Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Drukuj

Opublikowano w:

Pozdro Techno Białystok

Setki tysięcy wyświetleń, oryginalna kreacja i jedyny w swoim rodzaju humor to znak rozpoznawczy filmów promocyjnych festiwalu muzyki elektronicznej Up to Date z Białegostoku.

Po realizacjach z udziałem dresiarza Cinka, profesora Miodka czy ubiegłorocznej produkcji „Bagaż życia” uhonorowanej dwoma nagrodami Klubu Twórców Reklamy organizatorzy znów przygotowali spot wymykający się wszelkim schematom.

Jest więc tkliwa historia rodzinna, pakowane w słoiki ogórki, pieczenie ciasta i kosz pełen kwiatów. A na koniec idea kartki pocztowej (z kwiatami oczywiście), którą uczestnicy festiwalu będą mogli wysłać do swoich bliskich, najlepiej dziadków i babć.

Kartki tradycyjnej, papierowej, z limitowanym, festiwalowym znaczkiem oraz kultowym już przesłaniem „Pozdro techno”. A wszystko to, zgodnie z tytułem filmu, zupełnie „Za darmo”. Życzliwość i pamięć nic przecież nie kosztuje, a daje tyle uśmiechu. I do tego właśnie- niepowtarzalnych, pozytywnych emocji płynących z muzyki i międzyludzkich więzi – zachęcają organizatorzy Festiwalu Up To Date w swoim najnowszym filmie. I są w tym konsekwentni, od samego początku imprezy.

Już 6 lat temu, w ich pierwszym viralowym spocie, program koncertów referowali staruszkowie w parku („Takie coś jest możliwe tylko w Białymstoku”), a potem powstała łącząca pokolenia akcja „techno dla seniorów”. Pomysł, aby osoby w wieku 50+ uczestniczyły w festiwalu bezpłatnie jest nadal kontynuowany i ma na celu nie tylko promocję imprezy, ale też obalanie stereotypów. Po pierwsze tych związanych z kojarzeniem muzyki elektronicznej jako domeny młodych, ale i samym Białymstokiem.

Zespół Up To Date w swoich działaniach odważnie i bez wstydu eksponuje lokalną „swojskość” oraz nawiązania do tradycji oferując zarazem ambitny, światowy line-up, a często prawdziwe perełki dla miłośników gatunku. I tak co roku we wrześniu, na Podlasie zjeżdżają wielkie gwiazdy techno, ambientu czy hip – hopu oraz koneserzy tych brzmień z Polski i nie tylko.

W założeniu organizatorów markę imprezy kształtuje jej muzyczny poziom, ale też oryginalny, niesztampowy marketing oparty o wirusowe filmy, nowoczesny design i oprawę wizualną, modową kolekcję „pozdro techno” a także cieszące się wielką popularnością, zabawne gadżety. Są więc reklamówki w estetyce z lat 90-tych wzorowane na Hugo Boss (czyli tzw. „bagaż życia”), zapalniczki „tańszej nie było” czy jak w tym roku okolicznościowe kartki i znaczki z Cinkiem. A na terenie festiwalu stanie pocztowa skrzynka, aby jego dobrą energię wysyłać dalej w świat, przez co cała akcja wpisuje się w mechanizmy kampanii społecznej. Bo przecież każdy, niezależnie od muzycznych i rozrywkowych upodobań ma jakiś bliskich – dziadków, rodziców, przyjaciół, z którymi warto dzielić swoją radość i pasje. Pomysł na „pocztówkę dla babci” już teraz spotkał się pozytywnym odzewem internautów i emocjonalnymi reakcjami, a sam film, w niecałe dwie doby od udostępnienia osiągnął ponad 240 tysięcy wyświetleń.

Up To Date Festival to wydarzenie odbywające się od 7 lat w Białymstoku, pierwotnie w dawnych magazynach wojskowych Węglowa, a obecnie w podziemiach Stadionu Miejskiego, a także Operze i Filharmonii Podlaskiej oraz Muzeum Rzeźby im Alfonsa Karnego w Białymstoku. W tym roku imprezę o zaplanowano na 8 i 9 września.

Za realizację filmu promocyjnego najbliższej edycji Up To Date odpowiada podobnie jak w latach ubiegłych ten sam duet: Cezary Chwicewski – dyrektor kreatywny festiwalu i pomysłodawca związanych z nim nieszablonowych działań marketingowych oraz Krzysztof Kiziewicz – wielokrotnie nagradzany autor spotów, klipów i filmów, realizujący też liczne projekty społeczne, artystyczne oraz oprawy spektakli czy eventów.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *