w

Maj rekordowy dla sprzedaży IT oraz zabawek w sieci

Maj rekordowy dla sprzedaży it oraz zabawek w sieci

NEO24.pl odnotowało nawet kilkusetprocentowe wzrosty sprzedaży w kategoriach produktów kupowanych na komunie i dzień dziecka.

Okres od połowy kwietnia do końca maja to rokrocznie gorący czas dla branży RTV i IT
– sprzęty z tych kategorii od lat utrzymują się na szczycie najpopularniejszych prezentów na komunie, a coraz częściej także na dzień dziecka. Tradycyjny zestaw: rower/ zegarek/ aparat fotograficzny dawno już zastąpiły sprzęty takie jak laptop, tablet i smartfon.
Co ciekawe, w tym roku dominacja tabletów nad wszystkimi pozostałymi urządzeniami jest już bardzo wyraźna – wzrost ich sprzedaży wyniósł w NEO24.pl, największym e-sklepie
w Polsce, ponad 100% z miesiąca na miesiąc. Tym razem rekordy sprzedaży pobiły także konsole, w internecie tańsze nawet o 20% niż w tradycyjnych sklepach. Po raz kolejny
po gwiazdkowym szczycie sprzedaży, NEO24.pl odnotowało także rekordowe wyniki
w segmencie zabawek – w przypadku najpopularniejszych produktów, jak Lego, Furby
czy serie My Little Pony, wzrosty obrotów były nawet 15-krotne. Kluczem do sukcesu okazała się nie tylko niższa cena, ale też znacznie większa dostępność zabawek z top listy, szybko wyprzedanych w tradycyjnych marketach.

– Miesiąc poprzedzający komunie i dzień dziecka to w naszej branży jeden z najgorętszych
po Bożym Narodzeniu okresów zakupowych dla branży IT – w tym roku po raz kolejny widać bardzo wyraźnie, że sprzęty elektroniczne królują na prezentowych listach, ale także, że rodzice coraz częściej kupują je właśnie w sieci. W przypadku elektroniki, jak tablety, laptopy
czy smartfony, oczywistym powodem jest często znacznie niższa cena – przy zakupie o wartości kilkuset czy dwóch tysięcy złotych, oszczędność rzędu 10 czy 20% ma realne znaczenie. Dodatkową przewagę zakupów w e-sklepie, a więc większy wybór i dostępność, najlepiej widać
z kolei na przykładzie dnia dziecka i zabawek. Co roku, na fali reklam i nowości wprowadzanych przez producentów, najpopularniejsze i wymarzone przez dzieci produkty błyskawicznie znikają
z półek w tradycyjnych naziemnych sklepach. Pogoń za nimi może zamienić się w koszmar. Przez internet natomiast większość produktów można zamówić bez problemu, prosto
z centralnego magazynu, do ostatniej chwili – bez konieczności wychodzenia z domu
i poszukiwania ich w całym mieście
– mówi Dyrektor Działu Rozwoju E-commerce
w NEO24.PL, Marcin Duma.

Najczęściej wybierane prezenty na komunię

Na szczycie listy najpopularniejszych prezentów na komunię tradycyjnie znajdują się tablety, laptopy i smartfony. Z wyraźnym zaznaczeniem, że w tym roku jeszcze mocniej widać wypieranie pozostałych sprzętów przez tablety, które dzięki coraz bardziej zaawansowanym funkcjom zastępują wiele funkcji pozostałych urządzeń. Na poziomie potrzeb 8-latków, tablet to idealny sprzęt łączący najwięcej funkcji w jednym – od rozrywkowych, przez edukacyjne. Co ciekawe, największy udział w sprzedaży mają w tym okresie nie urządzenia z niższej półki cenowej,
ale te droższe i wyższej jakości, mieszczące się w połowie cennikowych widełek. Najczęstszym wyborem dla dzieci są sprzęty za ok. 600 zł, z ekranem 8-10 cali, produkty Lenovo, GoClever czy Samsung.

Różnicą w odniesieniu do poprzednich lat jest na pewno procentowy spadek udziału aparatów fotograficznych w żelaznej czołówce komunijnych podarunków – wynika to oczywiście z faktu,
że funkcję robienia zdjęć przejęły telefony i właśnie tablety. I w końcu, podsumowując sprzedażowe hity w maju 2014 roku, należy wspomnieć o konsolach do gier – pomimo stosunkowo wysokiej ceny rynkowej (nawet do 1800-2000 zł), konsole odnotowały w tym roku kilkunastokrotne wzrosty sprzedaży z miesiąca na miesiąc (nawet do 1500% z kwietnia na maj). Najpopularniejszym produktem w tej kategorii okazało się Play Station 4, a kupujący najchętniej wybierali w NEO24.pl promocyjne zestawy np. z grami komputerowymi. Hitem były pakiety łączące konsolę oraz gry Call of Duty lub FIFA 2014.

Zabawki – w sieci łatwiej o najbardziej pożądane modele

Po raz kolejny po gwiazdkowym szczycie sprzedaży, NEO24.pl odnotowało także rekordowe wyniki w segmencie zabawek. Kluczem do sukcesu okazała się ponownie nie tylko niższa cena, ale też znacznie większa dostępność zabawek z top listy, szybko wyprzedanych w tradycyjnych marketach. – Mogliśmy sprostać logistycznie temu wyzwaniu, bo dzięki wprowadzeniu pół roku temu nowego, multibranżowego modelu biznesowego, jesteśmy bardzo poważnym graczem
na rynku produktów dla najmłodszych – to pozwala nam z jednej strony zatowarować magazyn tak, by starczyło zapasów, a z drugiej – udźwignąć operacyjnie zamówienia, dostawy i transport
– komentuje Tomasz Kabarowski, Prezes Zarządu NEO24.pl.

Do najpopularniejszych zakupów na dzień dziecka tradycyjnie już należą zestawy Lego (ponad połowa całej sprzedaży zabawek w NEO24.pl!), a także Furby oraz serie My Little Pony.
W przypadku top produktów z tych kategorii wzrosty obrotów były nawet 15-krotne. Na podstawie obserwacji statystyk zakupowych NEO24.pl można też postawić tezę, że rosnącą popularnością cieszy się kategoria zabawek edukacyjnych, angażujących dzieci w naukę poprzez zabawę.

Źródło: mat. pras.

Nowa osoba w lowe warsaw

Nowa osoba w LOWE WARSAW

Marta górazda: blogosfera należy do tych, którzy się nie boją

Marta Górazda: blogosfera należy do tych, którzy się nie boją