Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Drukuj

Opublikowano w:

Patagonia wdraża program Zero Waste

Patagonia to firma odzieżowa założona w 1973 roku i  specjalizująca się w produkcji odzieży turystycznej. Marka mocno angażuje się w programy proekologiczne – odzież produkowana jest wyłącznie z bawełny organicznej, a od 1985 do 2007 roku przekazała na cele związane z ochroną przyrody ponad 29 milionów dolarów. Szukając kolejnych rozwiązań ekologicznych firma postawiła na program Zero Waste.

Zero Waste to nowy trend, który w Polsce zaczął być popularny po wydaniu książki “Pokochaj swój dom” (Bea Johnson).  Ruch skupia się na kilku podstawowych założeniach (5R):

  • refuse, czyli zrezygnowanie z zakupu produktów,
  • reduce – ograniczanie użycia,
  • reuse to ponowne wykorzystanie rzeczy,
  • recycle recyklinguj,
  • rot to nic innego jak gospodarowanie pozostałościami poprzez stworzenie kompostownika, lub segregowania śmieci odznaczając te z kategorii bio.
czytaj:   Powrót do przyszłości

W wersji Patagonii wygląda to następująco:

REFUSE/REDUCE: zrezygnuj z zakupów u nas, jeśli nie potrzebujesz kolejnych rzeczy. Firma nie namawia do zakupów swoich produktów, co więcej z okazji Black Friday zdecydowali się na kampanię, w której zachęcają do niekupowania ich produktów. (chcielibyśmy się dowiedzieć jakie były efekty sprzedażowe).

REPAIR: dzięki dożywotniej gwarancji Patagonia oferuje możliwość bezpłatnego naprawienia rzeczy. Firma zachęca też do samodzielnego cerowania własnych rzeczy. A w ich sklepie można też znaleźć podręczny zestaw do szycia.

czytaj:   Trend zero waste w e-commerce

REUSE: marka otworzyła własny kanał sprzedażowy na platformie ebay, gdzie można sprzedaż używaną odzież tej marki. Niesprzedane ubrania nie trafiają na wysypiska (tak właśnie robi wiele firm odzieżowych), a trafia bezpłatnie do najbardziej potrzebujących ludzi.

RECYCLE: recyklingujemy tylko te rzeczy, które już nie nadają się do noszenia i do naprawy. Ubrania Patagonii można wysłać do firmy. W rok Patagonia odebrała 45 ton odpadów i stworzono dzięki temu 34 tony nowych ubrań.

czytaj:   Mundial miał dwóch zwycięzców: Niemców i Adidasa

REIMAGINE:

PATAGONIA – Common Threads from DOKUMENT FILMS on Vimeo.

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *