Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Drukuj

Opublikowano w:

Netsprint przejmuje WhitePress

Grupa Netsprint kupuje 70% udziałów w spółce WhitePress i tworzy największą polską platformę content marketingową.

WhitePress to startup z Bielska-Białej, który w ciągu trzech lat stał się wiodącą na polskim rynku firmą w obszarze dystrybucji treści sponsorowanych. Po ponad dwóch latach współpracy WhitePress i Grupa Netsprint podjęły decyzję o połączeniu sił. Efektem będzie unikalna na skalę europejską platforma content marketingu i reklamy natywnej. Spółki zapowiadają wejście na rynki zagraniczne.

Content marketing i reklama natywna to jedne z najgorętszych trendów w reklamie. Wspierają zdobywanie klientów poprzez publikowanie atrakcyjnych i przydatnych treści (artykułów, infografik, wideo, poradników), które zainteresują określoną grupę odbiorców. Dynamiczny rozwój tych form marketingu to odpowiedź na tzw. ślepotę banerową i powszechne stosowanie adblocków. Popularność content marketingu wynika też z preferencji pokolenia millennialsów, którzy bardzo nieprzychylnie reagują na perswazję w reklamach, za to chętnie konsumują użyteczne treści sponsorowane przez marki (według NewsCred Millennial Survey).

Według szacunków BI Intelligence, w USA przychody z reklamy natywnej stanowią obecnie 56% rynku reklamy display, a do 2021 roku wyniosą 74%. Marketerzy z całego świata wskazują content marketing jako jeden z czołowych priorytetów na najbliższe 5 lat (badanie 2016 Digital Trends eConsultancy/Adobe).


Artur Banach Artur Banach, CEO, Netsprint.

Cieszy nas fakt, że do działań content marketingowych coraz częściej podchodzi się w sposób strategiczny i zintegrowany. Dzięki połączonym z WhitePress siłom będziemy mogli kompleksowo wspierać naszych partnerów biznesowych: z jednej strony wydawców, a  z drugiej domy mediowe i agencje interaktywne oraz marketerów bezpośrednich. Nasza wspólna oferta obejmuje pełny zakres działań content marketingowych – od tworzenia strategii, poprzez produkcję treści, aż do jej precyzyjnej, skutecznej dystrybucji w oparciu o big data. – komentuje Artur Banach, CEO Grupy Netsprint.

Na content marketingową platformę należącą do Grupy Netsprint składają się sieci ContentStream, WhitePress i wprowadzone kilka tygodni temu rozwiązanie Influencer Marketing.  Platforma WhitePress umożliwia tworzenie i publikację treści (artykułów eksperckich i infografik) w zautomatyzowany sposób na ponad 3300 serwisach w Polsce, w tym na powierzchniach premium. Korzysta z niej stale 1500 agencji marketingowych i klientów końcowych. W 2016 roku klienci WhitePress opublikowali poprzez platformę ponad 50 tysięcy artykułów, infografik lub informacji prasowych. Z kolei rozwiązanie Influencer Marketing w zautomatyzowany sposób pośredniczy w relacji pomiędzy marką i wpływowymi postaciami w social mediach, dzięki czemu marketerzy mogą dotrzeć do ponad tysiąca influencerów (blogerów, twórców kanałów YouTube, fanpejdży oraz profili na Instagramie czy Twitterze).


Paweł Strykowski Paweł Strykowski, CEO WhitePress .

Cieszymy się, że po dwóch latach bliskiej współpracy znaleźliśmy się w Grupie Netsprint. Łącząc siły zaoferujemy marketerom unikalny zasięg dystrybucji i cały wachlarz narzędzi, które pomogą im dotrzeć do klientów w oparciu o wartościowe, merytoryczne treści – podsumowuje Paweł Strykowski, CEO WhitePress. Skorzystają też wydawcy, którzy będą mogli w prostszy sposób  zwiększyć swoje przychody z obszaru content marketingu.   

Grupa Netsprint jest właścicielem ContentStream, największej polskiej sieci content marketingu o zasięgu 88%, która emituje linki sponsorowane kierujące do treści reklamodawcy w boksach rekomendacji “Czytaj także” oraz w innych formatach natywnych – na przykład in-feed ads. Oprócz content marketingu i reklamy natywnej kluczowe obszary działalności Grupy Netsprint to display/programmatic, mobile, e-mail marketing i big data. Centralnym elementem ekosystemu Netsprinta jest hurtownia danych (Netsprint Audience) na temat zachowań i profilu niemal każdego polskiego użytkownika.

Włączenie WhitePress, a kilka tygodni wcześniej Adrino w struktury Grupy Netsprint, to kontynuacja strategii budowania polskiej platformy reklamy digital, która dostarcza reklamodawcom i wydawcom kompleksowe rozwiązania niezależne od globalnych graczy.