Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Drukuj

Opublikowano w:

Musical.ly – nowa forma ekspresji

Musical.ly to aplikacja stworzona w 2014 roku. Polega głównie na nagrywaniu krótkich 15-sekundowych filmów, w których użytkownicy ruszają ustami w rytm i słowa piosenek dostępnych w bazie aplikacji. Po 4 latach funkcjonowania na rynku światowym Musical.ly osiągnęło próg 200 milionów użytkowników.

Aktywnie z aplikacji w ciągu miesiąca korzysta 60 milionów muserów (czyli użytkownikom aplikacji Musical.ly), udostępniając 40 milionów wideo dziennie!*

Jak działa aplikacja

Użytkownicy logując się do aplikacji mogą oglądać opublikowane przez innych użytkowników filmy podzielone na kategorie: taniec, komedia, styl, live (transmisja na żywo z możliwością reakcji w formie komentarzy i serduszek, trwa dłużej niż 15 s.), jedzenie, zwierzęta, talent, sporty, vlog, gry, sztuka, muzyka i DIY.

 

Sami również mogą tworzyć własne nagrania – do tego aplikacja udostępnia szeroką legalną bazę utworów, filtry, opcje z prędkością muzyki: wolna, szybka, epic (super szybka), normalna, lapse (super wolna).

Aplikacja pozwala edytować film, importować wideo wcześniej nagrane, nagrywać bez trzymania palca na guziku (opcja z 5 sekundowym odliczaniem do startu nagrywania) czy tworzyć foto slajdy z podłożoną muzyką i udostępniać treści na różnych kanałach SM. Dodatkowo można komentować, obserwować, wysyłać wiadomości priv, dodawać opis oraz hashtagi i wyzwania dla znajomych. Wszystko po to, by dać muserom możliwość tworzenia kreatywnych produkcji.

Od niedawna Musical.ly posiada opcję wgrywania własnych utworów, co jeszcze bardziej poszerza funkcje aplikacji. Filmy są kategoryzowane, dzięki czemu z łatwością można poruszać się w zamieszczanych treściach.

Każdej kategorii również przypisane są rankingi popularności, dzięki czemu dotarcie do najlepszych twórców jest bardzo proste. Ci najlepsi, czyli najbardziej popularni i zasięgowi otrzymują od Musical.ly nagrodę w postaci korony, co wyróżnia ich na tle innych użytkowników. Do niedawna istniał ranking dedykowany Polsce, obecnie został on ujednolicony dla wszystkich użytkowników, bez względu na kraj pochodzenia.

Kto korzysta z Musical.ly?

Znaczna część użytkowników (64 procent) to osoby poniżej 24 roku życia.

Kobiety stanowią 75 procent całej grupy muserów. Dane te pokazują, że aplikacja zdobyła największą popularność wśród młodzieży. W Polsce zaobserwować można największą aktywność wśród nastolatków. Można przypuszczać, że większość użytkowników przeniosła się z aplikacji Snapchat, która jeszcze niedawno przeżywała swój złoty wiek, obecnie chyli się ku upadkowi.

Młodzi z pokolenia Z wybierają komunikację poprzez wideo, dodatkowo aplikacja nie wymaga posiadania umiejętności wokalnych, przez co każdy może wyrazić siebie i realizować swoje pasje w Internecie. Te wszystkie funkcje są bardzo atrakcyjne dla nastolatków, dlatego użytkownicy spędzają coraz więcej czasu właśnie w tej aplikacji.

Popularne treści

Trudno jednoznacznie wskazać najpopularniejsze treści, gdyż zmieniają się one bardzo dynamicznie. Te zmiany można śledzić dzięki hasztagom, które widoczne są w opcji wyszukiwania. Podobnie jak na instagramie mody pojawiają się szybko, często odnoszą się do wydarzeń na świecie, świąt czy trendów panujących w Internecie. Użytkownicy za pomocą specjalnych tagów kategoryzują treści i dzięki temu możliwe jest oglądanie filmów ludzi z całego świata. To, co można wskazać to popularna forma publikowanych wideo. Jest nią transition, czyli efektowne i płynne przejścia wideo. Ci bardziej wprawieni muserzy wykorzystują opcje aplikacji do bardziej zaawansowanych montaży, dzięki czemu treści stają się jeszcze bardziej atrakcyjne.

Potencjał promocyjny

Musical.ly zrzesza wokół siebie grono młodych odbiorców, które jest odporne na reklamy. Najbardziej ufają opiniom influencerów, którzy powoli wyłaniają się spośród użytkowników. Aplikacja to miejsce, które staje się platformą dla reklamy. Tak samo jak YouTube czy Instagram, Musical.ly ma w sobie ogromny potencjał promocyjny. Marki bardzo nieśmiało zaglądają do tej aplikacji, a niesie ona za sobą ogrom korzyści. Krótkie 15 sekundowe filmy to wystarczający czas, aby w kreatywny sposób przedstawić produkt. Biorąc pod uwagę rosnący czas, jaki młodzież spędza w aplikacjach społecznościowych, Musical.ly staje się dużym konkurentem dla pozostałych platform i dzięki temu marki mogą w bardziej precyzyjny sposób trafić do swojego grona odbiorców. Dodatkowo tematyka jest bardzo zróżnicowana, przez co praktycznie każda marka może pomyśleć o ulokowaniu swoich produktów właśnie na Musical.ly.

Za przykład może posłużyć kampania zrealizowana przez GetHero dla marki HP dla produktu HP Sprocket. Prócz realizacji kampani na platformach takich jak YouTube, Facebook i Instagram, topowi muserzy w Polsce (@kasiakv, @vnarf, @julia_kostera) nagrali dedykowane Musical.ly. Wykorzystując wszystkie możliwości aplikacji pokazali funkcjonalność produktu.

Autorka: Magdalena Bliźniak, Account Manager odpowiedzialna za współpracę z muserami w agencji GetHero

 

Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *