Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Drukuj

Opublikowano w:

Orange, Orlen i Offers – we wrześniu to oni rządzili na Facebooku

Walka z fałszywymi profilami, dodatkowe funkcjonalności i awans Orange Polska do pierwszej piątki najpopularniejszych fanpage’ów. Najnowszy raportu Sotrender pokazuje, czym we wrześniu żył polski Facebook.

Jak czytamy w analizie Fanpage Trends Wrzesień 2012, pierwszy miesiąc jesieni to ważny moment dla rozwoju serwisu w Polsce. 27 września w Warszawie działalność zainaugurowało facebookowe centrum zarządzania regionem Europy Środkowo-Wschodniej. Równocześnie w skali globalnej rozpoczęła się akcja kasowania fikcyjnych profili, co oznacza, że wiele marek musi się liczyć z odpływem fanów. Jak podają twórcy raportu, w Polsce te działania jak dotąd są raczej symboliczne, a pierwsze spadki można było zauważyć w okolicach 20 września.  Akcja może jednak być przyczyną kiepskich wyników części stron, które we wrześniu straciły fanów. Niewielkie spadki zanotowały profile LG, Creative i Olympusa, z którym pożegnało się 3% sympatyków.

czytaj:   Piotr Stanoch nowym managerem w zespole Digital OMD

Najwięksi gracze na polskim Facebooku wciąż jednak notują wzrosty, a  we wrześniu do czołówki przebojem wdarł się fanpage Orange Polska, wypychając Allegro poza najlepszą piątkę. By się w niej znaleźć, trzeba mieć co najmniej milion fanów, którymi na dzień dzisiejszy pochwalić się mogą, w kolejności od najpopularniejszego, Demotywatory, Serce i Rozum, Play, KWEJK.pl i Orange Polska.

 

Wszystkie fanpage z czołówki zanotowały we wrześniu kilkuprocentowy wzrost fanów, przy czym najwięcej, czyli po 5% zyskały Orange oraz Serce i Rozum. W obu przypadkach oznacza to, że tylko w  ostatnim miesiącu każdą ze stron polubiło około 50 tysięcy osób.

czytaj:   Małe firmy nie wykorzystują potencjału internetu w działaniach promocyjnych

Rekordzistą wzrostów jest jednak Orlen Team, który we wrześniu zyskał aż 52% fanów. Ten skok zapewne wiąże się z organizowanymi przez Orlen  zawodami Verva Street Racing, które z roku na rok budzą coraz większe zainteresowanie widzów i mediów. Sporo fanów zyskały również banki Zachodni WBK (20%), ING i mBank (po 35%), a także Playstation Polska (25%) i Beko (22%).

Od zeszłego miesiąca firmy obecne na Facebooku mogą również korzystać z funkcji Offers, która ułatwia promocję ofert handlowych i targetowanie klientów. Ceny za korzystanie zaczynają się od 5 dolarów, a z funkcji korzystać można na profilach mających powyżej 400 fanów. Zapewne w ciągu najbliższych miesięcy przekonany się, jak to rozwiązanie sprawdza się na naszym podwórku.

czytaj:   Hoop Cola i Wilq w Komisji Etyki Reklamy

Wkrótce dowiemy się rówież, jak bardzo sytuację na fanpage’ach pogorszy wprowadzona we wrześniu zmiana algorytmu wyświetlania postów. Już teraz wiadomo, że w jej wyniku znacznie spada tzw. zasięg organiczny, czyli liczba osób, które mogą zobaczyć posty na stronie bez dodatkowej promocji. By wyeliminować ten problem, konieczne jest skorzystanie z płatnych funkcjonalności.

Raport Fanpage Trends 2012 został opracowany przez firmę SmartNet Research & Solutions, przy wykorzystaniu narzędzia analitycznego Sotrender. Z pełną wersją raportu można się zapoznać tutaj: http://www.sotrender.com/pl/fanpage-trends/201209



źródło: Sotrender