Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Drukuj

Opublikowano w:

Orange, Orlen i Offers – we wrześniu to oni rządzili na Facebooku

Walka z fałszywymi profilami, dodatkowe funkcjonalności i awans Orange Polska do pierwszej piątki najpopularniejszych fanpage’ów. Najnowszy raportu Sotrender pokazuje, czym we wrześniu żył polski Facebook.

Jak czytamy w analizie Fanpage Trends Wrzesień 2012, pierwszy miesiąc jesieni to ważny moment dla rozwoju serwisu w Polsce. 27 września w Warszawie działalność zainaugurowało facebookowe centrum zarządzania regionem Europy Środkowo-Wschodniej. Równocześnie w skali globalnej rozpoczęła się akcja kasowania fikcyjnych profili, co oznacza, że wiele marek musi się liczyć z odpływem fanów. Jak podają twórcy raportu, w Polsce te działania jak dotąd są raczej symboliczne, a pierwsze spadki można było zauważyć w okolicach 20 września.  Akcja może jednak być przyczyną kiepskich wyników części stron, które we wrześniu straciły fanów. Niewielkie spadki zanotowały profile LG, Creative i Olympusa, z którym pożegnało się 3% sympatyków.

Najwięksi gracze na polskim Facebooku wciąż jednak notują wzrosty, a  we wrześniu do czołówki przebojem wdarł się fanpage Orange Polska, wypychając Allegro poza najlepszą piątkę. By się w niej znaleźć, trzeba mieć co najmniej milion fanów, którymi na dzień dzisiejszy pochwalić się mogą, w kolejności od najpopularniejszego, Demotywatory, Serce i Rozum, Play, KWEJK.pl i Orange Polska.

 

Wszystkie fanpage z czołówki zanotowały we wrześniu kilkuprocentowy wzrost fanów, przy czym najwięcej, czyli po 5% zyskały Orange oraz Serce i Rozum. W obu przypadkach oznacza to, że tylko w  ostatnim miesiącu każdą ze stron polubiło około 50 tysięcy osób.

Rekordzistą wzrostów jest jednak Orlen Team, który we wrześniu zyskał aż 52% fanów. Ten skok zapewne wiąże się z organizowanymi przez Orlen  zawodami Verva Street Racing, które z roku na rok budzą coraz większe zainteresowanie widzów i mediów. Sporo fanów zyskały również banki Zachodni WBK (20%), ING i mBank (po 35%), a także Playstation Polska (25%) i Beko (22%).

Od zeszłego miesiąca firmy obecne na Facebooku mogą również korzystać z funkcji Offers, która ułatwia promocję ofert handlowych i targetowanie klientów. Ceny za korzystanie zaczynają się od 5 dolarów, a z funkcji korzystać można na profilach mających powyżej 400 fanów. Zapewne w ciągu najbliższych miesięcy przekonany się, jak to rozwiązanie sprawdza się na naszym podwórku.

Wkrótce dowiemy się rówież, jak bardzo sytuację na fanpage’ach pogorszy wprowadzona we wrześniu zmiana algorytmu wyświetlania postów. Już teraz wiadomo, że w jej wyniku znacznie spada tzw. zasięg organiczny, czyli liczba osób, które mogą zobaczyć posty na stronie bez dodatkowej promocji. By wyeliminować ten problem, konieczne jest skorzystanie z płatnych funkcjonalności.

Raport Fanpage Trends 2012 został opracowany przez firmę SmartNet Research & Solutions, przy wykorzystaniu narzędzia analitycznego Sotrender. Z pełną wersją raportu można się zapoznać tutaj: http://www.sotrender.com/pl/fanpage-trends/201209



źródło: Sotrender