Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Drukuj

Opublikowano w:

Kultowa reklama IKEA – Lampa doczekała się sequela

To jedna z najlepszych reklam wszechczasów. Reklama, która porusza emocje i sprawia, że zupełnie inaczej patrzymy na otaczającą nas rzeczywistość.

Pierwsza wersja reklamy powstała 16 lat temu w agencji Crispin Porter + Bogusky w reżyserii Spika Jonze’a i dokładnie odpowiadała swoim czasom.

“Wielu z was czuje smutek z powodu tej lampy. To dlatego, że jesteście stuknięci. Ta lampa nie ma uczuć, a nowa jest o wiele lepsza”.

 

I część druga. Reklama, która wyprodukowana została w tym roku i właśnie została opublikowana w Kanadzie. Sami zobaczcie, jak przez te 12 lat zmieniły nasze przyzwyczajenia, podejście do zakupów i trendy zero waste home.

“Many of you feel happy for this lamp. That’s not crazy. Reusing things is much better.”

 

zobacz też:

dzień osób z zespołem downa

21 chromosom - #zespolkolorowychskarpetek

21 marca ruszyła ogólnopolska kampania edukacyjna z okazji Światowego Dnia Osób z zespołem Downa. Akcja ma celu uświadomienie Polakom, że osoby z zespołem Downa mają takie same potrzeby jak osoby pełnosprawne. Oczekują szacunku, tolerancji i akceptacji.

Główną osią kampanii jest spot, który ma obalać stereotypy związane z zespołem Downa. Do akcji zaproszono 8 osób z trisomią 21, które podzieliły się z swoimi doświadczeniami, opowiedziały, co dla nich znaczy zespół Downa, jakie mają pasje i marzenia.

„Akcja powstała z potrzeby serca. Zespół Downa jest mi bliski, mam 25 letnią siostrę Monikę, która zainspirowała mnie do zrobienia tej kampanii. Mam możliwość pracować wśród wspaniałych osób, które wsparły mój pomysł i pomogły mi w realizacji kampanii. Reprezentanci mediów i wydawców, których zaprosiłam do współpracy podkreślali wartość edukacyjną kampanii” mówi Kaja Bielawska z Digital Resolution – organizatorka i pomysłodawczyni akcji.

czytaj:   Twórca marki IKEA zmarł w wieku 91 lat

 

Akcja jest komunikowana w internecie, na outdoorze i w prasie. Towarzyszy jej także kampania PR. Jest realizowana pro bono dla Stowarzyszenia Rodzin i Opiekunów osób z zespołem Downa „Bardziej Kochani”.  Do kampanii dołączyli przedstawiciele mediów i wydawców: Stroer, Blaber, YOC, Digital Contact, Converters, Audience Network, MM Group, We Love Media, Interia, KPI Media, Content Marketing, AdPrime. Akcję wspiera również Asics i Hutnik Warszawa.

czytaj:   Jak sprzedać dom? Właśnie tak

Reżyserem spotu został Bartłomiej Szkop, za produkcję spotu odpowiedzialni są:  Dorota Konarska oraz Łukasz Genczelewski. Za kreację, montaż i postprodukcję odpowiada Bartek Woziwodzki z Tribal Media.

„Wcześniej nie miałem do czynienia z osobami z zespołem Downa. Przychodząc na plan spodziewałem się, że będą tylko dramaty, troski, łzy i jedno wielkie użalanie się nad sobą. A z tego, co zauważyłem, to są osoby, które w ogóle nie dbają o atencję, nie chcą jakiegoś wyjątkowego zainteresowania, chcą być po prostu traktowane normalnie.” Komentuje Bartek Szkop, reżyser spotu.

czytaj:   Socialowa „Gra o tron”

„Dziękuję wszystkim przyjaciołom osób z zespołem Downa! To wspaniałe, że jest nas aż tylu w branży marketingowo – reklamowej” – mówi Kaja Bielawska, organizatorka akcji.

