Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Drukuj

Opublikowano w:

Organizacja eventów a wizerunek miasta

Ładne logo i chwytliwy slogan to za mało, by ukształtować i utrwalić pozytywne wyobrażenie o danej miejscowości. Nad wizerunkiem miast czuwają dziś całe sztaby ekspertów podejmujących wielokierunkowe działania promocyjne. Jednym z nich może być organizacja różnego rodzaju imprez. Wyczekiwane przez mieszkańców i przyjezdnych eventy mają bowiem wpływ na rozwój wielu obszarów miejskiego życia.

Na pozytywne myślenie o mieście jako całości składa się wiele pozycji – społeczeństwo, ekonomia, gospodarka oraz kultura, które powinny odzwierciedlać rozwój, orientację na ważne dla mieszkańców wartości i ducha miasta. Energiczne życie miejskie jest dzisiaj równie istotne w kształtowaniu i promowaniu obrazu miasta, co udogodnienia architektoniczne i komunikacyjne czy postęp gospodarczy. Organizacja imprez o charakterze międzynarodowym, jak i lokalnym, takich jak spotkania kulturalne, sportowe, konferencje i wystawy, wydarzenia religijne czy charytatywne staje się coraz ważniejsza dla budowania wizerunku danego miejsca.

Z punktu widzenia mieszkańców

Oceniając miasto pod względem komfortu życia, prócz warunków ekonomicznych, bierze się pod uwagę również to, jak jest zaprojektowane i używane przez mieszkańców. Najlepiej by było przyjazne i sprzyjało różnym aktywnościom. Dużą rolę odgrywają perspektywy spędzania czasu wolnego, np. możliwość uczestniczenia w ciekawych wydarzeniach muzycznych, sportowych czy charytatywnych. Jeśli oferta miasta jest dobrze oceniana, sprzyja budowaniu zaufania do władz lokalnych. Interesujące i rozpoznawalne eventy organizowane w danej miejscowości, sprawiają, że mieszkańcy nie tylko chętnie w nich uczestniczą, ale dzięki nim rośnie ich zadowolenie i ogólna ocena miejsca, w którym żyją.

Szczególnym rodzajem imprez są te, które wywołują wśród mieszkańców wiele emocji, np. łącząc sport i charytatywny cel. Jednym z takich wydarzeń jest Poland Business Run – największa charytatywna sztafeta w Polsce, z której dochód przeznaczony zostaje na pomoc osobom po amputacjach. W tym roku odbędzie się aż w 8 miastach Polski, m.in. w Katowicach.

– W Katowicach organizujemy wiele imprez sportowych – od tych o zasięgu międzynarodowym, jak Mistrzostwa Świata w Siatkówce, po imprezy o charakterze regionalnym i lokalnym. Każda z nich przyczynia się do wzmacniania pozytywnego wizerunku miasta jako stolicy ponad dwumilionowej metropolii. Poland Business Run jest wyjątkowy, ponieważ łączy sport i pomoc drugiej osobie. Najlepiej zobaczyć to na własne oczy. Rok temu w Katowicach wystartowało ponad 350 drużyn, a tysiące mieszkańców przyszło dopingować swoich krewnych, znajomych i kolegów z pracy. Były to bardzo pozytywne emocje – komentuje prezydent Katowic Marcin Krupa.

Odpowiednia organizacja

W związku z tym, że festiwale i inne specjalne wydarzenia pełnią ważną funkcję w formowaniu wizerunku, wymagają od miasta gospodarza podjęcia odpowiednich kroków. Perfekcyjnie przemyślana i przeprowadzona impreza może wywołać wiele pozytywnych opinii, które zostaną w pamięci na lata, jednak nieudolnie zaplanowane wydarzenie wywoła skutek wręcz odwrotny.

Jeśli event ma charakter cykliczny, miasto może uczyć się na własnych błędach i każdego roku ulepszać formułę jego organizacji, by zostało odebrane jeszcze lepiej. Tak było ze sportowo-charytatywnym wydarzeniem Kraków Business Run, które po raz pierwszy odbyło się w 5 lat temu i od tej pory urządzane jest co roku.

– Kraków Business Run organizowany jest w Krakowie od 2012 roku. Uczestników przyciąga przede wszystkim cel charytatywny tego wydarzenia, ale magnesem jest też trasa prowadząca przez centrum Krakowa – jego najpiękniejsze i najbardziej znane zakątki. O tym walorze wspominają często zagraniczni uczestnicy biegu, którzy w niecodzienny sposób poznają uroki podwawelskiego grodu. Bieg świetnie wpisał się już w sportowy pejzaż miasta i jestem przekonany, że tak będzie również w przyszłości – mówi Jacek Majchrowski, prezydent Krakowa.

Zyskać prestiż

Miasta będące gospodarzami prestiżowych i społecznie ważnych, budzących zainteresowanie imprez, zaczynają być z nimi kojarzone i automatycznie zyskują pewną reputację. Jeśli miejscowość sprawdzi się jako organizator, może liczyć na pozytywne opinie nie tylko mieszkańców, ale całego regionu czy kraju. Przyczynia się to do wzrostu zainteresowania danym miejscem i wpływa na jego rozwój – miasto ma większe szanse na pozyskanie nowych osadników, turystów, inwestorów, ale także na organizacje kolejnych imprez. Większe jest także zainteresowanie mediów.

– W Łodzi biznes traktujemy niezwykle poważnie i prestiżowo. Wciąż zabiegamy o nowe miejsca pracy dla mieszkańców. Chcemy pokazywać, że w naszym mieście biznes potrafi dla charytatywnej akcji połączyć się ponad podziałami. Gdy cel jest szczytny, łodzianie na kilka godzin fizycznego wysiłku zrzucają garnitury i zapominają o branżowej rywalizacji. Udział Łodzi w Poland Business Run wpływa na prestiż miasta, postrzeganie go w skali krajowej. Mieszkańcy, czyli zwykli pracownicy łódzkich firm, pokazują, że nie jest dla nich obojętny los potrzebujących wsparcia – tłumaczy Hanna Zdanowicz, prezydent Łodzi.

Poprzez organizację imprez muzycznych, sportowych czy charytatywnych można zachęcić potencjalnych użytkowników oferty miejskiej do odwiedzenia miasta i jego lepszego poznania. To doskonały sposób, by wykreować i utrwalić pozytywny wizerunek danego miejsca, nie tylko wśród mieszkańców, ale i turystów czy inwestorów. Zadowolenie mieszkańców, wzrost konkurencyjności i prestiżu miasta oraz zainteresowanie mediów to tylko kilka powodów, dla których organizacja imprez powinna być jednym z ważnych kierunków promocji miasta.

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *