesach rekrutacyjnych. Właśnie z tego powodu powstał konkurs edukacyjny JustBrief. Chcemy pomagać młodym, bo jeszcze niedawno sami, jako juniorzy na początku kariery, borykaliśmy się z podobnymi wyzwaniami – mówi Tina Toutounchi, Employer Branding & Internal Communication Specialist z agencji Performante. – Duże zainteresowanie studentów poprzednią edycją konkursu zachęciło nas do kontynuowania przedsięwzięcia. Projekt zyskał także uznanie w branży. Otrzymaliśmy nominację w konkursie EB Kreator organizowanym przez GoldenLine w kategorii na najlepszą kampanię employer brandingową oraz wyróżnienie w konkursie EB Stars, którego organizatorem jest Employer Branding Institute, za najlepszą kampanię employer brandingową do 100 tys. zł – dodaje.

Zgłoszenia do JustBrief przyjmowane będą do 4 listopada na stronie justbrief.pl. Studenci zostaną dobrani w 5-osobowe zespoły kreatywne, które ze wsparciem specjalistów z agencji Performante, stworzą swoje koncepcje kampanii digitalowej dla swojego pierwszego, prawdziwego klienta – Uber Eats. W briefingu weźmie również udział przedstawiciel restauracji Gringo, który zadba o to, aby uczestnicy poznali perspektywę restauratorów zaangażowanych we współpracę z klientem.

czytaj:   Ikea z działaniami lokalnymi
czytaj:   Stockowe klasyki na koszulkach: nowa kampania Adobe

Pomysły przygotowane przez uczestników oceniane będą przez jury składające się z przedstawicieli Uber Eats, Business Insider Polska oraz Performante. Podczas finału, który odbędzie się 7 grudnia, zwycięski zespół otrzyma nagrodę w wysokości 10 000 PLN oraz możliwość odbycia stażu w firmach organizatorów i wybranych partnerów konkursu. Zwycięska kampania ma szansę na realizację.

Patronem honorowym tegorocznej edycji JustBrief jest Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska. Patronat medialny nad JustBrief 2018 objęli: Business Insider Polska, Brief, Marketer Plus, AdMonkey, Marketing w Praktyce, Sprawny Marketing, Marketing przy Kawie, HR Standard, HRPolska, DlaStudenta, StudentNews, Radio Kampus, Radio Centrum. Partnerami konkursu są: Muscat, Polonus, Grupa Pracuj.pl, Red Bull oraz Strefa Kursów.

czytaj:   Puszki Coca Coli bez loga

kampania hans memling sąd ostateczny tofu studio

Spot promujący „Sąd Ostateczny” Hansa Memlinga

Pięćdziesięciosekundowy spot poświęcony Sądowi Ostatecznemu Hansa Memlinga można obejrzeć już na w mediach społecznościowych i na profilu MNG na Youtube. 17 października 2018 roku w kinie Helios w gdańskim Forum odbył się premierowy pokaz filmu.

kampania hans memling sąd ostateczny tofu studio

kampania hans memling sąd ostateczny tofu studio

kampania hans memling sąd ostateczny

kampania hans memling sąd ostateczny tofu studio

kampania hans memling sąd ostateczny tofu studio

Film jest rozwinięciem koncepcji promowania Sądu Ostatecznego Memlinga, które TOFU Studio rozpoczęło na zlecenie Muzeum Narodowego w Gdańsku w ubiegłym roku.

czytaj:   Natura górą: American Eagle bez retuszu i American Apparel z włosami łonowymi

Mamy nadzieję, że spot wzbudzi tyle samo emocji, dyskusji i opinii, co ubiegłoroczne plakaty, na których złota kula, wzięta wprost z obrazu,
ostała zlokalizowana w najbardziej rozpoznawalnych miejscach Gdańska.

