Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Drukuj

Opublikowano w:

Piotr Zawałło Lemon Sky JWT: sieciowy nie równa się mało kreatywny

Skąd czerpią inspirację kreatywni? Na to pytanie odpowiedzi szukają nie tylko ludzie z branży, ale wszyscy, dla których kreatywność stanowi cel działań. Dziś rozmawiamy z Piotrem Zawałło, od niedawna dyrektorem kreatywnym w Lemon Sky JWT. Czy ma receptę na bezkresną pomysłowość?

Na początek pytanie, które zadaję wszystkim kreatywnym: czy zgadzasz się ze stwierdzeniem „Kreatywność to słowo wytrych, którym można zasłonić niekompetencję, brak wiedzy, starań i wysiłków. Sama kreatywność nic nie znaczy, dobre pomysły ma bowiem każdy idiota”?

Przede wszystkim trzeba odpowiedzieć sobie na pytanie, co kryje się za słowem „kreatywność” i zarazem za słowem „idiota”… Nie chciałbym obrazić ani kreatywnego, ani idioty. Faktycznie, słowo kreatywność jest nadużywane, głównie w świecie nie związanym z naszą branżą. Odpowiadając na pytanie: nie, nie zgadzam się z tym stwierdzeniem.

Piotr_Zawallo_1
Piotr Zawałło to „nowy nabytek” Lemon Sky JWT, który wspólnie z Mateuszem Masłowskim tworzy team kreatywny. Piotr Zawałło posiada kilkunastoletnie doświadczenie w reklamie. Przez ostanie lata pracował jako Creative Group Head w Cheil Polska, Senior Art Director w BBDO Warszawa oraz Art Director w Euro RSCG 4D.

Lemon Sky JWT można już chyba nazwać korporacją. Czy w tak dużej firmie jest jeszcze miejsce na kreatywność?

Zapraszam do skorzystania z naszych usług, a przekonasz się, czy myślimy w sposób otwarty, angażujący ludzi oraz produkty, zmieniający stereotypy i sposób myślenia konsumenta. To ludzie tworzą miejsce. Ich pasje oraz kompetencje dodają miejscu osobowości i precyzują przestrzeń. To, że Lemon Sky JWT jest częścią międzynarodowej sieci, nic nie zmienia. W JWT powstały takie kampanie jak „Yes, Virginia” dla Macy’s czy nagrodzone na tegorocznym Festiwalu Cannes Lions „Make Every Yard Count” dla Nike. Musimy wyzbyć się stereotypu, że sieciowy równa się mało kreatywny.

Pracujecie w teamach kreatywnych, czy organizowane są dedykowane sesje, na które przychodzi kilka osób? Co jest według Ciebie lepsze? 

Przede wszystkim liczy się cel, droga jest mniej istotna. Czasem świetny pomysł przychodzi do głowy podczas sesji kreatywnej, a innym razem pojawia się podczas wieczornego spaceru. Nie ma na to jednej, stałej recepty.

W Lemon Sky JWT inspirujemy się wzajemnie. Spotykamy się, rozmawiamy o koncepcjach, dzięki czemu mamy szerszą perspektywę. Rozmawiamy nie tylko o pomysłach, które odpowiadają aktualnym briefom, ale również o takich, które przyszły nam do głowy i kiedyś chcielibyśmy je zrealizować.

Czym się inspirujesz na co dzień?

Ciekawość wciąż pcha mnie w nowe rejony. Można powiedzieć, że inspiruje mnie życie. Ugotuję obiad, namaluję obraz, przewinę syna, zaprojektuję to i owo, zjem kolację, przeczytam bajkę córce, wstanę rano… A gdzieś pomiędzy codziennymi sprawami rodzą się ciekawe pomysły.  

Najważniejsze serwisy w Twoim feedzie?

Każdy dzień przynosi nowe tematy, sytuacje, technologie, które inspirują i angażują. Nie szukam w konkretnych miejscach. Szukam wszędzie tam, gdzie tylko się da.

Kogo cenisz w polskiej branży reklamowej?

Cenię ludzi, którzy chcą… i się nie poddają.

Rozmawiała Małgorzata Litorowicz