Podziel się, , Google Plus, Pinterest,

Drukuj

Opublikowano w:

Raport MUSE o kolejnych branżach na YouTube

Marcowy raport MUSE na temat obecności różnych branży na YouTube poświęcony został sosom, przyprawom, prywatnej opiece medycznej, parkom rozrywki, nieruchomościom, biżuterii i zegarkom. Kto radzi sobie najlepiej?

Po lutowym raporcie, w którym analitycy z MUSE przyjrzeli się takim branżom jak hotelarstwo, czy mięso i wędliny myśleliśmy, że już niczym nas nie zaskoczą i nie wykopią żadnej intrygującej niszy… a jednak! W Marcu zbadali kilka ciekawych obszarów aktywności marketingowej na YouTube.

Z najnowszego raportu wynika, że programy kulinarne wspierane przez producentów przypraw i sosów cieszą się niezmienną popularnością. Internauci w marcu najchętniej oglądali kanał SzkołaGotowania firmowany przez Winiary. Przygotowane z myślą o tym profilu filmiki obejrzano w marcu 2 miliony razy. Ten sam kanał wywołał największą ilość interakcji. Wśród subskrybentów największym zainteresowaniem cieszy się kanał Przepisy.pl, który zgromadził wokół siebie ponad 15 000 stałych widzów.

musemarzec2016przy

Parki rozrywki, choć teoretycznie powinny oferować atrakcyjny content, w praktyce pozostają mocno w tyle, zwłaszcza, jeśli porównać ich wyniki choćby z kanałami, na których promują się producenci sosów i przypraw. Według raportu MUSE w marcu 2016 najchętniej oglądano materiały wideo zamieszczane na kanale Energylandii (199877 wyświetleń) i także ta marka przoduje w zestawieniu całościowym oglądalności – od założenia kanału aż do końca marca wygenerowano niemal 700 000 wyświetleń wszystkich filmików.
Najwięcej subskrybentów – 399 – w marcu pozyskało JUMPCITY i także ten park rozrywki ma największą liczbę subskrybentów w ogóle (4155)

musemarzec2016par

Według analityków z MUSE na polskim rynku marek związanych z opieką medyczną można mówić o dwóch liderach, którzy stale konkurują ze sobą o uwagę i zaangażowanie internautów. Pierwszą z nich jest Medicover, którego youtubowe materiały wyświetlono w marcu niemal 37 000 razy, drugą – Grupa LUX MED z ponad 18 000 odsłon w ostatnim miesiącu. Statystyka interakcji wygląda znacznie mniej intrygująco:

“Na kanałach związanych z prywatną opieką medyczną niezbyt często możemy zaobserwować interakcję z widzami. Najlepszych wynik odnotował Medicover (29 interakcji – przyp. red.). Na kolejnych pozycjach znalazła się Grupa LUX MED z wynikiem 17 oraz Weiss Klinik z sumą 11 interakcji” – czytamy w raporcie.

musemarzec2016med

Nieruchomości to branża, która wciąż sprawia wrażenie raczkującej na YouTubie.
W ilości wyświetleń za marzec przoduje LokumDeweloper (ponad 22 tysiące wyświetleń), na drugim miejscu z liczbą 11,5 tys., uplasował się kanał Profesjonal24 – Twój zaufany Deweloper! Za nim, z liczbą niemal 10 000 wyświetleń znalazł się Klinkier -Bud.

“Kanały związane z nieruchomościami na ten moment nie są atrakcyjne dla potencjalnych
widzów. Od początku istnienia największy nie zebrał nawet 200 stałych widzów. Kolejne kanały w zestawieniu nie przekroczyły wyniku 100 subskrypcji” – oceniają analitycy z MUSE. Wyniki może skromne, ale ambicje spore. Nieruchomości wciąż czekają na swój sprytny sposób na zaangażowanie i zaintrygowanie internautów.

musemarzec2016nier

Podobnie jest z branżą jubilerską, konkretnie zaś z biżuterią i zegarkami. Producenci coraz chętniej poświęcają część swych nakładów promocyjnych na prezentację swych produktów na YouTube. W większości kategorii przoduje polska marka W.KRUK, który cieszy się zarówno wysoką oglądalnością (pierwsze miejsce w marcu z ponad 93 tysiącami wyświetleń, oraz pierwsze miejsce w ogóle z 536 561 wyświetleniami od początku istnienia kanału), liczbą nowych subskrybentów, oraz interakcji w ostatnim miesiącu.

musemarzec2016biz

By poznać szczegółowe wyniki, przeczytać uzasadnienia i wypowiedzi ekspertów, oraz dowiedzieć się więcej o samej analizie, warto sięgnąć po pełną, darmową wersję raportu dostępną TUTAJ.

[podobne_muse]