Przedstawiamy zespół, który zrealizował film
Scenariusz: Daniel Naborowski
Reżyser: Adam Chyliński
Scenopis: Daniel Naborowski &amp; Adam Chyliński
Storyboard: Adam Chyliński
Operator: Matusz Macur
Zdjęcia: Armada Films&AeroLab
Aktorka: Berenika Godlewska
3D: ASTRO TOFU Studio
Make up: Agnieszka Wolska
Kolorkorekcja: Adam Chyliński
Montaż: Adam Chyliński
Muzyka: Stefan Wesołowski
Wokaliści:
Aleksandra Zawada, Paweł Zawada, Maja Siemińska, Stefan Wesołowski
Dźwięk: Piotr Kaliński
Konsultacje: Małgorzata Posadzka
Project managment: Daniel Naborowski
Produkcja: TOFU Studio
Klient: Muzeum Narodowe w Gdańsku

czytaj:   Jak zostać mistrzem w jedzeniu kurzych skrzydełek

rak'n'roll kampania cycki

Każde cycki są fajne – nieważne jaki mają kształt, ważne, by były zdrowe

Rak’n’Roll startuje z kampanią społeczną zachęcającą do badania swoich cycków!

Polki nie badają piersi! Boją się wyniku, ale też wstydzą się swoich cycków!* W zmianie nastawienia do tego tematu pomoże im zupełnie nowy produkt – żel dopasowany do każdego kształtu piersi, którego wystarczy użyć raz w roku oraz nowy BOT o nazwie „BOOBlabla” dostępny na Messengerze. Dzięki niemu, Polki w prosty sposób będą mogły umówić się na dofinansowane badanie USG piersi w gabinetach w całej Polsce.

W Dzień Zdrowia Piersi Fundacja Rak’n’Roll startuje z nową kampanią „Coś do nich mam!”. Skupia się w niej na potwierdzaniu zdrowia piersi i namawia do dbania o swoje cycki, na takiej samej zasadzie jak w przypadku pielęgnacji paznokci czy cery. Zdaniem organizatorów akcji badanie USG piersi powinno być takim samym kobiecym rytuałem jak wizyta
u kosmetyczki.

KAMPANIA – umów się już dzisiaj na badanie USG piersi!

rak'n'roll

Tak niestandardowe podejście do komunikacji było możliwe dzięki autorskiemu opracowaniu a następnie przygotowaniu wielkiej premiery zupełnie wyjątkowego na polskim rynku produktu – żelu, którego wystarczy użyć raz w roku, aby zachować piękno i potwierdzić zdrowie swoich piersi. Produkt miał być dopasowany do każdego kształtu piersi – zezowatych, sterczących, trójkątnych… a nawet silikonowych! Ten cudowny produkt to nic innego jak żel do USG. Ten sam, którego lekarz używa podczas każdego badania!
Koncepcja spodobała się licznym gwiazdom i influencerkom, które miały na tyle odwagi, by… pokazać swoje cycki. Co więcej, mając na myśli swój biust, odważnie wypowiedzieć dwuznaczne hasło kampanii „Coś do nich mam”.

Kampania odbywa się głównie w Internecie a jej unikalność polega na nieoczywistej zabawie konwencją. Zainaugurowały ją liczne gwiazdy: Karolina Gilon, Ola Hamkało, Joanna Horodyńska, Joanna Jabłczyńska, Julia Kuczyńska (Maffashion), Daria Ładocha, Jessica Mercedes, Małgorzata Rozenek-Majdan, Zosia Ślotała, Julia Wieniawa, Barbara Wrońska, które za pomocą aplikacji dostępnej na Messengerze wybrały żele odpowiadające kształtom swoich piersi. 15 października, w dniu startu kampanii przypadającym na Dzień Zdrowia Piersi, pochwaliły się tym z całym światem na swoich kanałach social media. Dopiero w kolejnym kroku zdradziły, że żel tak naprawdę nie jest rewolucyjnym kosmetykiem a produktem stosowanym powszechnie w gabinetach, w których przeprowadza się USG piersi. Gwiazdy wspierając kampanię zachęciły swoje fanki do regularnego badania piersi.

