w ,

Potwierdzona skuteczność

Potwierdzona skuteczność

Polska Izba Artykułów Promocyjnych zakończyła II edycję badania POSTRZEGANIA ARTYKUŁÓW PROMOCYJNYCH JAKO NOŚNIKA REKLAMY. 86% marketerów uważa artykuły promocyjne za skuteczne narzędzia. Identyczny wynik zanotowano w 2010 r. Rezultaty obecnych badań przedstawiane są w kampanii skutecznenarzedzie.pl

Skutecznosc2

Badanie skierowane było do klientów końcowych, w szczególności pracowników działów marketingu zarówno dużych korporacji, jak również małych i średnich przedsiębiorstw.

86% ankietowanych uważa upominki reklamowe za skuteczny nośnik reklamy i dokonuje zakupów tych artykułów w celu kształtowania wizerunku swojej firmy. Klienci przy dokonywaniu zakupów artykułów promocyjnych zwracają uwagę przede wszystkim na cenę. Jednak w porównaniu z 2010 rokiem, coraz więcej z nich skupia się na jakości produktów.

Respondenci uznali, że najczęściej dokonują zakupów artykułów biurowych, tekstylii, torebek i opakowań. Potwierdza to niewątpliwe fakt, że obdarowujemy naszych obecnych lub potencjalnych klientów głównie produktami użytkowymi. W tym kontekście postrzeganie artykułów promocyjnych wyłącznie jako upominków zaczyna tracić na sile.

Do zakupów artykułów promocyjnych skłaniają ankietowanych: okres świąt, prezenty dla kontrahentów, organizacja imprez i eventów, targi czy rocznice w firmie. Upominki używane są najczęściej jako prezenty dla swoich klientów, pracowników oraz jako insert do produktów, które oferują.

– II edycja badania po raz kolejny pokazała doskonałe postrzeganie artykułów promocyjnych przez osoby decydujące o wydatkach marketingowych. Wyniki przeprowadzonej ankiety udowodniły, iż artykuły promocyjne są postrzegane przez klienta końcowego jako skuteczny nośnik reklamy i firmy dokonują chętnie zakupów tego rodzaju nośnika reklamy – mówi Tomasz Chwiłowicz, wiceprezes PIAP.

Badanie zostało przeprowadzone w okresie grudzień 2012 – styczeń 2013, za pośrednictwem systemu ankietowego Paxonta.com

Badanie1

Badanie2


Badanie3

Badanie4

Badanie5

Badanie6

Badanie7

Źródło: mat. pras.

Przewodnik mobilny „warszawa chopina” już dostępny dla turystów dzięki m. St. Warszawa i looksoft

Przewodnik mobilny „Warszawa Chopina” już dostępny dla turystów dzięki m.st. Warszawa i Looksoft

Przebojowy konkurs huawei

Przebojowy konkurs Huawei