Z okazji Światowego Dnia Zespołu Downa każdy okazać solidarność z osobami dotkniętymi wadą genetyczną udostępniając w mediach społecznościowych zdjęcie w kolorowych skarpetkach nie do pary, symbolizujących różnorodność genetyczną  z hasztagiem #ZespolKolorowychSkarpetek

Nie masz skarpetek? Kup je w sklepie Many Mornings, zostań ambasadorom  i wesprzyj Stowarzyszenie Rodzin i Opiekunów Osób z Zespołem Downa Bardziej Kochani. Z każdego zakupu skarpetek w dniu 21.03.2019 firma Many Mornings przeznaczy 21% zysku na wsparcie Stowarzyszenia.

gadżety erotyczne

Scream your own name – czyli jak zareklamować erotyczne zabawki dla kobiet

Woody Allen mawiał, że masturbacja to seks z osobą, którą się kocha”.

Kanadyjski sklep z gadżetami erotycznymi dla kobiet zdecydowanie wziął do serca to motto i przygotował kampanię billboardową, której głównym hasłem “wykrzycz swoje własne imię”.

U nas, podobnie jak w Stanach Zjednoczonych i w Kanadzie reklama produktów związanych z branżą dla dorosłych jest zabroniona, ale ta reklama wychodzi poza schemat, jaki możemy sobie wyobrazić.

czytaj:   Ikea rozumie nasz ból i poleca swoich fachowców

Reklama, która nie epatuje seksem, a sprzedaje gadżety erotyczne dla pań wygląda świetnie i wywołuje uśmiech na twarzy.

gadżety erotyczne

 

 

“Scream your own name”

Klient: WOW Tech Group

Produkt: Womanizer

Agencja: The Garden

 

Twój Weekend, Gazeta.pl kupuje i… zamyka kontrowersyjny magazyn erotyczny

Ostatni „Twój Weekend” – Gazeta.pl kupuje i… zamyka kontrowersyjny magazyn erotyczny

Od piątku 8 marca w kioskach oraz na stronie internetowej Twojweekend.pl dostępny będzie ostatni w historii numer najbardziej znanego polskiego pisma erotycznego „Twój Weekend” – tym razem jako zupełne przeciwieństwo tego, czym magazyn był przez ostatnie 27 lat.

Zamknięcie najdłużej wydawanego polskiego pisma erotycznego to sprzeciw wobec uprzedmiotowieniu kobiet. Przez 27 lat „Twój Weekend” sprowadzał je wyłącznie do roli obiektów seksualnych, teraz Gazeta.pl wraz z partnerami wyda specjalny ostatni numer magazynu, który poświęci m.in. niezwykłym kobietom.

W grudniu wystawiono na sprzedaż jedno z najstarszych, kultowych w pewnych kręgach polskich pism erotycznych. Natychmiast podjęliśmy decyzję, żeby je kupić. I zamknąć. Chodzi o symboliczny koniec epoki uprzedmiatawiania kobiet. W ostatnim numerze „Twojego Weekendu” nie będzie więc roznegliżowanych zdjęć i seksistowskich tekstów. Będą za to materiały o sile, mądrości i pięknie. Zadbały o to utalentowane redaktorki, autorki i fotografki oraz równie zdolni redaktorzy i autorzy. Mamy nadzieję, że właśnie taki „Twój Weekend” będzie głosem w ważnej dyskusji o potrzebie równości. Agnieszka Siuzdak, dyrektor pionu Gazeta.pl

Ostatni „Twój Weekend” to historie kobiet i mężczyzn, przedstawione w artykułach, wywiadach i felietonach. Magazyn składa się z 48 stron autentycznych, poruszających treści, które powinien przeczytać każdy, bez względu na płeć. Wśród autorów znaleźli się m.in. Rikha Sharma Rani, dziennikarka współpracująca m.in. z „New York Times”, Maria Rotkiel, terapeutka i psycholożka, oraz Rafał i Tymek Bryndalowie, Miłosz Brzeziński czy Rafał Madajczak.
W ostatnim wydaniu „Twojego Weekendu” zachowane zostały znane dotychczasowym czytelnikom sekcje i rubryki, takie jak: Dossier, Pozycje, Plakat czy Komiks, by w przewrotny sposób nadać im zupełnie nowe znaczenie. W wyjątkowej sesji okładkowej autorstwa Weroniki Ławniczak z Papaya Films wzięły udział Ewa Kasprzyk, Orina Krajewska i Joanna Jędrzejczyk.
Redaktorkami prowadzącymi ostatniego wydania „Twojego Weekendu” zostały Marzena Szkolak i Magda Karpińska z Gazeta.pl.

Ostatni Twj Weekend

czytaj:   Polskie marki modowe w internecie

Czytaj więcej

czytaj:   Design nowego mBanku okiem specjalistów
Inicjatorami i pomysłodawcami akcji są Gazeta.pl i VMLY&R Poland, a jej głównymi partnerami firmy Mastercard i Bank BGŻ BNP Paribas, które angażują się w działania wspierające kobiety oraz wdrażają w swoich organizacjach strategie równościowe. Wavemaker odpowiada za media, współpracę z influencerami oraz wsparcie kreatywne projektu. Produkcję wizualną contentu realizuje Papaya Films. Projekt wspiera także Fundacja Sukcesu Pisanego Szminką.
Od piątku 8 marca ostatni „Twój Weekend” w nakładzie 20 tysięcy sztuk dostępny będzie przez trzy miesiące w salonikach prasowych oraz w salonach sieci Empik. Jego wersję elektroniczną można kupić poprzez stronę Twojweekend.pl. Cena wydania to 9,99 zł.
Akcji towarzyszy kampania reklamowa, która swoim zasięgiem obejmuje nośniki reklamy zewnętrznej, kina, radio, prasę i Internet (serwisy internetowe i media społecznościowe, m.in. Facebook, Instagram). Na potrzeby akcji przebudowano także dotychczasowy serwis Twojweekend.pl. Działania reklamowe wspierają również influencerzy.
Akcja promowana jest pod hasztagiem #TwojWeekend – organizatorzy zachęcają internautów do wsparcia inicjatywy poprzez podzielenie się w mediach społecznościowych zdjęciem okładki ostatniego „Twojego Weekendu” wraz z hasztagiem.
aleksandra domańska

Portrety audio niezwykłych Polek. Już w Storytel

Każda z nich była inna – czasem szokowały, czasem budziły podziw. Zawsze inspirowały. Siedem kobiet, siedem niezwykłych Polek, o których nie zawsze pamiętamy, i siedem dobrze znanych ambasadorek, przypominających ich historie. Posłuchajcie niezwykłych portretów audio, przygotowanych przez Storytel na Dzień Kobiet.

W siedmiu odcinkach serialu audio usłyszymy historie siedmiu niezwykłych Polek. Począwszy od 6 marca, co tydzień w aplikacji Storytel publikowane będą kolejne portrety audio kobiet, które zmieniały polską rzeczywistość. Projekt jest efektem połączenia zamiłowania do dawnych historii i opowieści o życiach kobiet pisarki Weroniki Wierzchowskiej oraz uczczenia przez dziennikarkę Monikę Frenkiel rocznicy przyznania praw wyborczych kobietom.
Zaczęło się od Weroniki Wierzchowskiej, autorki m.in. serialu audio “Pani doktor”, opisującego losy pierwszej polskiej lekarki, Anny Tomaszewicz-Dobrskiej. Gdy przyszło do selekcjonowania bohaterki nowej produkcji, kolejnej wspaniałej Polki, w głowie Marcina Zwierzchowskiego, odpowiedzialnego za projekt Storytel Original, zrodził się pomysł, by wszystkie propozycje przekuć w serial non-fiction, gdzie każdy odcinek skupiałby się na jednej historycznej postaci. Z czasem do projektu dołączyła Monika Frenkiel, która w ramach uczczenia setnej rocznicy uzyskania przez Polki praw wyborczych opracowała sto biogramów wyjątkowych kobiet, które kształtowały historię naszego kraju. Wspólnie z ambasadorkami projektu, współczesnymi, niesamowitymi kobietami, które zgodziły się wcielić także w rolę lektorek, wybraliśmy siedem historii Polek, które nie są powszechnie znane, a nam wydały się niezwykle inspirując. Przygotowaliśmy serię „Portretów audio”, które w marcu i kwietniu będziemy publikować w formie audiobooków w naszej aplikacji.
mówi Jakub Barzak, marketing manager, Storytel Polska.
W role lektorek w tym projekcie specjalnym Storytel wcieliły się znane i lubiane Polki, z różnych światów, zaangażowane w działania na rzecz praw kobiet i równości płci. Modelka Marta Dyks; dziennikarka i prezenterka telewizyjna Magda MołekJoanna Jędrzejczyk – utytułowana fighterka, była mistrzyni świata mieszanych sztuk walki organizacji UFC; Maria Sadowska – piosenkarka, a także scenarzystka i reżyserka filmowa; Aleksandra Domańska – aktorka młodego pokolenia; projektantka mody Gosia Baczyńska; i Marta Drożdż – redaktor naczelna polskiego wydania magazynu ”Elle”.  Każda ambasadorka przed nagraniem swojego audiobooka przeszła profesjonalny trening pod okiem doświadczonego lektora, Macieja Jabłońskiego.
fot. Gosia Turczyńska
Pierwsza historia, której bohaterką jest Narcyza Żmichowska, jest już dostępna na platformie Storytel. Lektorką tego odcinka jest Marta Dyks.
Narcyza Żmichowska ceniła sobie wolność, była aktywna społecznie i jest uważana za prekursorkę feminizmu w Polsce. Cool kobieta, bezdzietna singielka, nosiła krótkie włosy, paliła papierosy i chodziła do Biblioteki Narodowej, która była zamknięta dla kobiet. Była powieściopisarką i poetką, zwracała szczególną uwagę na rolę kształcenia kobiet, czyli dawanie kobiecie wyboru i prawa do podejmowania świadomych decyzji dotyczących tego, jak ma wyglądać jej życie i rola w społeczeństwie. Narcyza Żmichowska żyła w XIX wieku, ale uważam, że podejmowana przez nią tematyka jest wciąż aktualna, dlatego cieszę się, że mogę przybliżyć jej historię w jednym z portretów audio wydanych przez Storytel. Uważam, że ten projekt dedykowany jest nie tylko kobietom, ale też mężczyznom. Bo świat zbudowany jest na dwóch płciach i bohaterki, których losy przypominamy, odegrały w naszej historii równie ważne role jak niejeden mężczyzna. Warto je poznać.
mówi Marta Dyks
O kim usłyszymy w projekcie Storytel?
Narcyza Żmichowska – powieściopisarka i prekursorka feminizmu w Polsce; Izabela Czartoryska – mecenaska sztuki i założycielka pierwszego muzeum w Polsce; Maria Kwaśniewska – medalistka olimpijska, brała czynny udział w ruchu oporu podczas II wojny światowej; Zofia Kielan-Jaworowska – paleontolożka, odkrywczyni nowego gatunku dinozaurów; Elżbieta Czyżewska – gwiazda filmowa lat 60.; Zofia Stryjeńska – najsłynniejsza artystka polskiego międzywojnia; Jadwiga Piłsudska – polska pilotka, córka Józefa Piłsudskiego.
Seria inspirujących historii, które warto poznać, powstała w ramach Storytel Original. Wszystkie odcinki będą publikowane w aplikacji Storytel w marcu i kwietniu. Fragmenty audiobooków są już dostępne na dedykowanej stronie internetowej  www.portretyaudio.storytel.com, gdzie dowiemy się też więcej o bohaterkach historii i ambasadorkach projektu. Kampanię otwiera specjalna sesja zdjęciowa na łamach najnowszego, kwietniowego wydania magazynu „Elle”.
W ramach promocji projektu Storytel przygotował aż 30 dni darmowego dostępu do całej platformy z audiobookami i podcastami dla wszystkich, którzy skorzystają ze specjalnego formularza rejestracyjnego na www.storytel.pl/portretyaudio 
Poznaj ich historie
Jej historia. Portret audio. Odcinek 1. Narcyza Żmichowska autorka: Weronika Wierzchowska, czyta: Marta Dyks
premiera 6 marca
Narcyza Żmichowska była pierwszą polską działaczką społeczną skupiającą się na walce o prawa kobiet. Dziś niemal zupełnie zapomniana, uważana jest za prekursorkę ruchów feministycznych, pierwszą emancypantkę działającą w wyjątkowo niesprzyjających czasach. Założyła nieformalną organizację kobiecą, a jej działaczki nazwała Entuzjastkami. Prześladowana zarówno przez rodzimych mizoginów, jak i carską policję, rozbudowała konspiracyjną sieć Entuzjastek, obejmującą teren wszystkich zaborów i sięgającą nawet za granicę. Z zawodu guwernantka, stała się wybitnym pedagogiem i autorką podręczników. Zasłynęła także jako utalentowana poetka, aż w końcu, długo po śmierci, uznano ją za najwybitniejszą polską pisarkę pierwszej połowy XIX wieku. Jej historia zaczyna się wraz z końcem Oświecenia i rozpoczęciem się nowej ery.
Jej historia. Portret audio. Odcinek 2. Maria Kwaśniewska autorka: Monika Frenkiel, czyta: Joanna Jędrzejczyk
premiera 8 marca
Maria Kwaśniewska przeszła do historii jako sportsmenka, która utarła nosa Hitlerowi. Oszczepniczka, zdobywczyni medalu olimpijskiego, zawsze pomagała innym – żołnierka AK, która dzięki swojej odwadze uratowała kilkaset osób przed wywózką do obozów koncentracyjnych.
Jej historia. Portret audio. Odcinek 3. Jadwiga Piłsudska autorka: Monika Frenkiel, czyta: Marta Drożdż
premiera 13 marca
Sława polskich lotników walczących w Bitwie o Anglię dotarła do chyba każdego domu w Polsce. Wszyscy jesteśmy z nich dumni. Ale już mniej osób wie, że w elitarnym RAF-ie latały też Polki. I to na takich maszynach, do których bali się wsiąść najtwardsi mężczyźni. Jedną z nich była Jadwiga Piłsudska.
Jej historia. Portret audio. Odcinek 4. Zofia Stryjeńska autorka: Weronika Wierzchowska, czyta: Gosia Baczyńska
premiera 20 marca
Najbardziej znana polska malarka okresu międzywojennego. Dusza artystyczna, nie dająca się ujarzmić, wybuchowa i niepokorna, ekscentryczna, czasem wręcz szalona, była też samotną kobietą szukającą miłości i zagubioną matką oddzieloną od dzieci. U szczytu popularności uhonorowano ją dziesiątkami nagród, napływającymi szerokim strumieniem z całego świata. Mimo tego cierpiała biedę i żyła na walizkach. Chaotyczna i nieustannie targana emocjami, potrafiła zamienić się w tytana pracy i harować w pocie czoła. Oddana sztuce bez reszty, księżniczka polskiego art deco.
premiera 27 marca
Była jedną z największych polskich uczonych, autorytetem na międzynarodową skalę, legendą światowej paleontologii. Nauka zawdzięcza jej nie tylko wiele odkryć ze świata dinozaurów, ale także wiedzę na temat tego, jak powstawały ssaki. Twarda, silna, pracowita, a jednocześnie ciekawska i inteligentna, była autorką wielu książek i ponad dwustu publikacji naukowych. Jej odkrycia inspirowały między innymi „Park Jurajski” Stevena Spielberga, a jej imię zostało uwiecznione w nazwach dziesiątków prehistorycznych gadów i wymarłych zwierząt – jeśli usłyszymy nazwę Kielanodon, Kielantherium albo Zofiabbatar, wiedzmy, że to na cześć Polki.
Jej historia. Portret audio. Odcinek 6. Elżbieta Czyżewska autorka: Weronika Wierzchowska, czyta: Aleksandra Domańska
premiera 3 kwietnia
Nazywana polską Marilyn Monroe i Cybulskim w spódnicy, pierwsza powojenna gwiazda polskiego kina, aż do swego wyjazdu z Polski pozostawała niedościgniona i bezkonkurencyjna. Kopciuszek, który pojawił się znikąd, by zasiąść na tronie i przez lata błyszczeć w teatrach i kinach. Nie wyobrażała sobie życia poza sceną, była bez reszty oddana aktorstwu. Ostatnią sztukę przygotowywała będąc śmiertelnie chorą i wycieńczoną leczeniem. Można uznać, że nie poddała się do końca i grała do ostatnich chwil, dopóki była w stanie utrzymać kartki scenariusza w ręku.
premiera 10 kwietnia
Pani na Puławach – dziś najczęściej pod tym tytułem się ją wspomina. Z jednej strony typowa przedstawicielka polskiej arystokracji epoki oświecenia, z drugiej w wielu aspektach postać wyjątkowa i oryginalna, wybijająca się ponad współczesne jej kobiety. W młodości zasłynęła jako kochanka wielkich tego świata, z czasem przeistoczyła się w troskliwą matkę, a przede wszystkim zapaloną patriotkę i jedną z pierwszych kobiet, które zostały działaczkami politycznymi. Była pisarką i podróżniczką, urządzała ogrody i budowała imponujące rezydencje, dbała o poddanych i fundowała im domy oraz szkoły. Najbardziej jednak zasłynęła jako kolekcjonerka sztuki i pamiątek historycznych, założycielka pierwszego polskiego muzeum. Zawdzięczamy jej ocalenie wielu narodowych pamiątek i założenie największej kolekcji dzieł sztuki pozostających w polskich rękach.
marcin dorociński wwf

Marcin Dorociński zwraca uwagę na problem ochrony naszej planety w spocie Fundacji WWF Polska

Internet zawrzał po tym, jak w czwartek (28 lutego) Marcin Dorociński opublikował na swoich profilach w serwisie społecznościowym Facebook oraz na Instagramie nagranie, w którym pokazał fanom kompletnie zniszczony dom. Była to zapowiedź tegorocznej kampanii Godzina dla Ziemi WWF pod hasłem „Ty też niszczysz swój dom”, która ma za zadanie zwrócić uwagę na udział każdego z nas w procesie niszczenia planety. W oficjalnym spocie kampanii Dorociński wyjaśnia „Niszcząc przyrodę, niszczysz własny dom” i zachęca do podpisania apelu na stronie godzinadlaziemi.pl.

W skrócie:

  1. Teaser kampanii na profilu Marcina Dorocińskiego
  2. Możesz to jeszcze naprawić
  3. Skala zniszczeń „domu” jest ogromna i wciąż postępuje
  4. Godzina dla Ziemi WWF

 

Teaser kampanii na profilu Marcina Dorocińskiego

Za opracowanie koncepcji i strategii kampanii odpowiada agencja Walk Digital, a za działania komunikacyjne agencja First Aid Communication.
Marcin Dorociński zamieścił w czwartek na swoich profilach w mediach społecznościowych film, w którym pokazał kompletnie zniszczony dom i zdruzgotany zaistniałą sytuacją pytał: „Jak można zrobić coś takiego?”. Internet zawrzał – zarówno fani aktora jak i media współczuli mu, że spotkało go tak przykre doświadczenie.
W komentarzach i udostępnieniach internauci okazywali wyrazy oburzenia zniszczeniami oraz powoływali się na konsekwencje prawne. Akcja była zapowiedzią tegorocznej kampanii Godzina dla Ziemi WWF pod hasłem „Ty też niszczysz swój dom” i miała zwrócić uwagę na udział każdego z nas w procesie niszczenia planety, która jest naszym domem.

czytaj:   „Ekologia tekstyliów” – wspólny projekt łódzkich studentów i firmy IKEA

W oficjalnym spocie kampanii, który został opublikowany 1 marca, widzimy Marcina Dorocińskiego, który niszczy sprzęt elektroniczny i meble, rozrzuca po całym pokoju przedmioty, dewastuje rośliny, rozpyla farbę na ścianach i na koniec próbuje wszystko spalić*. Pokój w spocie symbolizuje środowisko naturalne – nasz dom – w którym żyjemy. Postać głównego bohatera, obrazuje postawy każdego, kto na co dzień poprzez konsumpcyjny styl życia niszczy przyrodę. „Dziwi Cię to? Ty też to robisz!” – podsumowuje w spocie zniszczenia Dorociński. Aktor dodaje również, że nie jest za późno, aby przestać niszczyć.

czytaj:   Jak sprzedać dom? Właśnie tak

 

Możesz to jeszcze naprawić

Przypomina w spocie Dorociński i razem z WWF Polska zachęca do podpisania apelu na stronie godzinadlaziemi.pl do Prezydenta Andrzeja Dudy, aby skutecznie strzegł konstytucyjnego obowiązku ochrony środowiska i w ten sposób pomógł „naprawić” przyrodę. Na stronie godzinadlaziemi.pl uruchomiony zostanie również wzór formularza, który umożliwi każdemu wysłanie w swoim imieniu apelu o zaprzestanie niszczenia środowiska do decydentów, przedstawicieli biznesu czy po prostu sąsiada.

Fundacja zachęca do dołączenia do akcji poprzez podjęcie osobistych zobowiązań i zmianę nawyków na ekologiczne. Oficjalny hashtag #nieniszczedomu ma być wykorzystywany do wskazywania codziennych sposobów dbania o planetę użytkowników serwisu Instagram.

