Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Drukuj

Opublikowano w:

No pacz, czyli na co zwracają uwagę ludzie. Ciekawe przykłady eyetrackingu

Eyetracking to narzędzie służące do badań serwisów internetowych, aplikacji, mailingów, reklam. Wszystkiego 🙂 Eyetracking możliwia śledzenie ruchów gałek ocznych osoby, która przygląda się badanej rzeczy.
Analiza zachowania użytkownika pomaga później stworzyć bardziej efektywne serwisy i reklamy

Poniżej przedstawiamy ciekawe przykłady heat map z badań eyetrackingowych.

Poniższe przykłady świetnie pokazują, że w reklamie lepiej działa model, który patrzy tam, gdzie my mamy patrzeć, a nie prosto „na nas”.

Eye-Tracking-Photo-2

brassringmultimedia.com

Eye-Tracking-Photo-4

brassringmultimedia.com

sunsilk

http://thinkeyetracking.com/

Gdzie patrzą kobiety, a gdzie mężczyźni:

eyetracking

eyetracking2

eyetracking3

Men_Women_Eyetracking

Najpierw piersi, później obrączka
obraczka
biust

Oto ciekawy przykład tego, co nazywamy banner blindness. Bannery oznaczone są w ramkach – zobaczcie, czy warto inwestować w takie placementy, na które użytkownicy zdecydowanie nie zwracają uwagi.

banner blindness

Jak chcesz coś ukryć, to schowaj to na drugiej stronie wyników googla. Powiemy więcej – możeszto schować nawet na pierwszej stronie – na pozycji 5-10.

google

Jest miłość, musi być biżuteria 🙂
main6