czytaj:   Firmowy projekt antynikotynowy

Kalendarz pełen notatek – fitness, spa, manicure, wizyta u kosmetyczki, czas aby dopisać tam datę badania USG. W ramach kampanii #CosDoNichMam na kobiety czeka 7 tysięcy badań USG dofinansowanych przez głównego partnera akcji AVON Kontra Rak Piersi. Umówić się na wizytę można za pośrednictwem facebookowej aplikacji Messenger lub telefonicznie od 15 października. Pełna lista gabinetów dostępna na stronie www.avonkontrarakpiersi.pl.

Aby wziąć udział w akcji i zapisać się na badanie należy w wyszukiwarce Messengera wyszukać użytkownika o nazwie „BOOBlabla” lub zeskanować poniższy QR kod. Następnie rozpocząć rozmowę i pójść w ślady celebrytek – dobrać żel dopasowany do swoich cycków. „BOOBlabla” pomoże skontaktować się z najbliższym Gabinetem z Różową Wstążką i zapisać się na dofinansowane USG piersi. Gabinety zlokalizowane są w całej Polsce, więc każdy powinien znaleźć adres idealny dla siebie.

Każde cycki są fajne – nieważne jaki mają kształt, ważne, by były zdrowe!

Badanie USG to jeden ze sposobów potwierdzenia zdrowia piersi u młodych kobiet. Jednak większość dziewczyn nie chodzi na USG. Powód? Okazuje się, że unikają regularnych badań, bo… boją się wyniku, wstydzą się i nie akceptują własnego biustu*. Trudno jest im też przełamać barierę i pójść na badanie po raz pierwszy.

W popularnej kulturze promowany jest tylko jeden, idealny kształt piersi – okrągłych, jędrnych i przede wszystkim pełnych. Tymczasem na przysłowiowej ulicy królują inne cycki
i wcale nie oznacza to, że są one gorsze. Niestety okazuje się, że większość Polek nie lubi swoich piersi, ba, są im zupełnie obojętne! Marząc o idealnym kształcie biustu zapominają, że mają fajne, w większości zdrowe i wbrew własnym kompleksom… piękne piersi.

Kobiety nieszczególnie też zajmują się swoimi cyckami – niechętnie je oglądają, nie wspominając już o dotykaniu ich. Już sama zmiana takiego zachowania mogłaby wywołać znaczącą różnicę – prowadziłaby do częstszego obcowania z nimi a w konsekwencji szybszego zauważenia ewentualnych niepożądanych zmian.

Polki traktują coroczne badanie USG jak niechciany obowiązek, o którym w ogóle nie chcą myśleć. Boją się wyniku, a ten u większości potwierdzi zdrowie! W tej kampanii celowo skupiamy się na zdrowiu piersi zamiast mówić o chorobie – mówi Joanna Rokoszewska-Łojko z Fundacji Rak’n’Roll. – Zwróćmy uwagę jakie emocje wzbudza w nas badanie, jeśli myślimy o nim jako potwierdzeniu zdrowia, a jakie gdy idziemy, by wykryć chorobę. Tego typu działania profilaktyczne powinny być elementem dbania o siebie, tak samo oczywistym
i przyjemnym jak wizyta u kosmetyczki. Badajmy piersi, by potwierdzić ich zdrowie – podkreśla.

Głównym partnerem akcji jest AVON Kontra Rak Piersi. Kampania została stworzona przez agencję DDB&Tribal przy współpracy z Facebook Creative Shop, Moodage, Big Picture, MessengerFox, Gutenberg Networks, Shootme Visual Artists i studiem Televisor, Warner Music Poland i Kayax.

*Raport „Badanie piersi”, maj 2017, przygotowany przez instytucję badawczą IzmałKowa

czytaj:   Ikea na Halloween

Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *