Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Drukuj

Opublikowano w:

Luty na Facebooku – raport Fanpage Trends od Sotrendera

Serce i Rozum broni tytułu największej polskiej strony na Facebooku, a Kuba Wojewódzki wraca do fanów. Akcje charytatywne pojawiają się w rankingu najlepszych postów. Sotrender prezentuje najnowszy raport, pełen ciekawych i jak zawsze najświeższych danych przedstawionych na 259 stronach raportu z 33 kategoriami stron komentowanych przez 29 ekspertów.

facebook kryzys marki
flickr.com/goiabarea/CC

Rozrywka nadal w cenie
Serce i Rozum zbiera fanów i idzie do przodu, stabilizując swoją pozycję największej polskiej strony na Facebooku. Nadal jednak to rozrywkowe Demotywatory i Kwejk pozostają najbardziej angażującymi stronami. Do nich należą również pierwsze miejsca rankingu według Liczby osób, które o tym mówią. Wśród najbardziej absorbujących stron, największy procent zaangażowanych osób miały tak zwane „farmy fanów” o strategii opartej na żebrolajkach i nagminnie łamiące regulamin platformy. Pięciokrotnie więcej zaangażowanych użytkowników niż fanów miała strona „Japierdole, Idz PAN W CHUJ”.

czytaj:   Hardy Rolling czyli kolejne wyzwanie Fundacji Rak’n’Roll dla osób po chorobie nowotworowej

Fanpage Trends Sotrender admonkey

Wypadki i wpadki
Kuba Wojewódzki pojawia się i znika – po niecałym miesiącu od usunięcia profilu na Facebooku stęsknił się za fanami i założył obiecaną stronę, przy okazji nazywając się skromnie Królem TVN, która przez półtora tygodnia działania przekroczyła liczbę 40 tysięcy fanów. Dobry wynik szczególnie nie zaskakuje, jednak czas pokaże czy Kuba wróci do Sotrenderowych rankingów. A my zastanawiamy się, czy ktoś powiedział Kubie, że zamiast zakładać nowy profil może po prostu odzyskać stary.

czytaj:   ING Bank Śląski nie musi zmieniać Zygfryda

Nie tylko żebrolajki
Niestety, nawet prący do przodu w szoku przyszłości mBank również czasem miewa wpadki, a bywa, że wylewny post niezadowolonego klienta rozbrzmi echem w internecie… Na szczęście kryzys nie był aż tak bolesny, żeby dostać się do rankingu najlepszych postów, w którym także przyczaiła się niespodzianka. Od stycznia zeszłego roku, kiedy to na topie była sprawa ACTA, w rankingach top 5 polskojęzycznych postów znaczną większość stanowiły żebrolajki – „kto dopisze ostatni komentarz wygrywa”, „wciśnij L i zobacz co się stanie” lub ostatnio popularne „wpisz (podana treść) w komentarz i zobacz co się stanie”. Tym razem najpopularniejszym postem był post Fundacji DKMS poszukującej dawcy szpiku dla chorej na białaczkę Jagódki. Z kolei Star-Typ Sport obiecał pomoc w rehabilitacji Przemka Pełki, komentatora sportowego. Choć to też trochę „żebrolajk”, bo pieniądze rozdają za udostępnienia. W temacie ciekawych postów, ale w tym przypadku zza granicy, warto też wspomnieć zamierzoną lub nie reklamę piwa Żywiec na profilu Jeremy’ego Clarksona.

czytaj:   Konferencja Performance Marketing Day 2013 – liczy się efekt

Najnowsze i archiwalne raporty możecie znaleźć na stronie http://www.Sotrender.com/pl/fanpage-trends.
Pełen artykuł, a w nim newsy z lutego na Facebooku dostępne na blogu www.blog.Sotrender.com.


Źródło: mat. pras.