Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Drukuj

Opublikowano w:

Onet kupił Skąpca i Opineo

Onet, będący częścią Ringier Axel Springer Media AG, sfinalizował dziś transakcję kupna 80 proc. udziałów w firmach Skąpiec.pl i Opineo.pl.

Skąpiec.pl umożliwia użytkownikom porównywanie ofert sprzedawców internetowych oraz znalezienie najlepszych ofert zakupu produktów. Firma działa od 2004 i udostępnia informacje o milionach produktów oraz ich cenach. W marcu br. serwis odwiedziło 2,1 mln internautów, którzy wykonali na nim 18,3 mln odsłon (w tym 1,6 mln krajowych odsłon mobilnych), a każdy korzystał ze strony średnio przez 6 minut 37 sekund.[1]
Opineo.pl działa od 2006 roku i jest to największy w Polsce serwis gromadzący opinie konsumentów na temat sklepów internetowych, produktów, firm i usług. Obok blisko 4 mln recenzji klientów, udostępnia on również informacje o sprzedawcach internetowych oraz o asortymencie z bazy ponad 32 tys. e–sklepów i firm. Jak podają wyniki Megapanelu, w marcu bieżącego roku serwis odwiedziło 550 tys. internautów, którzy wg wewnętrznych statystyk serwisu wykonali na stronie 2,3 mln odsłon.

Dzięki przejęciu Onet będzie rozwijać swoje portfolio na rynku serwisów pomagających użytkownikom podejmować decyzje zakupowe w internecie. Jako lider polskich mediów online, docierający do ponad 70 proc. wszystkich internautów w Polsce, wykorzysta swój zasięg i wiedzę o rynku do budowania silnej pozycji obydwu podmiotów, wśród konsumentów i partnerów biznesowych.

Robert Bednarski, Prezes Zarządu Grupy Onet.pl: „Najbliższe lata będą stały pod znakiem dynamicznego rozwoju serwisów pomagających użytkownikom podejmować decyzje zakupowe w internecie. Obydwie firmy idealnie wpasowują się w obraną przez nas strategię dywersyfikacji przychodów. Poszukiwaliśmy mocnych partnerów, którzy umożliwiliby nam rozwój w tym segmencie. I znaleźliśmy. Zarówno Skąpiec.pl jak i Opineo.pl to bardzo dobre produkty stworzone i prowadzone przez mocny zespół. Obie spółki notują doskonałą dwucyfrową dynamikę wzrostu. Wykorzystując nasz zasięg, będziemy dalej wzmacniać obydwa produkty”.

Mariusz Janiszewski, Prezes Zarządu Skąpiec.pl: „Wraz z transakcją otwierają się przed nami nowe szanse na dalszy rozwój. Onet to od lat wiarygodny i sprawdzony partner w biznesie, lider mediów online. To też ogromne zaplecze technologiczne oraz lata doświadczenia w tworzeniu pionierskich rozwiązań dla użytkowników i reklamodawców. Jesteśmy przekonani, że łącząc nasze kompetencje, uda nam się jeszcze bardziej wzmocnić naszą pozycję”.

Paweł Kucharzak, Prezes Zarządu Opineo.pl: „Szybki rozwój biznesu stał się impulsem do poszukiwania inwestora, który zapewni spółce dalszy wzrost. Internetowe portfolio Onetu z pewnością pozwoli nam wzmocnić naszą pozycję lidera w segmencie serwisów opinii oraz dalej się rozwijać. Patrzymy na zachodzące zmiany jako na olbrzymią szansę, możliwość powiększenia skali i zasięgu naszego działania. 7 mln użytkowników odwiedzających serwisy Onetu każdego dnia to niezwykły potencjał, jaki z pewnością wykorzystamy”.

Założyciele spółek Mariusz Janiszewski (Skąpiec.pl) i Paweł Kucharzak (Opineo.pl) pozostają mniejszościowymi udziałowcami i będą dalej kierować firmami jako Prezesi Zarządów.