Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Drukuj

Opublikowano w:

Miasto tworzą ludzie – podsumowanie konferencji Social Media Day Poland: D.N.A. miasto/kultura

Dnia 15 listopada we wrocławskim Kinie Nowe Horyzonty odbyła się 14. edycja konferencji Social Media Day Poland. Tym razem organizatorzy postanowili rozłożyć miasto na czynniki pierwsze – poznać jego D.N.A., przeprowadzając warsztaty z zakresu Designu, NGO, Aplikacji. Oprócz stałej części konferencyjnej uczestnicy wzięli także udział w etapie poświęconym „odczuwaniu miasta”.

Warsztaty z D.N.A. Miasta


Uczestnicy warsztatów z Designu, prowadzonych przez Barbarę Rogoś-Turek z Witflow, mogli poznać technikę customer journey, polegającą na analizie doświadczeń użytkownika w zetknięciu z produktem lub usługą. Paulina Ograbisz z PANATO poprowadziła warsztaty z NGO, opowiadając o ekonomii społecznej, w tym o wykorzystaniu jej potencjału w działalności non profit i działalności gospodarczej. Trzecie warsztaty, z zakresu Aplikacji, poprowadził Hubert Tworkowski z Sotrender, pokazując uczestnikom, w jaki sposób można zbudować widownię online dla wydarzeń. 



Poznajmy D.N.A



Konferencję rozpoczął Szymon Sikorski, przedstawiając idee LAB_Wrocław, czyli wspólną platformę łączącą podmioty kultury, biznesu i nauki, by mogły współtworzyć i koordynować działania podejmowane przez mieszkańców, tworzone z myślą o nich samych. Pauline Coutant z Mons2015 słusznie stwierdziła, że w każdym mieście znajdziemy ludzi aktywnie ukazujących swoje niezadowolenie, jednak sztuka polega na tym, aby dać głos tym, którzy są zadowoleni z otoczenia, w którym żyją i im właśnie pozwolić tworzyć i budować miasto. Szczególne uznanie publiczności zyskał Andrzej Tucholski – bloger z jestkultura.pl, opowiadający o nowoczesnych rozwiązaniach społecznych rodem z Portugalii. Tucholski uwiódł zgromadzonych nie tylko interesującą prelekcją, ale także sposobem prezentacji tematu.

Hubert Tworkowski (Sotrender) przedstawił nam wizerunek miast w social media, omawiając ciekawe case studies z sieci. Mistrz opowiadania historii Paweł Tkaczyk przybliżył temat budowania marki miasta, zaznaczając, że istnieją dwa rozwiązania – długofalowe i krótkofalowe, jednak tak naprawdę to ludzie kształtują wizerunek miejsca, w którym żyją.
Pod koniec konferencji dr Maurycy Graszewicz z Uniwersytetu Wrocławskiego oraz Tomasz Kudła, przedstawiciel Creativro i studiumprzypadku.com, przy współpracy z Michałem Sadowskim z Brand24, przedstawili wyniki ankiety przeprowadzonej wśród mieszkańców oraz osób spoza naszego miasta, na temat wizerunku Wrocławia. Raport został wzbogacony najciekawszymi wypowiedziami internautów. Dzięki badaniu dowiedzieliśmy się m.in. z czym ankietowanym kojarzy się Wrocław, jakie są jego charakterystyczne miejsca, co chcieliby zmienić w stolicy Dolnego Śląska, a także jak sami odbierają miasto. Ostatni z prelegentów – Tomasz Jakub Sysło z Instagramers Wrocław, opowiedział o pierwszym wrocławskim InstaMovie #onedayinwro, który został zrealizowany wraz z agencją Publicon. Podczas prelekcji zaprezentowano także premierowy materiał making of #onedayinwro.

Konferencję otworzyła grupa nieprzypadkowych Wikingów, która przywiozła prowadzącego Pawła Bieleckiego na scenę, a przez cały czas trwania wydarzenia aktywnie „rozpieszczała” zgromadzonych, bawiąc uczestników wydarzenia. Sprawni Wikingowie czuwali nad porządkiem i przebiegiem konferencji, dbali o gości, wręczając kwiaty Pauline Coutante, a nawet odważyli się porwać jednego prelegenta. Ich poczynania oraz zabawne scenki będzie można zobaczyć na nagraniach z wystąpień prelegentów, które wkrótce pojawią się na Facebooku Social Media Day Poland (https://www.facebook.com/smdaypoland).

Odczuwanie miasta – TweetUp



Po przeprowadzonej konferencji organizatorzy zaprosili uczestników na after party w pobliskim pubie Marynka Piwo i Aperitivo. Tam też został zorganizowany TweetUp – spotkanie wrocławskich użytkowników Twittera, w którym uczestniczyli także prelegenci. Konferencja Social Media Day Poland: D.N.A. miasto/kultura została zorganizowana we współpracy z ESK2016. Wydarzenie nie odbyłoby się bez pomocy sponsorów – Archicom oraz Mobile Vikings i odpowiedniego nagłośnienia w mediach.

Źródło: mat.pras.