Kampanię WWF wspierają Walk Digital i First Aid Communication

Za stworzenie koncepcji i strategii tegorocznej kampanii Godzina dla Ziemi WWF odpowiada zespół kreatywny agencji Walk Digital, któremu przewodzi Bartosz Jaroszewski. W ramach kampanii agencja stworzyła spot emitowany w TV i radiu, key visual z hasłem Ty też niszczysz swój dom oraz stronę internetową. Produkcją spotu zajął się dom produkcyjny Szut Szut Studio. Do współpracy przy projekcie udało się zaprosić, m.in. Pawła Maślonę, reżysera i scenarzystę, autora filmów „Atak paniki” i „Magma”, nagradzanego na festiwalach polskich i zagranicznych oraz cenionego fotografa z wieloletnim doświadczeniem w branży reklamowej – Szymona Szcześniaka.

czytaj:   Design nowego mBanku okiem specjalistów

Za działania komunikacyjne odpowiada agencja First Aid Communication, która specjalizuje się w realizacji projektów o charakterze społecznym i CSR. Za realizację kampanii ze strony agencji odpowiada zespół Olgi Walentynowicz. Agencja od 2010 roku współpracuje z Fundacją WWF Polska.

Nadzór nad realizacją kampanii Godzina dla Ziemii WWF po stronie Fundacji WWF Polska prowadzi Karolina Kukielska – odpowiedzialna za kampanie społeczne.

Skala zniszczeń „domu” jest ogromna i wciąż postępuje.

Fundacja WWF Polska wielokrotnie alarmowała informując o skali zniszczeń środowiska naturalnego
m.in. w opublikowanym 30 października 2018 raporcie „Living Planet Report” oraz podczas szczytu klimatycznego COP24 w Katowicach. Polska dołączyła w 2018 roku do grona 25 najbardziej rozwiniętych gospodarek świata. Jesteśmy pierwsi od ponad dekady, którzy awansowali w indeksie FTSE Russell do grona rynków rozwiniętych, co realnie wpływa na nasze codzienne czynności: więcej konsumujemy, częściej jeździmy autami i latamy samolotami, przez co intensywniej niszczymy środowisko naturalne.
Skalę tych działań widać w symbolicznym protokole „niszczenia” wspólnego domu – podsumowaniu opracowanym przez Fundację, z którego wynika pogłębiający się stan krytyczny wielu obszarów ekologicznych w Polsce.

marcin dorociński wwf

Polacy są świadomi tych zagrożeń – z przeprowadzonego przez Fundację badania wynika, że niemal 60% Polaków postrzega zmianę klimatu jako realne zagrożenie dla siebie i swoich bliskich. Jednocześnie chcemy aktywnie przeciwdziałać tym zagrożeniom – biorący udział w badaniu deklarują, że są gotowi ograniczyć zużycie wody na rzecz poprawy kondycji środowiska (84 proc.), wymienić piec grzewczy (82 proc.), wymienić auto na bardziej ekologiczne (62 proc.), ograniczyć podróże lotnicze oraz zakupy towarów transportowanych tą drogą (49 proc.). Polacy są gotowi, dlatego potrzebne są teraz rozwiązania systemowe, które ułatwią i dodatkowo zachęcą do tego, abyśmy chronili dom, w którym żyjemy, czyli naszą planetę!

czytaj:   „Ekologia tekstyliów” – wspólny projekt łódzkich studentów i firmy IKEA

Godzina dla Ziemi WWF

Godzina dla Ziemi WWF to największa akcja ekologiczna łącząca ludzi niezależnie od narodowości, religii
czy poglądów politycznych. Co roku bierze w niej udział ok. 180 państw na 7 kontynentach. W tym roku
30 marca na całym świecie o 20.30 czasu lokalnego słynne budowle pogrążą się w ciemnościach na 60 minut w symbolicznym geście solidarności z ideą ochrony naszej planety. W tym roku w Polsce światła zgasną ponownie w symbolicznym geście troski o los naszego środowiska naturalnego. Idea Godziny dla Ziemi WWF jest bardzo prosta: Wyłącz światło – włącz działanie dla planety, która daje nam życie. Globalna akcja Godzina dla Ziemi WWF inspiruje setki milionów ludzi na całym świecie. Jako konsumenci mamy ogromny wpływ na działania rynku. Jako obywatele – na tworzone prawo. Trzeba działać już dziś!

Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *